Jeden návod na život, prosím!

Nezdá sa vám, že dobrých rád je odrazu akosi priveľa? Valia sa na nás len čo zapneme telku, nakukneme v kníhkupectve do knižnej novinky alebo otvoríme časopis. Trh s radami získal rozmery, o akých sa nám ani nesnívalo.

Umenie žiť sa stalo súčasťou obchodu. Mechanizmus, ktorý na „divokom“ Západe i na Ďalekom východe poznajú od nepamäti, sa výborne zahniezdil aj u nás. „Správne cesty“, ktoré hlásali desiatky východných mudrcov a tisícky ich nepodarených imitátorov, sa v Amerike stali jednou z hlavných metód v komunikácii s divákom, čitateľom, zákazníkom. Marketingoví špecialisti zaútočili na ľudskú nevedomosť a dopracovali sa k vynikajúcim výsledkom. Ľudia kupujú rady, ktoré nikoho takmer nič nestoja. Návody, čo si počať v X situáciách sa stali hlavným motívom oddychového čítania. V duchu „mozog neunavím, ale predsa budem o niečo múdrejší“ sme schopní prečítať kilogramy tipov, ako byť zdravý a šťastný. Nie je na tom nič zlé ani čudné. Človek chcel stále vedieť viac a vôbec nemuselo ísť o svetelnú vzdialenosť medzi planétou Zem a inými galaxiami. Veď oveľa bližšie je prostredie, v ktorom bežne fungujeme my sami. Najpopulárnejšie rady sú preto také, čo sú adresované nášmu telu a vzťahom.

Dobrá rada nad zlato?

Na trhu s radami si stabilné miesto našli tie, ktoré sa týkajú citov, pocitov, prežívaní radostných a predovšetkým stresových situácií. Čo so sebou, keď nevieme, čo so sebou? Jednou zo zbraní proti vlastnej bezmocnosti je tip na náladu. Vystrúhať „náladu“ je však omnoho ťažšie ako kyslý úsmev. Trojuholník „mätový čaj – kaderník – nočná zábava“ s rôznymi variáciami nám v pamäti oživujú takmer každé noviny alebo časopis niekoľkokrát do roka. S menšími obmenami si to prečítame vždy znova a znova, hoci vieme, že prax ukáže niečo iné. Depresiou postihnutej osobe aj ten najlepší mätový čaj horkne v ústach, kaderník pripadá neschopný a zábava nudná.
.

viac sa dočítate v septembrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.