ŠKODA SCALA - skalná opora na cestách

Ženskosť sa nosí aj vo svete áut. Už dávno si nevšímame len farbu štvorkolesového tátoša. Aj keď výrazná modrá prežiari všetky metalízy jedným ťahom štetca! S dobou sa hýbe základná výbava, celkový dizajn, prevedenie exteriéru, pohodlnosť interiéru, ergonomické sedenie aj asistenčné služby auta. Modelom tohto roka je jednoznačne SCALA! Emotívne dizajnová, dynamická a elegantná zároveň. Na jazdu v nej sa jednoducho budete tešiť!

 

Selfie na úvod

Beriem kľúče a vyrážam. Teda bez fotky na úvod to nepôjde! Moderné, priam nadčasové prevedenie si zaslúži „obchôdzku“. A tak dám „koliečko“ na úvod, aby sa SCALA sa ceste vynímala. O tom, že sa nestratí v dave som sa presvedčila na vlastnej koži. Priťahuje pohľady len, čo zaparkujem. Päťdverový hatchback má silnú identitu. Nové tvary, ostro rezané línie a dynamické dizajnové prvky posunuli rukopis značky ŠKODA do nových dimenzií. Na prvé obzretie ma uchvátili hneď dve „vychytávky“. Štýlový nápis ŠKODA na zadných, piatych dverách, ktorý nahradil logo a bude súčasťou všetkých nových modelov a LEDkové svetlá. Predné Full LED svetlomety, v tvare šípky, nechávajú vyniknúť zoštíhlenú masku chladiča, zadné LEDky zasahujú do bočnej siluety a spolu so smerovkami sú nesmierne vkusné. Opäť na fotku!

 

Ako na pohovke

Na prvé posedenie môžem povedať, že je to „obláčik“. Ani po 300 kilometroch z Bratislavy na Liptov ma nič netlačí, nebolí a nemám tendenciu sa na sedačke „vrtieť“. Ergonomické prevedenie sedákov je prepracované! Aj nová SCALA, podobne ako jej predchodcovia, je vybavená veľkorysým priestorom na nohy, čo je u konkurencie v rovnakej triede na pohľadanie. O dostatok úložných priestorov (na fľašu, telefón či kabelku) nie je núdza a tak sa netreba obmedzovať (hurá!). Ale dominantou interiéru SCALY sa pre mňa stala prístrojová doska s veľkým displejom tretej generácie Swing. Ten je jej integrovanou súčasťou, plne dotykový a intuitívne ovládateľný. Nemáte čo pokaziť, užívateľsky priateľské menu vás navedie. Kryštáliky na fúkačoch vzduchu potešili moje ženské cítenie a ešte „pikoška“, ktorá uspokojí všetky milovníčky kvality. Mäkčený povrch výplne predných dverí je príjemný „na omak“, čalúnenie poťahov nie je pochmúrne čierne a dekoračné lišty s ambientným osvetlením spríjemňujú každú jazdu. Čerešničkou na SCALE sú piate dvere otvárané elektricky, čiže stlačením gombíka. Hneď sa na mňa usmial veľkorysý kufor, najväčší vo svojej triede (až 467 litrov). Prepadla ma panika, že som si niečo zabudla, keď je taký poloprázdny! Zmestíte doň všetko, čo si zaumienite. Po sklopení zadných sedadiel dostanete bohatých 1 410 litrov!

 

S istotou v rukách

Pri brázdení slovenských diaľnic ma ohúril adaptívny tempomat. Sleduje autá pred vami namiesto vás, flexibilne reaguje a s prehľadom dobrzdí či pridá. Jednoducho mu zadáte rýchlosť a odstupnú vzdialenosť od najbližšieho motoristu a on vaše želanie adaptívne naplní. Len čo som na dlhšiu chvíľu zložila ruku z volantu, už mi „pískala“ kontrolka prevezmite riadenie. Geniálne bezpečné! A tiež jazdy v pruhoch stráži SCALA za vás, aby ste nekrižovali cestu. A môj bonbónik na záver! Značenie mŕtveho uhla ma celý čas upozorňovalo, kedy nesmiem predbiehať ani z pruhu vybočiť. V SCALE som našla skalnú oporu na cestách!

 

Veľký krok vpred

Ak ste „fajnšmekerkou“ najnovších technológií, SCALA vás nesklame. Osobne si veľmi nepotrpím na posledné výstrelky, ale nabíjanie smartfónu bez kábla cez tzv. Phone Box som vnímala veľmi prakticky! SCALA má zabudovanú eSIM kartu s pripojením na LTE, s ktorou môžete byť neustále online. A ďalšími možnosťami pripojenia je bezdrôtová technológia SmartLink a Wi-Fi hotspot, čím SCALA poráža konkurenciu, pomerom výkon – cena, na celej čiare. Takže odrezané od sveta určite nezostanete!

 

Konfiguruj „podľa seba“

Od apríla tohto roka je na Slovensku k dispozícii konfigurátor na „vyskladanie si“ vlastného modelu SCALA podľa svojich prio­rít. Benzínový TSI motor v troch prevedeniach (1,0 a 1,5 l) ponúka dynamickú jazdu, akú som si vychutnala ja. Naopak, naftový motor 1,6 TDI je stelesnením ekonomického jazdenia. Výkon je tiež na vás! K dispozícii sú motorizácie od 70 do 110 kW (95 až 150 k). Moja „blue race SCALA“ mala parametre 1,0 TSI s výkonom 85 kW. Musím ju pochváliť! Predviedla naozaj vyrovnaný výkon s prijateľnou spotrebou (6,5 litra na 100 km). Kým ja som jazdila na 6-stupňovej manuálnej prevodovke, vy sa môžete rozhodnúť pre automatickú 7-stupňovú DSG. Ak stále váhate, mám pre vás jeden tip! Objednajte sa na bezplatnú skúšobnú jazdu u ktoréhokoľvek autorizovaného predajcu značky ŠKODA a dáte mi za pravdu. A možno ma aj doplníte. Užite si vašu skalnú jazdu na ŠKODA SCALA!

 

Pripravila/Veronika Antoliková

Foto/ŠKODA AUTO

MODELKA/MILLY SEKULOVÁ, @millynka

Patrí do vydania