Ikonický a extravagantný Diesel. Denimová značka, torá zažíva veľký návrat

Značka, ktorá je spájaná s ikonickými denimovými kúskami Diesel, nie je v módnom svete žiadnym nováčikom. Brand, ktorý v roku 1979 založil módny vizionáRenzo Rosso, je dnes už ikonický módny pojem. Diesel má svoju mono-brandovú predajňu už aj v Bratislave, a my sme sa preto rozhodli priblížiť vám históriu značky, ktorá bude s džínsovou módou navždy spojená.

 

Vizionár Renzo Rosso

Značku Diesel založil v roku 1979 v Taliansku chlapík menom Renzo Rosso. Jeho cieľom bolo urobiť z denimovej módy, ktorá bola dovtedy spájaná s oblečením na prácu, high- fashion. Renzova vízia bola dodať značke nezávislosť, mladého ducha a dávku extravagancie. Prvky, ktoré by džínsovinu postupne doviedli na módny piedestál a zaručili tak nielen denimu, ale tiež mladistvej móde s nápadom, dostatočnú pozornosť verejnosti. Mladý, vtedy 16-ročný Renzo, tak po stáži v úspešnej spoločnosti zameranej práve na džínsy Adriano Goldschmidt presvedčil spomínaného Goldschmidta, aby investoval do jeho podnikateľského zámeru. A zdá sa, že ten sa rozhodol správne, pretože dnes, viac ako 40 rokov po vzniku značky Diesel, patrí táto módna firma k najznámejším denimovým značkám so ziskom viac ako miliarda eur ročne.

 

Individualita

Najväčšou víziou zakladateľa značky Diesel Renza Rossa bola individualita. Renzo chcel, aby „jeho džínsy“ boli jedinečné a autentické, aby vyzerali použité a nosené. Hoci trend roztrhaných a rozstrapkaných džínsov je v dnešnej dobe bežný, v 80. a 90. rokoch minulého storočia to bola rebélia. Vtedy bolo nevídané, že ste si kúpili džínsy, ktoré vyzerali ako nosené. Renzo však líniu smerovania značky určil jasne a mladí ľudia jeho inovatívny a odvážny prístup milovali.

 

Diesel v roku 1984 pridal do svojho portfólia aj kolekciu detského oblečenia a vo svojich butikoch začal predávať aj trendy modely pre deti. V roku 1985 sa Renzo rozhodol ísť vlastnou cestou a ukončil partnerstvo s Goldschmidtom. To mu umožnilo voľnejšie tvoriť a značku posúvať viac kreatívnym smerom.

 

For successful living

Po osamostatnení začal Renzo Rosso na svojich kolekciách spolupracovať s rôznymi umelcami vo svojom ateliéri dával priestor mladým dizajnérom. Jeho mladistvý prístup smeroval v roku 1991 aj ku kampaniam s logom „For Successful Living“. Tie sa stali pre značku Diesel charakteristické najmä pre svoj originálny obsah s dávkou humoru. Motto značka používa dodnes a stalo sa pre ňu doslova charakteristické. Hoci niektoré kampane značky Diesel boli šokujúce, niektoré dokonca menej obľúbené, vždy docielili jedno. Pozornosť módneho publika. A zdá sa, že to bolo práve cieľom denimového vizionára Renza Rossa.

 

Medzinárodný úspech

V roku 1996 otvoril Diesel svoje prvé predajne v New Yorku, Londýne a Ríme. V roku 2002 kúpila spoločnosť väčšinový podiel v ďalšej známej dizajnérskej firme Maison Martin Margiela. Postupne tak vznikal koncept Only the Brave, pod ktorým Renzo zlučoval rôzne módne značky a rozširoval ich portfólia z oblečenia na doplnky, slnečné okuliare a kabelky. Cieľom konceptu bolo zlučovať značky, ktoré reprezentujú určitý životný štýl a podporujú kreativitu.

 

V roku 2007 sa Diesel spojil so značkou L’oreal a začal vytvárať parfumy. Nasledovalo predstavenie prémiovej línie Diesel Black Gold na týždňoch módy v New Yorku. V roku 2013 sa stal kreatívnym riaditeľom excentrický Nicola Formichetti a kampane Diesel si získavali stále väčšiu pozornosť.

 

Pády a vzostupy

Popularita a záujmy značky Diesel a ostatných, ktoré Renzo pomaly skupoval si vyžiadali svoju daň. Renzo, ktorý svoju pozornosť venoval novým projektom a akvizíciám venoval stále menej času práve značke Diesel, ktorý nechal v rukách svojich zamestnancov. V roku 2017 odstúpil ako kreatívny riaditeľ Nicola Formichetti a v roku 2019 Diesel postihli nemalé finančné problémy, ktoré ju skoro stáli bankrot. Renzo však ťažkosti ustál, v roku 2021 prijal nového kreatívneho riaditeľa Glenna Martensa a Diesel sa začal opäť stavať na nohy.

 

Módna prehliadka na týždňoch módy v New Yorku v roku 2022 bola absolútnym hitom a verejnosť si značku Diesel, ktorá prešla rôznymi štádiami vývoja, začala zase poriadne všímať. Dnes je Diesel opäť na módnom výslní a produkuje kolekcie, ktoré sú originálne, netradičné a veľmi kvalitné. Okrem džínsov nájdete v ponuke bratislavskej predajne, ktorá sa nachádza v obchodnom centre Aupark, tiež šaty, variabilné tuniky, bundy a rôzne druhy nohavíc. Určite venujte pozornosť aj doplnkom, tie má značka Diesel ako napokon všetko ostatné naozaj jedinečné.

Patrí do vydania