SUV EQS Nová dimenzia luxusu

Luxusným sedanom EQS a športovým biznis sedanom pre podnikateľov EQE vstúpila značka Mercedes-Benz do novej,

plnoelektrickej éry aj vo vyššom trhovom segmente. Čoskoro bude v podobe SUV EQS nasledovať tretí modelový rad s touto architektúrou, ktorá bola vyvinutá pre elektrické vozidlá. SUV v avantgardnom a zároveň luxusnom interiéri ponúka veľký priestor, komfort a konektivitu až pre siedmich cestujúcich. Vďaka výkonným elektromotorom, náhonu na všetky kolesá 4MATIC s rýchlymi reakciami a inteligentnému terénnemu jazdnému programu jazdí SUV EQS suverénne aj v ľahkom teréne.

Majster sveta v aerodynamike

Nové SUV EQS má rovnaký rázvor ako EQS sedan, je však o viac ako 20 centimetrov vyššie. Z veľkorysých rozmerov SUV a výhod účelového dizajnu prispôsobeného elektrickej platforme profitujú rozmery interiéru. Druhý rad sedadiel je možné sériovo elektricky posúvať. Na želanie je k dispozícii tretí rad sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami, ako aj rozsiahla komfortná výbava pre všetkých cestujúcich.

 

Medzi sériovými automobilmi je EQS sedan aktuálnym majstrom sveta v oblasti aerodynamiky. Jeho účelový dizajn s hladkým spodkom a vo väčšine prípadov zatvorenou žalúziou chladiča bol vhodným východiskom pre aerodynamické opatrenia na SUV EQS. Optimalizácia aerodynamických prvkov typických pre SUV priniesla doteraz jedinečnú kombináciu ponuky priestoru a aerodynamickej efektívnosti.

 

Všetky modely SUV EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom (eATS) na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. V prípade modelov 4MATIC sa funkcia Torque Shift postará o inteligentné, plynulé rozdelenie hnacích momentov medzi zadný a predný elektrický stroj, a tým aj o použitie toho najefektívnejšieho elektrického hnacieho ústrojenstva.

 

Sedan EQS bol prvým modelovým radom od značky Mercedes-Benz, pri ktorom bolo možné aktivovať úplne nové funkcie vozidla vo viacerých oblastiach prostredníctvom aktualizácií vzduchom. V prípade EQS SUV je táto ponuka výrazne rozšírená. Vďaka tomu je možné pre toto vozidlo dodatočne aktivovať aj asistenta pre manévrovanie s prívesom alebo rozšírenú realitu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) pre navigáciu.

 

Mobilita bez emisií

S EQS SUV robí značka Mercedes-Benz veľký krok smerom k mobilite bez emisií a ešte viac sa približuje k splneniu plánu Ambícia 2039. Model bude v plnej miere vyrábaný CO2 neutrálnym spôsobom. EQS SUV prináša reálne riešenia pre mobilitu bez emisií, inteligentné šetrenie zdrojov a zodpovedné obehové hospodárstvo na cestách.

 

Podvozok nového SUV EQS má nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Výšku vozidla je možné zvýšiť o niekoľko centimetrov. Okrem jazdných programov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT a INDIVIDUÁLNY sú verzie 4MATIC vybavené ďalším programom TERÉN pre jazdy mimo spevnených cestných komunikácií. Sériovo je vozidlo vybavené riadením zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies do 4,5 stupňa. Táto technológia zabezpečuje dobrú manévrovateľnosť v meste a agilnosť mimo mesta.

 

Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti pri nehode, platia nezávisle od platformy. Podobne ako všetky ostatné modely značky Mercedes-Benz, aj SUV EQS je preto vybavené pevnou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Ako prvý model od značky Mercedes-Benz dokáže európska verzia SUV EQS rozpoznať, či sú zadné sedadlá skutočne obsadené. Ak cestujúci na zadnom sedadle nie je pripútaný, bude vodič o tom cielene informovaný. V prípade značky Mercedes-Benz je novinkou aj takzvané upozornenie na prítomnosť osôb. Tento systém dokáže upozorniť na deti ponechané v zadnej časti vozidla.

