Prestížne Golden Globes

V polovici januára sa v kalifornskom Beverly Hills konalo veľkolepé udeľovanie cien s názvom Golden Globes. Šesťdesiaty deviaty ročník súťaže, ktorá už od čias Pearl Harbour oceňuje ľudí filmového priemyslu, sa tento rok konal v známom hoteli Hilton. Zlaté glóbusy opäť priniesli mnoho víťazných prekvapení a predviedli krásne róby herečiek a speváčok od svetoznámych návrhárov. Kedy vznikol a v akom módnom duchu sa jeden z najprestížnejších hollywoodskych večierkov niesol, si povieme v nasledujúcom článku.

Historické začiatky

Golden Globes je ceremónia udeľovania filmových cien, ktorá sa s každoročnou pravidelnosťou koná už od roku 1944. Súťaž vznikla na podnet Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov. Asociácia vznikla počas vojny a jej členovia boli zväčša losangeleskí novinári pracujúci v zahraničí, ktorí si navzájom vymieňali informácie o aktuálnom dianí v domácom filmovom priemysle. Verejnosť sa pred útrapami vojny utiekala práve do filmov, ktoré v tom čase hollywoodsky zábavný priemysel produkoval. Slnečná Kalifornia tak postupne predstavila známych režisérov ako Orson Welles, Preston Sturges a Darryl Zanuck. Asociácia sa spolu s časom rozrastala a rozhodla sa práce nádejných talentovaných režisérov na základe určených kritérií pravidelne hodnotiť. Najlepší z nominovaných, ktorých asociácia na základe hlasovania zvolila, mali byť ocenení soškou Zlatý glóbus. Tak sa päť rokov od svojho vzniku v roku 1940 v priestoroch Beverly Hills Hotel konal prvý oficiálny veľkolepý banket udeľovania jedných z najznámejších filmových cien súčasnosti.

Zlaté glóbusy pre dobro veci

Okrem toho, že udeľovanie cien Golden Globes symbolizuje luxus a veľkoleposť, je to takisto udalosť spojená s charitatívnou činnosťou. Asociácia zahraničných novinárov, ktorá je zároveň aj neziskovou organizáciou, svojimi nemalými zbierkami každoročne podporuje charitatívne účely. Vyzbierané peniaze putujú na podporu dobročinných organizácií, ktoré súvisia so zábavným priemyslom, a takisto štipendií a programov na podporu budúcich režisérov a mladých filmových či televíznych talentov. Za posledných 17 rokov sa asociácii novinárov, ktorá má viac ako 90 členov, podarilo vyzbierať vyše 12 miliónov dolárov, ktoré putovali práve na podporu zábavného priemyslu. Doteraz najviac peňazí sa podarilo vyzbierať v roku 2010.

Viac sa dočítate vo februárovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Patrí do vydania