Nová GLC výlučne s elektrifikovanými pohonmi

Moderný, športový luxus: to stelesňuje nová GLC v každom detaile. Je to najdynamickejšie vozidlo z úspešnej rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz. Už pri prvom pohľade to zdôrazňuje jeho dizajn s jedinečnými proporciami, zaujímavými plochami, precízne tvarovanými hranami a členeným, vysokohodnotným interiérom. Presviedča svojím jazdným výkonom a svojou efektívnosťou. GLC sa dodáva výlučne ako hybridné vozidlo: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, alebo ako mierny hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete poskytujú dojazd viac ako 100 kilometrov – sú ideálne najmä pre elektrickú prevádzku pri každodennom jazdení. Na ceste alebo mimo spevnených ciest – všade presviedča komfortom a agilnosťou. Vďaka novému riadeniu zadnej nápravy je navyše ešte obratnejšia a bezpečnejšia. V teréne boduje množstvom charakteristických znakov, napríklad sériovým pohonom 4MATIC, čisto elektrickým jazdením v teréne v prípade modelov dobíjateľných zo siete, terénnou obrazovkou a „transparentnou kapotou motora“.

Vysoké ambície novej GLC sa ukazujú v každom detaile. Vďaka najnovšej generácii infotainmentu MBUX je ešte digitálnejšia a inteligentnejšia, hardvér a softvér urobili veľký pokrok. Brilantné zobrazenia na displeji vodiča a centrálnom displeji uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií. Obe obrazovky LCD ponúkajú ucelený estetický zážitok so štruktúrovanými a jasne rozdelenými informáciami. Navigácia so zobrazením na celú obrazovku poskytuje vodičovi dokonalú orientáciu. Ako prvok mimoriadnej výbavy je v ponuke rozšírená realita MBUX pre navigáciu- kamera zaznamenáva okolie pred vozidlom.

 

Exteriér - zmyselná čistota, inteligencia a emócia

Už pri prvom pohľade je zrejmé, že nová GLC patrí do rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz. Súčasťou sériovej výbavy je exteriér AVANTGARDE s chrómovým balíkom vrátane pochrómovaného lemovania okien v chrómovej a novej, pohľadovej ochrany proti podbehnutiu so vzhľadom chrómu. Je to zvýrazňujúci prvok, ktorý zušľachťuje jedinečné proporcie vozidla. K rozlišujúcim atraktívnym dizajnovým prvkom GLC patrí novonavrhnutý predok so svetlometmi, ktoré sa priamo napájajú na masku chladiča a zvýrazňujú šírku, ako aj nová maska chladiča ako súčasť sériového exteriéru AVANTGARDE, ktorá prvýkrát obsahuje chrómový rám a športovú lamelu v matnej sivej farbe vrátane chrómových ozdobných prvkov. Charakteristickým znakom dizajnu exteriéru sú plné, natiahnuté plochy, ktoré obohacujú precízne a nové tvarované hrany na bočných stranách.

 

Interiér – moderný, športový luxus

Tento signál vysiela interiér novej GLC s líniou výbavy AVANTGARDE už v rámci sériovej výbavy. Prístrojová doska je jasne rozdelená: v hornej časti sa nachádza profil krídla s novými, sploštenými okrúhlymi ventilačnými dýzami, ktoré pripomínajú motorové gondoly lietadla. Dolnú časť tvorí veľký dekoratívny panel, ktorý harmonicky splýva s klenutou stredovou konzolou. Voľne pred vodičom stojaca obrazovka LCD s vysokým rozlíšením s uhlopriečkou 31,2 centimetra pôsobí, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Centrálny displej s uhlopriečkou 30,2 centimetra plynulo a bez škár vychádza zo stredovej konzoly a zdanlivo sa vznáša nad dekoratívnym panelom. Prístrojovú dosku obklopuje moderné, mimoriadne minimalistické obloženie dverí. Analogicky ako v prípade vzhľadu stredovej konzoly, je predná časť vyhotovená ako kovový high-tech prvok. Môže sa využívať ako držadlo na uchopenie a priťahovacia rukoväť a obsahuje prepínače na ovládanie okien.

