Wellness&Fitness

Probiotiká - ochrancovia zdravia už od narodenia

Zdraviu prospešné účinky probiotík boli dokázané viacerými vedeckými štúdiami. Probiotické kultúry zvyšujú odolnosť organizmu proti črevným problémom a infekciám, zlepšujú trávenie, zmierňujú plynatosť čriev a zápchu, znižujú riziko žalúdočných vredov, ale aj zápalových črevných ochorení.

Takisto preukázateľne znižujú riziko prepuknutia alergie či atopického ekzému u detí. Môžu priaznivo ovplyvňovať imunitný systém organizmu. Pomocou probiotík môže ľudské telo lepšie a efektívnejšie využívať vitamíny, vápnik alebo laktózu v mlieku. Probiotiká sú súčasťou ľudskej stravy už odnepamäti a informácie o priaznivých účinkoch pokrmov práve s ich obsahom sa prenášajú z generácie na generáciu po celé stáročia. S vedeckým objavovaním probiotík začal na začiatku 20. storočia nositeľ Nobelovej ceny, ruský vedec Iľja Mečnikov.

Pre optimálne zdravé srdce a nižší cholesterol

Dozvedeli ste sa, že máte veľa cholesterolu v krvi? Čo to znamená? Je to vážny varovný signál, že už máte alebo že sa u vás postupne objaví artérioskleróza – zvápenatenie tepien a s ňou súvisiace srdcovo-cievne ochorenia, ktoré budú nahlodávať váš organizmus a časom môžu ohroziť aj váš život...

Urobme to pre seba

Často na vás všetky, účastníčky našej súťaže Urobme to pre seba, myslím. Ako sa vám podarilo naštartovať seba a svoj organizmus? Aké už máte za sebou úspechy? Kilogramíky a centimetríky ubúdajú? Diéta sa vám nevymyká spod kontroly? Našli ste si svoj spôsob, svoj biorytmus? Verím, že áno… Verím, že už rozumiete svojmu telu a svojim potrebám. Prinášam vám zopár svojich skúseností, ktoré vám možno pomôžu a možno vás aj budú inšpirovať.

Sója - klenot na tenieri?

Mimoriadna schopnosť sóje a sójových výrobkov úspešne čeliť čoraz hrozivejšej lavíne civilizačných chorôb z nej robí synonymum nových výživových trendov tretieho tisícročia. Zistilo sa, že z nutričného hľadiska je kilogram sóje ekvivalentný približne dvom kilám kvalitného mäsa, piatim litrom mlieka či dvadsiatim ôsmim slepačím vajciam! Znamená to, že ňou môžeme plnohodnotne nahrádzať bielkoviny živočíšneho pôvodu?

Možno si mnohí z vás spomenú na nie tak dávne časy, kedy bola sója považovaná len za akúsi veľmi netradičnú strukovinu, priam kuriozitu, a u ľudí nebudila takmer žiadny záujem. V Európe sa na ňu dlho hľadelo s nedôverou a keby ju jedného dňa tím amerických vedcov nevyhlásil za potravinu nezvyčajne vysokej kvality, zrejme by upadla do zabudnutia.

Posadnutosť zdravou výživou

V dnešnej dobe plnej éčok, geneticky upravovaných, umelo hnojených, chemickými prostriedkami ošetrovaných či náročne technologicky spracúvaných potravín sa stále viac ľudí, ktorým záleží na zdravej životospráve, snaží orientovať na obchody s čo najkvalitnejšou prirodzenou výživou. To, že počet priaznivcov racionálneho stravovania neustále narastá, možno považovať za pozitívnu správu, avšak čoraz častejšie narastá aj počet tých, ktorí svojou túžbou po zdraví prekračujú pomyslenú hranicu a ženú ju do absolútneho extrému.

Pôvodný trend zdravej výživy menia na nezdravú hystériu nad „čistotou a nedotknuteľnosťou“ všetkého, čo majú vložiť do úst, a chorobná túžba po zdraví ich paradoxne nedovedie k jeho upevneniu, ale k vážnym zdravotným problémom.

Výdatné raňajky - energia na celý deň

Sušienky BeBe Dobré ráno majú nízky glykemický index vďaka vysokému obsahu obilnín a špecifickému výrobnému procesu. Energia je do organizmu dodávaná pozvoľna a vydrží až štyri hodiny. BeBe Dobré ráno preto tvoria ideálny cereálny základ vyvážených raňajok a sú zdrojom energie počas celého dopoludnia.

Aké mlieko piť?

Riešili ste otázku, aké mlieko je najvhodnejšie – či by ste mali piť kravské, kozie, ovčie alebo iné? Zisťovali sme, aké sú pozitívne a negatívne vlastnosti jednotlivých druhov mlieka, čo ovplyvňuje zloženie mlieka a čo mlieko vlastne je. Skôr ako sa dostaneme k jednotlivým druhom mlieka, mali by sme nájsť odpoveď na otázku, čo vlastne mlieko je. „Mlieko je tekutý sekrét mliečnej žľazy, ktorý v prevažnej miere obsahuje vodu a 10 – 20 % sušiny (tuk, bielkoviny, mliečny cukor, minerálne soli). Surové mlieko sa definuje ako mlieko produkované vylučovaním mliečnej žľazy zvierat chovaných na farmách, ktoré nebolo zohriate na viac ako 40 stupňov Celzia alebo nebolo podrobené inému ošetreniu, ktoré by malo rovnocenný účinok,“ vysvetľuje doc. MVDr. Eva Dudríková, PhD., z Univerzity veterinárneho lekárstva v Košiciach.

Zdravé opaľovanie

Po dlhej zime sa tešíme z jarného slniečka. Jeho lúče sú každý deň o poznanie hrejivejšie. Prebudená príroda vyžaruje energiu, pribúda zelene, všetko je farebnejšie, žiarivejšie. Záhrady, trávniky a skalky zvýraznili intenzívne farby jarných kvetov. Konečne je tu jar a my sa začíname otáčať za slniečkom. Veď je zdrojom neuveriteľnej životnej sily a optimizmu. Očarení jeho láskajúcim teplom však nepodceňujme nebezpečenstvo jeho žiarenia a nezabúdajme už pri prvom pobyte na slnku siahnuť po prípravkoch s ochrannými faktormi, aby sme predišli vzniku alergických reakcií alebo nepríjemnému spáleniu kože. Ich výber prispôsobme fototypu pokožky. Nanášajme ich 20 až 30 minút pred pobytom na slnku. V priebehu dňa treba natieranie pokožky niekoľkokrát zopakovať. Slnku sa úplne vyhýbajme medzi 11.00 a 15.00 hodinou. Ak ste neodolali ponuke cestovných kancelárií, ktoré nám ponúkajú čoraz viac atraktívnych exotických destinácií, kde už v apríli dosahuje teplota vzduchu 30 ?C, venujte ochrane svojej pokožky maximálnu pozornosť. Nezabúdajte sa dobre natrieť i pred pobytom vo vode, pretože voda až do hĺbky 50?cm pod hladinou prepúšťa ešte 50 percent UV žiarenia. Po pobyte na slnku si pokožka zaslúži dokonalú hygienu a aplikáciu vhodných hydratačných prípravkov.

Syndikovať obsah