BMW 7 750d xDrive & BMW X6 M50d

Označenie M bolo ešte donedávna pri BMW výhradnou výsadou pre supervýkonné benzínové šesť-, osem- a desaťvalcové motory. Revolúcia nastala prepracovaním známeho dieselového šesťvalca, ktorý dostal trojité preplňovanie, výkon 280 kW (381 k) a „brutálny“ krútiaci moment 740 Nm. Tieto parametre ho dali na úroveň, keď si označenie M síce zaslúži, ale zvuk vytočeného benzínového agregátu a vôňu vysokooktánového benzínu jednoducho diesel nenahradí.

BMW X6 M50d sa s takouto výbavou pod prednou kapotou stáva prvou dieselovou M-kovou raketou na svete. Úplne nová sedmička zase dostala do vienka neuveriteľne kultivovaný, úsporný a výkonný motor konkurujúci dynamickými parametrami vlastným benzínovým osem- a dvanásťvalcom pri neporovnateľne nižšej spotrebe paliva. Žeby downsizing v prémiovom segmente? Poznávacie znamenia X6 M50d nie sú až také výrazné ako pri benzínovej verzii, ale na ceste rozhodne nepôsobí všedne. Dvadsaťpalcové disky kolies, obrovské otvory v prednom nárazníku na prívod vzduchu k veľkým chladičom, široké koncovky výfukov a, samozrejme, označenie M50d na veku batožinového priestoru a nástupných prahoch jasne definujú jeho M-kové ambície. Nová sedmička bude mať síce oficiálnu celosvetovú premiéru na októbrovom autosalóne v Paríži, no my sme si málé predparížske predstavenie na Slovensku užili už na začiatku septembra.

 

Viac sa dočítate v októbrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Autor
Oliver Dráb
Patrí do vydania