Mary Katrantzou - Kráľovná módnych vzorov

Je málo módnych návrhárov, ktorí svojím príchodom na scénu spôsobia revolúciu. Mladej Grékyni Mary Katrantzou sa to však podarilo s obrovskou pompéznosťou. Svojím nadčasovým prístupom k dizajnu a zaujímavou farebnou potlačou priniesla svoj charakteristický rukopis a módny svet ostal ohúrený. Jej digitálna potlač sa stala ikonickou a jej šaty sa dnes len pár rokov od jej prvej kolekcie úspešne predávajú po celom svete. Aká bola jej cesta medzi módnu špičku a prečo, ako tvrdí, jej nápady nikdy neprestanú byť originálne, sa dočítate v nasledujúcom príspevku.

Cesta do Ameriky

Mladá Mary k textilu inklinovala už od útleho detstva, ktoré prežila v Aténach. Jej matka bola interiérová dizajnérka a otec pracoval s látkami a textilom. Látky ju fascinovali aj inšpirovali. Napriek láske k textilným materiálom urobila v roku 2003 rozhodnutie ísť študovať architektúru na americký Rhode Island. Po čase však zistila, že farebný svet látok jej chýba a architektúra ju dostatočne tvorivo nenapĺňa. Prerušila teda štúdium architektúry a začala študovať odznova na prestížnej britskej univerzite módy Central Saint Martins. V Londýne Mary štúdiá dokončila postgraduálnym štúdiom textilného dizajnu a už počas školy začala pracovať na svojom charakteristickom rukopise plnom nádherných farebných potlačí. Skúsenosti naberala nielen na prestížnej univerzite, ktorá vychovala mnoho módnych talentov, ale tiež na stážach u známych módnych návrhárov.

Prvá šou

Už počas štúdií na Central Saint Martins sa Mary zúčastnila na profesionálnej stáži. Najprv v dielňach návrhára Billa Blassa, pre ktorého vytvárala potlače, neskôr pre rodáčku z Grécka, módnu návrhárku Sophiu Kokosalaki. Pri Sofii, ktorá sa špecializuje na dámsku módu, sa Mary rozhodla ísť smerom navrhovania ženských línií oblečenia. Prvú kolekciu predstavila verejnosti počas absolventskej módnej prehliadky Central Saint Martins v roku 2008. Línia niesla názov trompe l’oeil, čo v umeleckom žargóne znamená vytvorenie optickej ilúzie, keď zobrazované objekty pôsobia trojdimenzionálnym dojmom. 

Viac sa dočítate v marcovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

 

Patrí do vydania