Nová Trieda S - zažite automobilový luxus po novom

„Trieda S je najpredávanejší luxusný sedan na svete. S najnovšou generáciou chceme našim zákazníkom poskytnúť bezprecedentné inovácie, bezpečnosť, komfort a kvalitu,“ zdôrazňuje Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG. „Nová Trieda S je dôkazom našej ambície vyrobiť najlepšie vozidlo na svete,“ dopĺňa Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. „Pôsobivý luxus sa spája s najvyššou možnou bezpečnosťou a s maximálnym komfortom.“ Novú Triedu S je už možné objednať a v decembri 2020 sa dostane k zmluvným partnerom.

Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete s čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov.

 

Moderný luxus

V interiéri Triedy S dosahuje moderný luxus novú úroveň. Dizajnéri vytvorili príjemné prostredie s rázom salónika, ktoré sa vyznačuje eleganciou, vysokou hodnotou a ľahkosťou. Prístrojová doska je vďaka svojej novej architektúre, modernému stvárneniu plôch a ergonomickému usporiadaniu displejov skutočným vrcholom interiéru. Program pohodlia však pokračuje ďalej: o pohodlie cestujúcich sa v Triede S starajú vysoký komfort jazdy a zvukový komfort, ako aj rozsiahla ponuka programov Komfort Energizing. Cestujúci zostávajú fit aj vďaka efektívnemu filtrovaniu vzduchu, ktoré naznačuje svoju novonadobudnutú vyššiu výkonnosť aj svojím novým názvom Regulácia vzduchu Energizing. Kouč Energizing zase na základe informácií o vozidle a jazde navrhuje vhodný program vitalizácie alebo wellnessu.

 

Nová Trieda S od značky Mercedes-Benz je v mnohých ohľadoch inteligentnejšia. K digitálnym inováciám ako MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) sa pridávajú inovácie, ktoré zvyšujú pôžitok z jazdy a zároveň aj bezpečnosť. Patrí k ním riadenie zadnej nápravy s veľkým rozsahom natočenia a bezpečnostné inovácie ako air­bag vzadu. Ako nová funkcia bočného impulzu PRE-SAFE® dokáže aktívny podvozok so systémom E-Aktívne ovládanie pohybu karosérie nadvihnúť karosériu tesne pred rozpoznaným bočným nárazom.

 

Už viac ako 100 rokov Trieda S je srdcom značky a predstavuje fascináciu značky Mercedes-Benz

V Triede S sa spája umelá inteligencia so 135-ročnými skúsenosťami z automobilovej techniky. Pred približne 70 rokmi položil výrobca vozidiel značky Mercedes-Benz vozidlom typu 220 základný kameň modelového radu. Od jeho uvedenia na trh v roku 1951 sa zákazníkom na celom svete vyexpedovalo viac ako 4 milióny sedanov Triedy S. Označenie Trieda S bolo oficiálne zavedené v roku 1972 s konštrukčným radom 116. Trieda S sedan sa celosvetovo predáva prevažne vo verzii s dlhým rázvorom - približne 9 z 10 zákazníkov si volí dlhú verziu sedanu Triedy S.

 

MBUX- nová dimenzia personalizácie a interakcie

Žiadna iná inovácia z ostatných rokov ešte neuľahčila obsluhu vozidla Mercedes-Benz tak radikálne ako MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). S novou Triedou S prichádza druhá generácia tohto systému, ktorý sa dokáže učiť, a ktorý bol predstavený v roku 2018. Interiér bude ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér urobili obrovský posun vpred. Brilantné zobrazenia uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Výrazne sa rozšírili aj možnosti personalizácie a intuitívneho ovládania. Platí to pre oblasť zadných sedadiel, ale aj pre vodiča. Nový 3D displej vodiča tak napríklad vďaka technológii sledovania očí umožňuje priestorové vnímanie scény stlačením jedného tlačidla.

 

Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, teraz rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Interiérový asistent MBUX ponúka nielen komfort ovládania, ale poskytuje podporu aj v súvislosti s bezpečnosťou. V prípade, že kamera rozpozná detskú sedačku na sedadle spolujazdca, na ktorom však nie je zapnutý bezpečnostný pás, interiérový asistent upozorní vodiča ešte pred začiatkom jazdy.

 

Koncepcia rozmerov a dizajn interiéru

Trieda S už od nepamäti umožňuje pohodlne cestovať a uvoľnene pracovať. V novej generácii vozidla bol interiér kompletne pretvorený do takzvaného tretieho priestoru, teda do priestoru medzi domovom a pracoviskom. Takmer všetky rozmery komfortu oboch variantov, teda Triedy S s krátkym aj s dlhým rázvorom, na predných a zadných miestach na sedenie, boli vylepšené. Pocit z priestoru pôsobí primerane veľkoryso. Výrazné zníženie počtu ovládacích prvkov zdôrazňuje minimalistický vzhľad interiéru. Medzi prednosti patria okrem až piatich obrazoviek aj veľké ozdobné prvky na prístrojovej doske a v oblasti zadných sedadiel (vo verzii s komfortnými sedadlami) obklopujúce cestujúcich a vytvárajúce zaujímavý efekt.

 

Najvyšší komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti

Sedadlá formálne pozývajú na usadenie a uvoľnenie. Splývajúce pozdĺžne píšťaly kože Lugano pôsobia skôr ušľachtilo-avantgardne, zatiaľ čo progresívne kosoštvorcové prešívanie v prípade kože napa a napa Exklusiv pôsobí klasicko-expresívne.

