Pitný režim - Vaša krása a príťažlivosť

Hollywoodske hviezdy začínajú deň pohárom zdravej tekutiny. Minerálna alebo pramenitá voda, nápoje s bylinkami či čerstvo vytlačená riedená ovocná a zeleninová šťava udržiavajú celebrity vo forme. Dostatok vhodných tekutín je najlepšou a najlacnejšou pleťovou kozmetikou na tvár a pokožku celého tela. Aj postava sa ľahšie udržiava, ak pijeme dostatok vhodných tekutín. Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je prezlečený smäd.

Kedy a koľko máme piť

Nedostatok vody v organizme je vždy spojený s nedostatočným príjmom tekutín, ktorý nezohľadnil potreby organizmu, a takisto s fyzickou aktivitou, klimatickými podmienkami a samotnou kvalitou vody a jej obsahom minerálov. Nedostatok tekutín môže zapríčiniť choroby obličiek, poruchy pamäti, bolesti hlavy, únavu, stratu schopnosti koncentrácie, v krajných prípadoch až smrť. Varovným signálom, že niečo zanedbávame, je smäd. Smädu by sme mali predchádzať a piť pravidelne aj vtedy, keď ho nepociťujeme. Pitný režim má byť rozložený na celý deň – ráno, na obed a večer po 0,3 dl. Medzi jedlami treba vypiť ďalší liter a pol.

Je zdravé v lete piť viac?

V horúcich letných dňoch jednoznačne áno. Tri litre sú pre dospelého človeka optimálne. Minerálne látky, predovšetkým sodík, draslík, vápnik, horčík, chloridy a hydrogénuhličitany sa zúčastňujú na regulácii príjmu a výdaja vody v organizme. Preto najmä v letných horúčavách, pri cvičení a fyzickej záťaži, keď človek stráca minerály potením a potrebuje ich doplniť, v pitnom režime nesmie chýbať kvalitná minerálna voda s dostatočným obsahom minerálov. Obyčajná či dokonca demineralizovaná voda v horúčavách nestačí. Chýba jej to, čo telo potrebuje. Neposkytuje mu ani minerály, ani stopové prvky, takže organizmus ohrozuje. Tu musia nastúpiť kvalitné minerálky, napríklad Budiš, Gemerka alebo Fatra s dostatočným množstvom minerálov a stopových prvkov.
.

viac sa dočítate v čísle júl - august Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

Patrí do vydania: 
Júl - august 2009