Róbert Hatala - Auto je láska na celý život

hovorí vedúci predaja Mercedes-Benz & SMART

Čo pre Vás znamená auto?

Celoživotnú lásku. Moji rodičia hovoria, že som ako malý chlapec dokázal z dvanásteho poschodia nášho paneláku určiť, aké auto ide dole po ulici. A to podľa zvuku. A tam niekde začala aj láska k Mercedesu. Dodnes si pamätám, ako som v jednom časopise prvýkrát uvidel na fotografii Géčko. Bola to láska na prvý pohľad. A taktiež si pamätám jednu návštevu, ktorá k nám prišla na SL 500. To som len stál a obdivoval tie úžasne ladné tvary.

Zastupujete značku áut, ktorá reprezentuje ten najvyšší punc. Čo Vás viedlo k rozhodnutiu venovať sa práve značke Mercedes-Benz profesionálne?

Ja som so značkou Mercedes začal z opačnej strany. Ako zákazník. Najskôr som kupoval jazdené autá. Staré S-ko, 140ku. Auto, ktoré je dodnes ikonou svojej doby. Potom novšie S-ko, SL-ko, ML-ko a nakoniec moju lásku Géčko. Keď som ho priviezol domov, moja manželka skonštatovala, že je škaredé a hranaté. Onedlho som ju však z neho nevedel dostať a dodnes mi nevie odpustiť, že sme ho predali. Pre mňa sa značka Mercedes vždy spájala a spája so spoľahlivosťou a kvalitnými službami. A vysoko u mňa bodovali najmä ľudia, ktorí v Mercedese pracujú, ich prístup k zákazníkovi. Preto som bol možnosťou pracovať spolu s týmito ľuďmi pre zákazníkov a značku Mercedes nadšený.

Aké kritériá považujete za rozhodujúce pri výbere nového auta?

Služby predajnej siete, bezpečnosť, pohodlie. Môžete mať najlepšie auto na svete, ale ak sa o vás nikto nepostará, tak vás nebude tešiť. Autá tejto kategórie sa obmieňajú približne po štyroch rokoch užívania. Z tohto pohľadu ma zaujímajú najmä celkové náklady. Teda koľko auto reálne za toto obdobie stojí. Obstarávacia cena je totiž len časťou nákladov. Prevádzka, najmä servisné prehliadky, to je tiež značná položka. Pri vozidlách našich značiek je servis už od roku 2001 poskytovaný bezplatne po obdobie šiestich rokov. Ďalšou položkou je cena, za akú je možné vozidlo predať ako jazdené. Podľa prieskumov, ktoré sa robili nedávno v Nemecku, je značka Mercedes značkou s najvyššou zostatkovou hodnotou.

Akej skupine klientov by ste odporučili novú triedu C a prečo?

V novom Céčku sa dnes nájde každý. Dá sa ušiť na mieru aj konzervatívnemu, aj dynamickému vodičovi. Má veľa tvárí a charakterov. Céčko je ako žena. Milé, priateľské, ale aj vášnivé a ohnivé. Pokojné aj dynamické. Hľadáte komfort? Vyberte si Elegance. Chcete oheň? Vyberte si Avantgarde. Cítite sa ako Alonso? Potom je AMG Paket práve pre vás. Mňa na tomto vozidle oslovuje najmä jeho bezpečnosť, jeho istota pri jazde a, samozrejme, dizajn. Céčko je pre mňa stelesnením ideálneho auta či už pre mladú rodinu, alebo ľudí v najlepších rokoch.

Je značka Mercedes-Benz taká dominantná, že pri predaji stačí vyrieknuť toto magické slovíčko a predaj je zaručený?

Značka, samozrejme, nestačí. Aj keď je to jedna z najhodnotnejších značiek na svete. Za značkou sú vždy produkty a ľudia. Najmä ľudia, ktorí pre našu značku na Slovensku pracujú, sú tým, čo robí našu značku jedinečnou.

Akú obchodnú filozofiu používate vo vzťahu ku klientovi?

Klient je vždy na prvom mieste. A to tvrdím ako dlhoročný zákazník. Predávame vysokokvalitný produkt za primeranú cenu. A k tomu u nás dostanete tím ľudí, ktorí pre značku Mercedes žijú.

Sme ženský lifestylový časopis. Zaujíma ma, či majú ženy iné kritériá pri výbere auta ako muži?

Samozrejme. Ženy sú pri výbere auta oveľa emotívnejšie. Ony si nekupujú auto. Ony hľadajú partnera na cesty. A ten musí spĺňať veľa vecí. Musí byť najmä šik. Mať správnu farbu, elegantný interiér, dosť odkladacích priečinkov, pohodlné ovládanie. Byť bezpečný, priateľský. Musí mať rád deti. Musí sa naň dať spoľahnúť. A musí vás rozmaznávať.

Poskytuje Vám Vaša práca možnosť realizovať aj vlastnú invenciu a nápady?

Iste. Je to najkreatívnejšia práca, akú som doteraz robil, a to som strávil dosť rokov v reklame. V dnešnej dobe máme v ponuke vozidlá takmer každej kategórie. A to znamená veľmi rôznorodých zákazníkov. Každého s inými potrebami a preferenciami. Preto sa snažíme ušiť správne produkty a služby na mieru týmto potrebám.

Zastupujete značku Mercedes-Benz. Ktoré z autíčiek by ste si vybrali napríklad na víkendový relax?

Ťažko mi odpovedať. Aké bude počasie? Kam ideme? Samozrejme, teraz to je naša horúca novinka triedy C. Je to auto, ktorého sa neviem nabažiť. Najmä pohľad na hviezdy cez presklenú strechu je romantický. Ale ako rodinný typ som značne zaťažený na triedu R, ktorá mi poskytuje najmä možnosť veľmi sa nezaoberať tým, čo si potrebujeme na víkend zobrať, pretože v nej si môžeme vziať všetko. A pre slnečné dni je to malý roadster-kabrio SLK. Alebo naša ďalšia novinka – SMART. Ideálne tiež kabrio. Veľmi sexi autíčka.

Autor
J.Dráb