 

Mercedes me Charge

Mercedes me Charge je jednou z najväčších nabíjacích sietí na svete: aktuálne disponuje viac ako 700 000 nabíjacími miestami s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom, z toho viac ako 300 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. Od roku 2021 Mercedes-Benz zabezpečuje dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou, keď zákazníci v Európe nabíjajú prostredníctvom služby Mercedes me Charge.

 

Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Patrí sem vizualizácia v infotainmente MBUX, ktorá informuje o tom, či je nabitie akumulátora dostatočné na návrat do východiskového bodu bez nabíjania.

 

Vysoký komfort až na siedmich sedadlách

Ponuka priestoru SUV EQS je veľkorysá: priestor nad hlavou v prvom rade sedadiel s posuvnou strechou predstavuje 1 035 milimetrov, v druhom rade sedadiel 1 030 a v treťom rade 900 milimetrov. Aj priestor v oblasti pliec a priestor v oblasti lakťov v prvom a druhom rade sedadiel sú nadpriemerne veľké.

 

Druhý rad sedadiel je možné sériovo elektricky posúvať v pozdĺžnom smere v rozsahu až 130 milimetrov. Priestor na kolená v druhom rade sedadiel tak predstavuje 830 až 960 milimetrov, a to je komfortný rozmer. Operadlá v druhom rade sedadiel je možné elektricky sklápať: o 14 stupňov dopredu a o 4 stupne dozadu. Príslušné spínače sa nachádzajú na dverách vpravo a vľavo.

 

Nakoľko je druhý rad sedadiel sériovo elektricky nastaviteľný, je možné vďaka tomu plynulo rozšíriť batožinový priestor zo 645 litrov (pre maximálny priestor na nohy) až na 880 litrov. Tak je možné spolu s piatimi cestujúcimi prepraviť až 24 prepraviek s minerálnou vodou alebo štyri golfové vaky. Po sklopení druhého radu sedadiel poskytuje batožinový priestor ohromný objem až 2 100 litrov. Aj s tretím radom sedadiel (na želanie) je k dispozícii veľkorysý objem batožinového priestoru: priestor za druhým radom sedadiel má objem 800 litrov, po sklopení druhého radu sedadiel dokonca 2 020 litrov. Ak sa používa všetkých sedem miest na sedenie, ostane za tretím radom sedadiel objem 195 litrov.

 

Na želanie je SUV EQS vybavené tretím radom sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami. Sedadlá SUV EQS sa z podlahy ložného priestoru vyklápajú mechanicky. So sklopenými sedadlami je podlaha ložného priestoru rovná.

 

Dynamické tvary, inovatívny vzhľad a zmyselná čistota

SUV EQS je prvé plnoelektrické prémiové vozidlo SUV od značky Mercedes-EQ. Inovatívna a ucelená úprava sa zakladá na novej architektúre vozidla. Už na prvý pohľad sa odlišuje od vozidiel so spaľovacím motorom: v nezameniteľnom účelovom dizajne sa najvyššie ambície v oblasti funkčnosti a aerodynamiky spájajú s inovatívnym vzhľadom. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje vo veľkoryso modelovaných plochách, menšom množstve škár a plynulých prechodoch. SUV EQS očarí dynamickými tvarmi aj keď ide o sedemmiestne vozidlo. Dynamická silueta je charakteristickým prvkom pri pohľade na SUV EQS zboku a už z diaľky demonštruje aerodynamickú efektívnosť. Začína sa v oblej prednej časti, dynamicky prechádza výrazne nakloneným stĺpikom A a kontúrou strechy a pokračuje až k zadnému spojleru. Zadný spojler je vždy vyhotovený v čiernej farbe, čo pri pohľade z profilu opticky zmenšuje výšku vozidla. Stĺpik C je naklonený ďaleko dozadu, čím naznačuje priestranný interiér. Bočné okná majú veľkú plochu a sú olemované trojrozmernou pochrómovanou lištou. Kolesá s rozmermi 20 až 22 palcov spolu so svalnatými plecami dodávajú SUV EQS športovo-robustný charakter. Exkluzívne pre tento model sú vyhradené dve vyhotovenia diskov s rozmerom 22 palcov, ktoré sú osústružené do leskla a sú ošetrené viacvrstvovým lakom v čiernej/vysokolesklej farbe: v prvom prípade sú to disky z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov, v druhom prípade sú to disky AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom. Väčšina kolies je aerodynamicky extrémne optimalizovaná a prispieva k celkovej efektívnosti vozidla.

