Mazda CX-5 SKYACTIV

Zatiaľ čo ázijská konkurencia kríza nekríza chrlí jeden nový model za druhým, zdalo sa, akoby japonský megakoncern Mazda zaspal na vavrínoch. Začiatkom roka na Ženevskom autosalóne sme sa však konečne dočkali odpovede, ktorou je model CX-5, zastávajúci miesto po trocha väčšej CX-7, ktorej výroba sa tento rok definitívne skončila.

Mazda CX-5 je kompaktný crossover s moderným a pomerne nadčasovým dizajnom, z ktorého „nejdeme do kolien“, ale práve v tom sa bude podľa nás ukrývať jeho nadčasovosť. Mazda to už jednoducho nejako tak vie, že šmrnc jej modelov akoby rokmi nestrácal na farebnosti. Výraznou dizajnovou zmenou oproti CX-7 je dramaticky kolmá predná časť masky chladiča a nárazníka. Predchádajúci model staval na ostrom šípovitom dizajne, ktorý sa nám však aj po rokoch stále páči. Výrazné sú tiež masívne oblúky blatníkov, ktorým pristanú kolesá s rozmerom najlepšie nad 17 palcov. Vnútri nás zaujal prístrojový panel s podobne kolmým sklonom ako exteriérová predná časť. Samozrejmosťou sú hutné kvalitné plasty a obklady z lešteného hliníka, prípadne iných vkusne posobiacich materiálov. Aj napriek sklonu sú ovládače v novej Mazde CX-5 dobre dostupné a v našej výbave nechýbal ani dotykový displej navigácie a ostatných funkcií. Okrem dotyku sa ovláda aj otočným ovládačom umiestneným na stredovom tuneli hneď za kratučkou pákou automatickej prevodovky. Aby sme nezabudli, práve šesťstupňový automat sa nám v kombinácii s najvýkonnejším dieselovým vyhotovením veľmi páčil. Štandardom je, samozrejme, šesťstupňová manuálna prevodovka s ukážkovo krátkym a presným radením, ako je už pri Mazde zvykom.

Viac sa dočítate v dvojčísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Autor
Oliver Dráb
Patrí do vydania