Goticky romantický Riccardo Tisci

Keď sa stal sympatický Talian s priezviskom Tisci pred siedmimi rokmi kreatívnym riaditeľom Givenchy, verejnosť bola v očakávaní. Po sérii viacerých populárnych mien a nie príliš dramatických zmien vo vedení francúzskej módnej firmy nikto nemal príliš veľké očakávania. Riccardo však svojimi romantickými šatami a očividnou láskou k čiernej dokázal kritike pravý opak. O tom, prečo je Tisci jedným z najprestížnejších couturérov súčasnosti a aká bola cesta návrhára z malého talianskeho mesta na svetové prehliadkové móla, nám prezradia nasledujúce riadky.

Givenchy

Givenchy je módny dom s dlhoročnou tradíciou, ktorý existuje už od roku 1952, keď ju založil Hubert de Givenchy. Hlavným znakom Francúza, ktorého značka je dnes členom syndikátu haute couture, bola ženskosť a elegancia. Preto sa Givenchy stala veľmi rýchlo populárna medzi známymi osobnosťami. Jednou z veľkých obdivovateliek a múz Huberta de Givenchy bola Audrey Hepburn. Jeho klientmi boli takisto vysoko postavené politické rodiny ako Kennedyovci. V roku 1995 sa Hubert de Givenchy rozhodol odísť do dôchodku a svoje kreslo prenechať mladšiemu následníkovi. Prvým z nových kreatívnych riaditeľov sa stal John Galliano, neskôr ho vystriedal Alexander McQueen nasledovaný Julienom McDonaldom. Hoci značka aj počas 10 rokov, keď sa na jej vedúcom dizajnérskom kresle vystriedali spomínané známe mená, patrila medzi tie lepšie, bol to až príchod Riccarda Tisciho, ktorý jej vdýchol úplne nový život a postavil ju na módnu špičku.

Romantický Talian

Riccardo Tisci sa narodil v roku 1974 na juhu Talianska v malom meste s názvom Taranto. Rybárske mesto spájané s mnohými legendami o morských vílach značne ovplyvnilo jeho tvorbu. Bolo to však aj Tisciho osem sestier, ktoré značne ovplyvnili jeho lásku k elegancii, ženskosti a snovej romantike. Talent mladého Riccarda si rodina všimla veľmi skoro a presvedčila ho, aby si poslal prihlášku na jednu z najprestížnejších módnych univerzít na svete, na londýnsku Central Saint Martins. Tisciho talent si v Londýne všimli okamžite a mladý Talian v roku 1999 univerzitu úspešne dokončil. Po skončení školy sa však Riccardo rozhodol nedobýjať Londýn, ale vrátil sa do rodného Talianska. V Taliansku získaval pracovné skúsenosti pri značkách ako Puma, Coccapani a Ruffo Research, až kým sa v roku 2004 nerozhodol svetu predstaviť vlastnú autorskú kolekciu.

 

Viac sa dočítate v októbrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Patrí do vydania: 
Október 2012