 

Vyšší komfort ovládania

Kľúčové rozmery novej GLC zdôrazňujú ešte dynamickejší a zároveň mohutne pôsobiaci vzhľad vozidla SUV. S dĺžkou 4 716 mm je o 60 mm dlhšia a o 4 mm nižšia ako predchodca. Rozchody kolies boli zväčšené vpredu o 6 mm (teraz 1 627 mm) a vzadu o 23 mm (teraz 1 640 mm). Väčšia dĺžka vozidla je na prospech rázvoru, ako aj previsov vpredu a vzadu. Šírka vozidla 1 890 mm ostala nezmenená. Objem batožinového priestoru profituje z väčšieho zadného previsu a s hodnotou 600 litrov (+ 50 litrov v porovnaní s predchodcom) výrazne narástol. To je možné si všimnúť počas každodenného jazdenia, ale aj počas cesty na dovolenku s rodinou alebo pri bežných prepravných úlohách. GLC je sériovo vybavená zadnými výklopnými dverami EASY-PACK.

 

Zlepšená aerodynamika

Minimálny súčiniteľ odporu vzduchu novej GLC v najlepšej aerodynamickej konfigurácii dosahuje hodnotu cw = 0,29. Táto hodnota je o dve desatiny lepšia ako u predchodcu (cw = 0,31), je to pozoruhodný pokrok pre vozidlo SUV s konvenčným pohonom. Optimalizácia vozidla so zreteľom na odpor vzduchu a hluk vetra bola dosiahnutá pomocou rozsiahlych digitálnych simulácií prúdenia, ako aj pokusov s vozidlami v akustickom aerodynamickom tuneli. Nová GLC je akusticky príjemne tiché vozidlo s pokojným zvukovým prejavom a veľmi miernymi hlukmi pri rolovaní a hlukmi vetra.

 

Komfortná výbava

S cieľom ponúknuť ešte intenzívnejší jazdný zážitok prepája ucelená koncepcia ENERGIZING rozličné komfortné systémy. Balík ENERGIZING plus, ktorý sa dodáva na želanie, umožňuje zážitok z tejto koncepcie stlačením tlačidla alebo hlasovým príkazom a spája ju až so siedmimi komfortnými programami do sveta plného zážitkov. Zároveň sa v interiéri vytvorí vhodná atmosféra – napríklad taká, ktorá pri únave vitalizuje, alebo taká, ktorá pri vysokých úrovniach stresu uvoľňuje. KOUČ ENERGIZING navrhuje vhodný program na zvýšenie telesnej kondície alebo pohodlia na základe informácií o vozidle a ceste. Aj balík AIR-BALANCE je súčasťou balíka ENERGIZING plus. Ponúka individuálny, decentný zážitok z vône v interiéri – presne podľa osobných preferencií a nálady. Vďaka osviežujúcej ionizácii a čistiacej filtrácii vonkajšieho a vnútorného vzduchu zároveň prispieva k zlepšenej kvalite vzduchu vo vozidle, ako aj k zvýšenému pocitu pohody. Nová GLC je v ponuke s novou panoramatickou posuvnou strechou v rámci mimoriadnej výbavy.

 

Dôsledne elektrifikované štvorvalce

Nová GLC sa dodáva výlučne ako hybridné vozidlo: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete alebo mierny hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. V portfóliu motorov sú výhradne štvorvalcové agregáty aktuálnej modulárnej rodiny motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Portfólio motorov takto podstatným spôsobom prispieva k zvýšeniu flexibility medzinárodného koordinovaného výrobného systému pri súčasnom elektrifikovaní podľa dopytu. Štyri mierne hybridné agregáty sú vybavené integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie, ktorý poskytuje mohutnú podporu v rozsahu nízkych otáčok. Tri ďalšie varianty motorizácií sú hybridné agregáty dobíjateľné zo siete s dodatočným elektrickým výkonom 100 kW a elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov.

 

Simulátor dojazdu

Pre mnohých zákazníkov je elektrický dojazd dôležitý faktor pri rozhodovaní sa pre elektrifikované vozidlo. Mercedes-Benz pomáha svojim zákazníkom, aby úplne sami zistili, aké vplyvy majú individuálne podmienky používania na skutočný elektrický dojazd. Na produktovej stránke GLC je možné kombinovať externé faktory ako vonkajšia teplota, jazdný profil a požiadavka na klimatizovanie, čím sa získa prehľad o tom, s akým elektrickým dojazdom môžu zákazníci počítať pri každodennom jazdení.

