Pohodlne naprieč ľahkým terénom - Nová Trieda C kombi ako All-Terrain

Pre koho klasické kombi nie je dosť terénne, ale SUV je už príliš vysoké, pre toho Mercedes-Benz ponúka už aj v segmente Triedy C všestranné vozidlo ako alternatívu: Triedu C All-Terrain. Po predstavení úspešnej koncepcie All-Terrain s Triedou E začiatkom roka 2017 teraz prichádza aj Trieda C ako ďalší multitalent s výrazným vzhľadom a všestrannými vlastnosťami.

Vďaka približne o 40 milimetrov väčšej svetlej výške v porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi, sériovému náhonu na všetky kolesá 4MATIC a dvom terénnym jazdným programom Trieda C All-Terrain so svojimi veľkými kolesami pohodlne prejde ľahkým terénom, ako napríklad nespevnenými poľnými cestami. Medzi terénne dizajnové prvky patria charakteristická maska chladiča, špeciálne nárazníky, vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu a obloženie výrezov kolies v matnej tmavosivej. Okrem toho disponuje mnohými atraktívnymi prvkami z nedávno predstavenej novej Triedy C. Patria sem efektívne štvorvalcové motory so 48‑voltovou technikou, učenlivý a intuitívne ovládateľný infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ako aj najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov. Súčasťou svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) je špeciálne terénne osvetlenie. Trieda C All-Terrain oslávi svoju svetovú premiéru v septembri na autosalóne IAA v Mníchove.

 

Model All-Terrain narástol

V porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi sa model All-Terrain mierne zväčšil. Je o štyri milimetre dlhší a jeho celková dĺžka je 4 755 milimetrov. Vzhľadom na obloženie výrezu kolies narástla šírka o 21 milimetrov na 1 841 milimetrov. Spolu s väčšou svetlou výškou o približne 40 milimetrov narástla aj výška vozidla, a to na 1 494 milimetrov.

 

Na rovnakej úrovni zostáva objem a variabilita ložného priestoru: v športovej zadnej časti sa ukrýva ložná kapacita na úrovni od 490 až po 1 510 litrov. Operadlá zadných sedadiel verzie kombi majú nastaviteľný sklon a sú sklopné v pomere 40:20:40. Vďaka sériovým zadným výklopným dverám EASY-PACK možno piate dvere otvárať alebo zatvárať pohodlne stlačením tlačidla: prostredníctvom tlačidla na kľúči zapaľovania, spínačom na dverách vodiča alebo na odisťovacej rukoväti zadných výklopných dverí.

 

Výrazný vzhľad

Prednú časť charakterizuje maska chladiča s jednou lamelou s pochrómovanými ozdobnými prvkami a zasadenou centrálnou hviezdou. Vertikálne nasmerované mostíky v maske chladiča zdôrazňujú svojou vysokolesklou čiernou farbou hodnotný vzhľad. Osobitý predný nárazník čiastočne pozostáva z tmavosivého plastu s reliéfnym povrchom, čo dodáva dôraz robustnému charakteru tohto modelu. Pod ním sa nachádza vizuálna ochrana proti podbehnutiu vo vysokolesklej chrómovej farbe.

 

Dodatočná pochrómovaná ozdobná lišta je integrovaná do bočných obložení prahov. Pre model All-Terrain sú k dispozícii exkluzívne dizajny kolies vo veľkostiach 17 až 19 palcov. V zadnej časti podčiarkuje špeciálne požiadavky tohto vozidla novonavrhnutý, viacdielny nárazník, pochrómovaná ochrana nakladacej hrany špecifická pre tento model a vizuálna ochrana proti podbehnutiu. Keďže modely All-Terrain sú založené na línií výbavy Exteriér AVANTGARDE, ozdobné lišty línie bokov, lemovanie bočných okien a pozdĺžny držiak sú vyhotovené z lešteného hliníka.

 

Aj interiér AVANTGARDE je v prípade modelu All-Terrain súčasťou sériovej výbavy. Na výber sú tri farebné koncepcie: čierna, béžová macchiato/čierna a sienová hnedá/čierna. Prístrojová doska je vybavená sponou v striebornej chrómovej farbe a ozdobným prvkom v diamantovej matnej sieťotlači.

 

Prístrojová doska je mierne, o šesť stupňov, natočená na vodiča. LCD obrazovka s vysokým rozlíšením v priestore vodiča stojí voľne a pôsobí tak, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Displej vodiča, na Slovensku dodávaný sériovo s 12,3-palcovou (31,2 cm) uhlopriečkou, sa tým odlišuje od tradičných kokpitov s klasickými okrúhlymi prístrojmi. Pre model All-Terrain bola vytvorená nová kontextová položka s názvom „Terén“. K dispozícii je v nej špecifický obsah, ako Stúpanie, Klesanie a uhol natočenia kolies. Zobrazia sa aj zemepisné súradnice, ako aj kompas.

 

Medzi kľúčové prvky patria sedadlá s grafickým stvárnením sedadla špecifickým pre líniu výbavy AVANTGARDE. Ponúkajú množstvo komfortu a dobrú bočnú oporu. Kožený multifunkčný športový volant v čiernej farbe so strieborným krytom je vizuálne atraktívny a príjemne padne do ruky. Interiér AVANTGARDE okrem toho obsahuje náladové osvetlenie.

