Opel Antara a Opel Astra Caravan

Opel Antara

Po skončení výroby modelu Opel Frontera v roku 2003 prichádza až z odstupom niekoľkých rokov jej nástupca v segmente SUV. Nový Opel Antara sa podstatne viac orientuje na potreby dnešného zákazníka, vďaka čomu už nekladie hlavný dôraz na offroadové vlastnosti, ktorými Frontera vynikala. Cieľom bolo ponúknuť vyvážený model s pútavým dizajnom a výbornými jazdnými vlastnosťami ako na ceste, tak v ľahšom teréne. Najexponovanejšie časti modelu Opel Antara sú chránené pred poškodením pri jazde v prírode oplastovaním, ktoré sa tiahne od predného nárazníka, po obvode mohutných blatníkov cez spodné prahy a zadný nárazník. Okrem už spomínanej ochrannej funkcie zvýrazňuje plastový kit športovú orientáciu Antary.Prístrojový panel je prehľadný s dobrým sklonom pre jednoduchú manipuláciu s ovládačmi, čo sme v minulosti niektorým modelom Opel vyčítali. Najvýraznejším nedostatkom moderného interiéru je malý počet odkladacích priestorov. Silnou stránkou novej Antary je priestrannosť vychádzajúca s pomerne vysokého uloženia sedadiel, vďaka ktorému je z auta dobrý výhľad a ktoré zároveň zabezpečuje dostatok miesta aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Batožinový priestor má základný objem 370 litrov a dvojité dno, pod ktoré sa dajú uložiť ďalšie drobnosti. Nakladanie batožiny uľahčuje práve dvojité dno, ktoré je v rovnakej výške s nakladacou hranou, takže náklad netreba namáhavo prekladať, ale iba jednoducho posunúť do batožinového priestoru. Pod prednou kapotou testovaného modelu pracoval dlho očakávaný dieselový štvorvalec 2,0 CDTI ECOTEC (150 HP). Výkon zabezpečuje slušný ťah v celom spektre otáčok. Sklamanie však prichádza, keď chceme na okresnej ceste zaradiť šiesty prevodový stupeň. Práve ten chýba Antare zo všetkého najviac. V priemere nám spotrebovala 9,2 l/100 km, čo je na veľkosť a zame­ranie auta prijateľný parameter, aj keď šiesty prevodový stupeň by spotrebu stlačil v priemere ešte minimálne o jeden liter.

Opel Astra Caravan

Posledná generácia Opel Astra je už na trhu nejaký ten piatok, no vďaka nadčasovosti svojho dizajnu si na nezáujem rozhodne sťažovať nemôže. V jej prípade platí porekadlo, že zreje rokmi ako víno, doslova a do písmena.Interiér v klasickom dizajne Opel vyniká prvotriednou kvalitou všetkých materiálov, pripomína prémiový segment nižšej strednej triedy. Hutné tmavé plasty v kombinácii s čiernymi lakovanými obkladmi pôsobia hodnotným a trvácnym dojmom. Budíky ukazovateľov sú dobre čitateľné, ale na trochu zložité menu palubného počítača sme si museli chvíľku zvykať. Príjemnú atmosféru dotvárali aj pohodlné sedadlá čalúnené čiernou kožou, s vynikajúcim vedením, vybavené trojstupňovým vyhrievaním. O pohodu na cestách sa stará aj bohaté sériové vybavenie pozostávajúce z elektriky predných okien, klimatizácie, audiosústavy s prehrávačom mp3 súborov a so súpravou šiestich reproduktorov a z trojramenného volantu potiahnutého kožou. Bezpečnosť zastupujú známe elektronické systémy a niekoľko viacstupňových vzduchových vankúšov chráni posádku na predných i zadných sedadlách. Vyskúšali sme si najvýkonnejší dieselový motor v ponuke 1,9 DTCI s výkonom 150 koní spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Prekvapil nás vynikajúcou dynamikou, vyváženým chodom, dokonalým odhlučnením a príkladnou spotrebou, ktorá sa ustálila na hodnote 5,4 l/100 km.

Autor
OLIVER DRÁB