Robert Ševčík - Pozitívne emócie a neopakovateľné zážitky pomáhajú predávať

Hovorí Robert Ševčík, obchodný riaditeľ divízie Chrysler, Jeep a Dodge na Slovensku.

Pracujete v spoločnosti, kde dominujú automobily nemeckej značky Mercedes. Vy zastupujete americké značky Chrysler, Jeep a Dodge. Dá sa medzi nimi nájsť nejaká spoločná paralela z hľadiska ponuky, samotného predaja a napokon servisu?

Nehovoril by som o paralele z hľadiska ponuky, keďže oslovujeme podstatne odlišnú skupinu zákazníkov, ktorí málokedy migrujú medzi uvedenými značkami. Z hľadiska predaja a servisu tu, samozrejme, spoločný základ je, pretože dílerská sieť je spoločná pre všetky značky. Štandardy v podobe 6-ročného bezplatného servisu, ponuky predĺženej záruky, poskytovania náhradného vozidla na čas opravy vozidla v servise či 24-hodinovej asistenčnej služby sme si osvojili aj my a sú skutočne vítaným benefitom aj pre našich zákazníkov. Spoločnú paralelu je možné ešte nájsť aj v technických vyhotoveniach, ako sú spoločné motory a prevodovky v niektorých modeloch.

Akú stratégiu volíte pri predaji spomínaných amerických automobilov a ako sa pohybuje samotný predaj jednotlivých značiek?

Pri našich značkách prevládajú hlavne emócie – ponúkame netradičné autá odlišného dizajnu, ako sú tie európske, prípadne ázijské, a teda možnosť odlíšiť sa od ostatných. K americkým autám si musíte vytvoriť a mať vzťah, jednoducho ich beriete také, aké sú. Napríklad pri Jeepe sa predáva okrem iného aj zážitok, organizujeme množstvo predvádzacích jázd a akcií, kde sa ľudia môžu presvedčiť o kvalitách a schopnostiach tejto legendy. Drvivá väčšina našich áut sa predáva zo skladu – čo je veľmi pohodlné, lebo základné modely majú už bohatú komfortnú výbavu a len málo dovýbavy. Je to potom už len otázka farby a drobných úprav a zákazník odchádza v priebehu pár dní s novým autom. Predaj ako taký nám rastie z roka na rok, a hoci ten súčasný nenaplní v plnej miere naše očakávania aj kvôli finančnej kríze, o budúcnosť sa určite neobávam.

„Obývačka na kolesách,” ako sa hovorí o Chrysleri, získala najvyššie ocenenie v medzinárodnej súťaži o Automobil roka 2008. Po prvýkrát v histórii udeľovania prestížnej ceny ICOTY 2008 (International Car Of The Year) sa stalo, že nový model na rok 2008 Chrysler Town & Country (u nás známy ako Chrysler Grand Voyager) získal všetky hlasy poroty v kategórii najlepšie minivany. Zvýšil sa na základe ocenenia záujem o tento rodinný automobil?

Voyager je náš najpredávanejší a najstabilnejší model už dlhodobo. Nová, už v poradí 5. generácia, to len potvrdzuje. Ocenenia získané v zahraničí nemajú zásadný vplyv na našich zákazníkov a samotný predaj, v každom prípade sme však radi každému oceneniu, ktoré naše autá vo svete získavajú. Voyager ich má počas svojej 25. ročnej existencie už vyše 260...

Chrysler Building je mrakodrap v New Yorku na Manhattane, ktorý patrí medzi najznámejšie symboly mesta hlavne vďaka svojej charakteristickej špičke. Ako prvý na svete prekročil hranicu 1000 stôp (305 m). Mali ste možnosť navštíviť túto svetoznámu budovu (po otvorení v roku 1930 najvyššiu na svete), prípadne zoznámiť sa so stratégiou riadenia automobilky?

Musím povedať, že aj keď som bol viackrát v Amerike a prešiel som niekoľko štatov, do dnešného dňa sa mi ešte nepodarilo navštíviť New York. Je to stále jeden z mojich nesplnených snov. Chrysler Building však poznám veľmi dobre, veď sa na ňu pozerám každý den vo svojej kancelárii.
Ako iste viete, Chrysler sa v roku 2007 oddelil od Daimleru (spoločne ako DaimlerChrysler), vznikla nová spoločnosť Chrysler LLC v pozadí so silnou finančnou skupinou. Odvtedy spoločnosť prijala už viac ako 200 pozmeňujúcich opatrení na zlepšenie efektivity výroby, ako aj samotných produktov. W.P. Chrysler ako zakladateľ automobilky sa vždy snažil ponúkať extravagantný luxus a pohodlie za prijateľnú cenu a myslím, že v tomto duchu sa aj súčasný Chrysler snaží pokračovať.

viac sa dočítate v decembrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.