 

Výrazne viac elektrický pocit z jazdy

Vysokú hustotu výkonu hybridnej hnacej hlavy vytvára synchrónny motor s permanentnými magnetmi vo forme vnútorného rotora. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Elektrický výkon je k dispozícii do rýchlosti 140 km/h. V prípade novej GLC používa výrobca automobilov Mercedes-Benz vákuom nepodmienený elektromechanický posilňovač bŕzd, ktorý v závislosti od jazdnej situácie automaticky riadi flexibilný prechod medzi hydraulickými brzdami a rekuperáciou.

 

Najnovšie asistenčné systémy na podporu vodiča

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov obsahuje prídavné a zdokonalené funkcie. To vodičovi vďaka odbremeneniu umožňuje v každodenných jazdných situáciách komfortné a bezpečné jazdenie. V prípade nebezpečenstva mu systémy pomáhajú reagovať na kolíziu primerane situácii. Viacero zdokonalených funkcií dokáže ešte viac zvýšiť bezpečnosť jazdenia. Napríklad aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC dokáže do rýchlosti 100 km/h (doteraz do 60 km/h) reagovať na stojace vozidlá na vozovke. Novinkou pri aktívnom asistentovi riadenia je okrem iného aj rozpoznávanie jazdných pruhov pomocou 360-stupňovej kamery, ktoré ponúka výhody najmä v rozsahu nízkych rýchlostí, napríklad pri vytváraní záchrannej uličky. Asistent sledovania dopravných značiek teraz okrem obvyklých značiek označujúcich maximálnu povolenú rýchlosť rozpozná aj portálové konštrukcie s dopravným značením, ako aj označenia stavenísk. Novinkou je funkcia výstrahy pred značkou Stop a funkcia výstrahy pred červenou na semafore.

 

Prepracované parkovacie systémy

Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní, a tak ponúkajú bezpečnosť a komfort. Začlenením do MBUX je obsluha intuitívnejšia a vodičovi pomáha optické znázornenie. Voliteľné riadenie zadnej nápravy je integrované do asistentov parkovania, čo znamená, že na základe toho sa upravuje výpočet jazdných stôp. Funkcie núdzového brzdenia slúžia aj na ochranu ostatných účastníkov cestnej premávky a dokážu zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky.

 

Cestou-necestou

Nová GLC je ako doteraz explicitne skonštruovaná aj na jazdenie v drsnom teréne a navyše je vďaka viacerým novým prvkom výbavy a systémom pripravená na takéto použitie. Terénny jazdný program a regulácia rýchlosti zjazdu DSR patria do sériovej výbavy. Modely novej GLC, ktoré sú dobíjateľné zo siete, už dnes ponúkajú jazdný zážitok budúcnosti – čisto elektrické jazdenie v teréne. S tým sa spája množstvo výhod. Keďže plný krútiaci moment elektrického stroja 440 Nm je k dispozícii už od prvej otáčky motora, možno jeho silu vždy dobre dávkovať. To umožňuje mimoriadne precízne, kontrolované jazdenie aj v náročnom teréne. Nová terénna obrazovka využíva oba displeje na zobrazenie prehľadne usporiadaných informácií, ako aj možnosti ovládania a funkcie. Displej vodiča okrem iného zobrazuje priečny náklon, stúpanie, klesanie, topografickú výšku, zemepisné súradnice a kompas, ako aj rýchlosť a otáčky motora v režime so spaľovacím motorom.

 

História úspechu

Značka Mercedes-Benz vstúpila do segmentu stredne veľkých vozidiel SUV v roku 2008 s modelom GLK. Svojím dizajnom exteriéru sa nezameniteľne podobalo na Triedu G, ktorá je praotcom všetkých vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz. V roku 2015 predstavila jeho nástupcu s označením GLC. Aj on presviedčal vynikajúcou bezpečnosťou, typickou pre značku, najmodernejšími asistenčnými systémami, hospodárnosťou a vysokou dynamikou. Teraz predstavený model GLC je už treťou generáciou a plynule nadväzuje na úspešnú históriu.

 

MŽ+JD

Foto Mercedes-Benz

Patrí do vydania