 

O komfortné sedenie sa v prípade predných sedadiel stará až 19 motorov – číslo, ktoré odzrkadľuje komplexnosť techniky vstavanej v sedadlách. Komfort však nie je všetko. Sedadlá hrajú dôležitú úlohu aj pokiaľ ide o bezpečnosť. A samozrejme aj pokiaľ ide o luxusný pocit pohodlia. Všetky sedadlá dostupné v Triede S získali pečať „Kampane pre zdravý chrbát“ . V novej Triede S je desať rôznych masážnych programov. Päť rôznych verzií zadných sedadiel znamená, že v oblasti zadných sedadiel Triedy S budete mať viac možností konfigurácie so zameraním na vytvorenie pracovného miesta alebo miesta na odpočinok. O zážitok z počúvania hudby sa postará špičkový ozvučovací systém Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom. Spomínaný štvrtý rozmer predstavuje možnosť hudbu dokonca pociťovať v sedadle čo pôsobí mimoriadne emocionálne.

 

Ešte viac podpory pre vodiča

Home office bude čoskoro mobilný – a to aj pre ľudí za volantom. Aspoň v prípade, ak jazdia vo vozidle s hviezdou. Mercedes-Benz chce totiž technicky zrealizovať bezpečnú prevádzku vysoko automatizovane jazdiacej Triedy S.

 

S novou Triedou S sa výrobca vozidiel Mercedes-Benz opäť veľmi výrazne priblížil k vízii jazdenia bez nehôd. Vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených asistenčných jazdných systémov. To mu vďaka odbremeneniu umožňuje v každodenných jazdných situáciách komfortné a bezpečné jazdenie. Spôsob fungovania systémov možno zažiť prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na displeji vodiča.

 

S asistentom parkovania ovládaným na diaľku môže vodič zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou mobilného telefónu. Obsluha parkovania na diaľku sa výrazne zjednodušila. S predvýbavou na Inteligentného parkovacieho pilota je Trieda S pripravená na Automatizovanú parkovaciu službu.

 

S inovatívnou digitálnou technológiou vonku aj vnútri

Do sériovej výroby vstupujú v prípade značky Mercedes-Benz prvýkrát svetlomety DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava), v prípade ktorých každý svetlomet disponuje rozlíšením až 1,3 milióna bodov. Umožňujú úplne nové asistenčné funkcie:

– Výstraha pred rozpoznaným staveniskom premietnutím symbolu bagra na vozovku

– Výstraha a označenie chodca na okraji vozovky bodovým osvetlením

– Upozornenie na semafor, značku Stop alebo Zákaz vjazdu premietnutím výstražného symbolu na vozovku

– Podpora na zúžených vozovkách (stavenisko) premietaním vodiacich značiek na vozovku.

 

Vďaka technológii svetelných diód urobila nová Trieda S výrazný posun vpred aj pri osvetlení interiéru: Mercedes-Benz prvýkrát implementoval interaktívne osvetlenie. Aktívne náladové osvetlenie (mimoriadna výbava) je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. V súvislosti s komfortnými systémami umožňuje náladové osvetlenie príslušnú spätnú väzbu. Týka sa to klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.

 

Rozsiahle simulácie prúdenia v skorých fázach vývoja

S hodnotou cw od 0,22 je Trieda S jedným z najaerodynamickejších vozidiel vôbec a obzvlášť to platí pre segment luxusných sedanov. Aerodynamické opatrenia na karosérii, spodku vozidla a montovaných dieloch sú dôvodom dobrých výsledkov v aerodynamickom tuneli a v reálnej premávke.

 

Trieda S si opäť polepšila aj v oblasti aeroakustiky. Už predošlá generácia ponúkala v interiéri mimoriadne vysoký zvukový komfort. Nový model je ešte tichší. Vysoká tuhosť karosérie predstavuje základ vynikajúceho zvukového komfortu a komfortu vibrácií.

 

Nové čelné airbagy pre cestujúcich vzadu

Inteligentné koncepcie holej karosérie a inovácie záchytného systému podčiarkujú priekopnícku úlohu Triedy S aj v oblasti pasívnej bezpečnosti. Nová hliníkovo hybridná holá karoséria s obsahom hliníka vyšším ako 50 percent spĺňa množstvo požiadaviek: vysoká odolnosť voči nárazu, nízka hmotnosť a zároveň vysoká tuhosť karosérie pre vynikajúce jazdné vlastnosti a súčasne najlepší zvukový komfort a komfort vibrácií.

 

Medzi viac než 20 inováciami sa nachádzali aj také, ktoré sa približovali sériovej výrobe, napríklad čelné airbagy vzadu, ktoré sú teraz dostupné v Triede S ako prvky mimoriadnej výbavy. Pri prudkých čelných kolíziách dokáže čelný airbag vzadu výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu.

 

Ekologický vývoj

V Triede S sú použité konštrukčné dielce vyrobené z materiálov, ktoré šetria prírodné zdroje, s celkovou hmotnosťou viac ako 98 kg. Počet konštrukčných dielcov, ktoré obsahujú recyklované látky je 120 – viac ako dvojnásobok v porovnaní s predchodcom. Ďalších približne 40 kg pochádza z obnoviteľných surovín. Proces ekologického vývoja má konkrétne ciele a je pevne zakotvený vo vývoji vozidiel. Environmentálne aspekty sa už teraz zohľadňujú vo fáze koncepcie.-MŽ-

Patrí do vydania: 
Október 2020