 

Zapustené kľučky dverí sú súčasťou sériovej výbavy. Na želanie si zákazník môže zvoliť panoramatickú posuvnú strechu. Pozostáva z dvoch modulov, ktoré spoločne vytvárajú veľmi veľkú presklenú plochu a zabezpečujú dobrý výhľad a dostatok prenikajúceho svetla v interiéri.

 

Pôžitok z jazdy s vysokým dojazdom

S dojazdom až 660 kilometrov (podľa WLTP) a výkonom až 400 kW spĺňa SUV EQS nároky na vozidlo SUV vyššej triedy aj pokiaľ ide o pohon. Všetky vozidlá EQS SUV sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. V prípade modelov 4MATIC sa funkcia Torque Shift postará o inteligentné, plynulé rozdelenie hnacích momentov medzi zadný a predný elektrický stroj.

 

Výkonný, vysokoefektívny a inteligentný akumulátor

V SUV EQS je zabudovaný lítium-iónový akumulátor s 12 blokmi článkov a článkami typu pouch alebo článkami s pevným obalom. Vďaka kapacite 107,8 kWh dokáže tento akumulátor poskytnúť dostatok energie pre spomínaný dojazd až 660 kilometrov. Vo vlastnej réžii vyvinutý inovatívny softvér na manažment akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom (OTA). Vďaka tomu je energetický manažment SUV EQS stále aktuálny.

 

Okrem toho spĺňajú vysoké nároky značky Mercedes-Benz na bezpečnosť, dlhú životnosť a trvalú udržateľnosť. Mercedes-Benz pre svoje vysokonapäťové akumulátory vystavuje certifikát akumulátora, ktorým dáva zákazníkovi prísľub výkonu: na dobu prevádzky v trvaní 10 rokov alebo do jazdného výkonu 250 000 kilometrov pri zostávajúcej kapacite 70 percent.

 

Akumulátor je začlenený do inteligentného teplotného manažmentu SUV EQS. Keď je inteligentná Navigácia s Elektrickou inteligenciou aktivovaná, akumulátor sa počas jazdy podľa potreby predhreje alebo ochladí, aby na mieste nabíjania dosiahol optimálnu teplotu na efektívne nabíjanie. Želaný teplotný rozsah akumulátora sa dosahuje pomocou okruhu chladenia a v ňom integrovaného prihrievača PTC.

 

Komplexná koncepcia ochrany

Mercedes-Benz AG v zásade určuje veľmi vysoké bezpečnostné štandardy všetkými modelmi. To znamená, že interné bezpečnostné požiadavky Mercedes-Benz v mnohých prípadoch presahujú zákonné predpisy. Najmä požiadavky pre prípad zrážky sú nastavené podľa bezpečnostnej filozofie, takzvanej Bezpečnosti v reálnom živote. Do predpisov pre vývoj sa pritom dostávajú poznatky z interného výskumu nehôd. Okrem overovania počas nárazovej skúšky sú na všetkých vozidlách značky Mercedes-Benz vykonané ďalšie skúšky komponentov na systémovej úrovni.

 

-MŽ+JD-
Foto Mercedes-Benz

Patrí do vydania