 

4MATIC najnovšej generácie

Náhon na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je v prípade modelu All-Terrain súčasťou sé­riovej výbavy ponúka lepšiu trakciu a jazdnú stabilitu aj na horších povrchoch. Do 45 percent sily motora je prenášaných na prednú nápravu a do 55 percent na zadnú nápravu. Túžba po ešte väčšej efektivite a deväťstupňová automatická prevodovka si vyžiadali ďalší vývoj náhonu na všetky štyri kolesá 4MATIC. S novým náhonom na prednú nápravu možno prenášať vyšší krútiaci moment a z hľadiska dynamiky jazdy dosahovať ideálne rozloženie zaťaženia náprav. Zároveň poskytuje výhodu vo forme výrazne nižšej hmotnosti voči danému konštrukčnému dielu predchádzajúceho konštrukčného radu – zlepšenie v oblasti znižovania emisií CO2. S rozdeľovacou prevodovkou, ktorá je taktiež nová, sa technikom podarilo významným spôsobom znížiť straty spôsobené trením.

 

Elektrifikované: motory

Model All-Terrain možno kombinovať s benzínovým i dieselovým motorom. V prípade benzínového variantu je použitý nový štvorvalcový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Výkon spaľovacieho motora možno krátkodobo elektricky zvýšiť o 15 kW.

 

Vďaka rekuperácii a možnosti „kĺzania“ s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší. V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu.

 

Aj dieselový variant disponuje pomocným hybridným pohonom. Jeho štvorvalcový motor (OM 654 M) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a čiastkovým 48-voltovým elektrickým systémom. Aj dieselový variant dokáže rekuperovať a kĺzať s vypnutým motorom. Elektrifikácia umožňuje použitie elektrického kompresora na chladivo pre klimatizáciu.

 

Ďalšie silné stránky novej generácie Triedy C

Z mierne väčších vonkajších rozmerov novej modelovej generácie profitujú cestujúci vpredu aj vzadu. Priestor v oblasti lakťov je v porovnaní s predchodcom zväčšený v prípade vodiča a spolujazdca o 22 milimetrov a v prípade cestujúcich na zadných sedadlách o 15 milimetrov. Vzadu je o 11 mm viac priestoru nad hlavou. Vďaka väčšiemu priestoru na kolená v druhom rade sedadiel až o 35 mm je cestovanie pre cestujúcich vzadu ešte príjemnejšie.

 

V prípade druhej generácie systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) urobili hardvér a softvér obrovský posun vpred: brilantné zobrazenia LCD obrazoviek uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií. Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú estetický zážitok. Vzhľad obrazoviek si možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (Klasický, Športový, Decentný) a ďalších režimov.

 

V prípade Klasického štýlu privíta vodiča známy svet zobrazovania. Osvedčené dva tubusy poskytujú informácie relevantné pre jazdu, obsah sa strieda medzi dvoma okrúhlymi ukazovateľmi. V prípade „Športového“ režimu dominuje červená farba a centrálny otáčkomer je stvárnený dynamicky. V „Decentnom“ režime sa obsah zredukuje na to najdôležitejšie. Obe obrazovky možno okrem toho prispôsobiť siedmym farebným svetom náladového osvetlenia. Výsledkom je pôsobivý farebný zážitok v interiéri.

 

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov obsahuje v porovnaní s predošlým konštrukčným radom Triedy C ďalšie a zdokonalené funkcie. To vodičovi vďaka odbremeneniu umožňuje v každodenných jazdných situáciách komfortné a bezpečné jazdenie. V prípade nebezpečenstva mu systémy môžu pomôcť zareagovať na hroziacu kolíziu primerane situácii. Nová koncepcia zobrazovania na displeji vodiča ukazuje, ako systémy fungujú.

 

Bezpečnostná koncepcia Triedy C spočíva na inteligentne skonštruovanej karosérii s mimoriadne tuhou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich a špeciálne navrhnutými štruktúrami vozidla. K tomu sa pridáva súhra so záchytnými systémami: v prípade ťažkej nehody sa na ochranu cestujúcich dokážu aktivovať napríklad napínače bezpečnostných pásov a airbagy. Pomocou mnohých numerických simulácií a reálnych nárazových skúšok bola štruktúra vozidla navrhnutá tak, aby bola cestujúcim v prípade nehody poskytnutá najlepšia možná ochrana.

 

Vyšší komfort masáže

Voliteľná masážna funkcia na predných sedadlách bola rozšírená a pôsobí v celej časti chrbta: osem komôr v operadle sa stará o ešte lepší efekt hĺbky. Na strane vodiča je k dispozícii vibračná masáž. Z tohto dôvodu sú v poduške integrované štyri zodpovedajúce motory. Na želanie je po prvýkrát dostupné aj vyhrievanie sedadiel vzadu.

 

Komplexný prístup komfortu ENERGIZING „Fit a zdravý“ umožňuje, aby sa rozličné komfortné systémy dali pocítiť stlačením tlačidla alebo hlasovým príkazom a spája ich do programov, čím vytvára svet plný zážitkov. Zároveň sa v interiéri vytvorí vhodná atmosféra – napríklad taká, ktorá pri únave vitalizuje, alebo taká, ktorá pri vysokých úrovniach stresu uvoľňuje. KOUČ ENERGIZING navrhuje vhodný program na zvýšenie telesnej kondície alebo pohodlia na základe informácií o vozidle a ceste. Pokiaľ vodič používa príslušnú nositeľnú elektroniku, vstupujú do inteligentného algoritmu funkcie KOUČ ENERGIZING aj informácie o kvalite spánku a úrovni stresu.

 

Balík AIR-BALANCE ponúka individuálny zážitok z vône v interiéri – v súlade s vašou osobnou preferenciou a vašou náladou. Vďaka osviežujúcej ionizácii a čistiacej filtrácii vonkajšieho a vnútorného vzduchu taktiež prispieva k zlepšenej kvalite vzduchu vo vozidle, ako aj k zvýšenému pocitu pohody.

 

Foto Mercedes-Benz

Text MŽ

Patrí do vydania