profil časopisov Beauty&Woman / LIEK

Slovenský lifestyle mesačník pre ženy, ocenený Zlatou pečaťou v roku 2003, 2005 a 2007, vyhodnotený 3-krát ako najlepší časopis roka, s pravidelnou prílohou Gentle&Man pre mužov. Vychádza v náklade 20 000 kusov 10 krát do roka, júl-august dvojčíslo, december-január dvojčíslo. Cena 1 euro (30,126 Sk), počet strán 132. Papier vo vnútri 100 g krieda, obálka 250 g laminovaná. Cena predplatného 300 Sk mesačne. Vychádza vždy prvý týždeň v mesiaci podľa priloženého harmonogramu. Od roku 2008 v novom veľkom rozmere 220 x 285 mm, s kvalitnou väzbou V2.

 

Cieľová skupina, kupujúca alebo predplácajúca si mesačník Beauty&Woman sú ambiciózne ženy, ktoré majú vysoké očakávania, ženy, ktoré žijú život naplno, cestujú, aktívne sa zúčastňujú na realizovaní svojho bývania, ženy-matky, zabezpečujúce v spolupráci s partnerom všetky požiadavky pre rodinu. Zaujímajú sa o nové módne trendy, kozmetické novinky, kultúru, šport, navštevujú kozmetické salóny, wellness a fitness centrá, proste starajú sa o seba, o svoje zdravie, pitný režim, rodinu, dovolenky a harmóniu v živote. Pri nákupoch potrebujú mať dokonalý prehľad, aby mohli prijímať rýchle a správne rozhodnutia. Oslovujú ich predovšetkým renomované a kvalitné značky. V rozhodujúcej miere majú vysokoškolské alebo vyššie vzdelanie, sú to teda prevažne intelektuálky. Muži, čítajúci alebo kupujúci časopis Beauty&Woman a jeho prílohu Gentle&Man majú totožný alebo podobný životný štýl.

 

Uvediem aspoň základné informácie z hodnotenia, ktoré robil časopis Beauty&Woman na základe 500 anketových odpovedí. Na otázku "Ako často čítate časopis Beauty&Woman ?", takmer 70 % čitateliek/ov odpovedalo, že číta každé číslo. Do 28 % čitateliek je vo veku 21 až 25 rokov, skoro 20 % vo veku 46 až 50 rokov a treťou najpočetnejšou skupinou - 17 % sú čitateľky vo veku 26 až 30 rokov. Najsilnejšia je veková skupina 21 až 30 rokov, ktorú tvorí okolo 37 % našich čitateliek. Ako ste si všimli, už dlhší čas je náš časopis rozdelený na sekcie. Najpríťažlivejšia je pre 47 % čitateliek kozmetika. Ak ide rodina z čitateľského zázemia Beauty&Woman na dovolenku, až 42 % má namierené k moru. V tejto kategórií je aj bývanie (cca 40 %), pričom ženy aktívne vplývajú pri rozhodovaní o kvalite a štýle bývania, zariaďovania či cestovania, kde dominuje rodinný charakter.

 

Podujatia. Časopis Beauty&Woman sa distribuuje aj na významné podujatia, konkrétne je prítomný na okruhoch najmenej 30 golfových podujatí spoločnosti Juturn, Aurum a Freixenet Golf Tour a ďalších. Taktiež je na módnych prehliadkach Lýdie Eckhardt, ďalších módnych návrhárov, celoročnej sérii Miss Aerobik, kultúrnych akciách a ďalších spoločenských podujatiach ako je Krištáľové krídlo, kde sú oceňované najväčšie osobnosti Slovenska. Čítajú ho pravidelne návštevníci obľúbených reštaurácií Leberfinger, Au Café, Parcafé a Kriváň. Taktiež ho čítajú klienti veľkej bratislavskej taxi služby MB Taxi. Určité výtlačky sú aj hotelových sieťach. Okrem toho sa zúčastňujeme na mnohých veľtrhoch a výstavách na Slovensku a v ČR hlavne v oblasti kozmetiky a módy. Beauty&Woman mediálne spolupracuje s Fun Radiom. Má celoročne niekoľko bilboardov v meste. Prostredníctvom časopisv sa realizuje spolupráca s TV Markíza, Teleráno. Východné a Západné Slovensko je v roku 2008 posilnené o reklamu v MHD v 80 mestských spojoch a reklamu na zadných sklách v 20 spojoch SAD (Slovenská autobusová doprava) v Košiciach a na západnom Slovensku a Bratislave. V letnom období sa so spoločnosťou Procter&Gamble rozbehol veľký projekt Tvár titulky Beauty&Woman, ktorého vyhodnotenie bolo v novembri 2008, kde sa na titulnej stránke časopisu objavila jedna z čitateliek lifestylového časopisu. Projekt bol podporený niekoľkými stovkami spotov v najsledovanejšej televízii Markíza, vo frekventovaných rádiách, na biboardoch, megaboardoch, citylightoch a pod. Od októbra 2008 je Beauty&Woman a LIEK (pre vaše zdravie) prostredníctvom Media House distribuovaný do 500 bratislavských a slovenských reštaurácií, kaviarní a hotelov, do salónov krásy a fittness a športových zariadení.

 

Na záver ešte jeden zaujímavý prepočet. Zo spomínaných takmer 500 respondentiek nám uviedlo, že nimi zakúpený alebo predplatený časopis Beauty&Woman nečítajú samé. Keďže ide atraktívne témy pre ženy, týkajúce sa kozmetiky, módy, zdravia, cestovania, bývania či kultúry, poskytujú ho aj svojim kolegyniam a spoločnou témou ich rozhovorov sú mnohé články. Priemerne tak podľa odpovedí číta každé číslo 4-5. V súvislosti so všetkými týmito aktivitami a predajnosťou má Beauty&Woman najmenej 100 000 pravidelných čitateľov.

 

Najnovšie renomovaná kozmetická a farmaceutická firma objednala časopisy Beauty&Woman a LIEK pre vedúcich cca 300 lekární na Slovensku. Časopis pre zdravý životný štýl LIEK je druhý rok na trhu a je oň veľký záujem. Tlačí sa v náklade 20 000 ks a už t. č. je nedostatkový. Hromadne ho objednávajú hlavne lekárne. V súčasnosti je to najmenej 1 000 ks, ktoré sú distribuované priamo do lekární na Slovensku pre vlastné potreby a potreby ich klientov. Predávame ho i napriek vysokej kvalite tlače a grafického spracovania za veľmi prijateľnú cenu - iba 0,6 euro (18,07 Sk).

 

Spracované k 1. marcu 2013