Nová Trieda C sedan a kombi Komfortná zóna

Vitajte v novom, ešte digitálnejšom a efektívnejšom svete a vitajte doma. Nová Trieda C predstavuje oboje a vo všetkých ohľadoch vytvára komfortnú zónu v čase celosvetovej transformácie. Nová Trieda C je ako prvý klasický konštrukčný rad od značky Mercedes-Benz komplexne elektrifikovaná prostredníctvom pomocných hybridných pohonov so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom či prostredníctvom hybridných pohonov dobíjateľných zo siete.

Vďaka mimoriadne efektívnemu systému akumulátorov dosahuje ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete elektrický dojazd na úrovni približne 100 kilometrov. V tejto triede je to doposiaľ neprekonaná hranica. Okrem toho určuje štandardy aj v oblasti trvalej udržateľnosti. A keďže je Trieda C jedným z najpredávanejších konštrukčných radov, jej komplexná elektrifikácia má príslušne veľký vplyv na stopu CO₂. Medzi technické vylepšenia zároveň patria prvky mimoriadnej výbavy, ako svetlomety DIGITAL LIGHT a riadenie zadnej nápravy. Sedan a kombi oslávili spoločne svoju premiéru, je možné ich už objednať a k autorizovaným partnerom sa dostanú v lete 2021.

 

Zmyselná čistota so športovo elegantným dotykom

Vďaka kombinácii krátkeho predného previsu, dlhého rázvoru a zadného previsu má nová Trieda C dynamické proporcie už aj počas státia. Túto túžbu vyraziť vpred podčiarkuje športová kapota motora s charakteristickými prelismi. Čelné sklo a priestor pre cestujúcich boli posunuté dozadu. V oblasti kvality urobil obrovský krok vpred už predchodca. Nová Trieda C ide v oblasti moderného luxusu ešte ďalej. Interiér preberá atraktívne prvky z novej Triedy S, pričom však pridáva aj športové akcenty.

 

Čo sa týka exteriéru pri pohľade zboku vytvárajú komplexne tvarované plochy jedinečnú hru svetla. Línie naopak dizajnéri zredukovali na minimum. O to viac sa pozornosť zameriava na takzvané predvádzacie mólo, teda líniu pliec. V prípade verzie kombi zvýrazňuje progresívna línia strechy v kombinácii s nakloneným zadným sklom športový charakter bez obmedzení funkčnosti. Všetky modely disponujú centrálnou hviezdou, vyhotovenie a charakter masky chladiča sa líši v detailoch. Základný model má v tomto zmysle centrálnu hviezdu s lamelami.

 

Dizajn zadnej časti je typický pre sedany značky Mercedes-Benz. Fascinujúce sú aj kvalitne spracované zadné svietidlá s nezameniteľným denným i nočným vzhľadom. V prípade sedanu sú svietidlá po prvýkrát v Triede C dvojdielne, funkcie osvetlenia sú rozdelené na svietidlá na boku a na veku batožinového priestoru. Paletu farieb dopĺňajú tri nové laky – spektrálna modrá, strieborná high-tech a opalitová biela.

 

Interiér dominuje so športovými akcentmi vďaka zameraniu na vodiča.Prístrojová doska je rozdelená na hornú a dolnú časť: na profil krídla s novými, sploštenými a okrúhlymi ventilačnými dýzami, ktoré pripomínajú motorové gondoly lietadla a na opulentný dekoratívny panel. Tá plynie neprerušovane zo stredovej konzoly k prístrojovej doske. K športovosti prispieva jej orientácia na vodiča. Prístrojová doska a centrálny displej sú natočené o šesť stupňov na vodiča. Priestor vodiča sa vyznačuje LCD obrazovkou s vysokým rozlíšením. Zákazníci si môžu vybrať medzi 10,25-palcovým (26,0 cm) a 12,3-palcovým (31,2 cm) vyhotovením. Rovnako ako prístrojová doska, aj displej je mierne natočený na vodiča. Centrálny displej disponuje v sériovej výbave uhlopriečkou 9,5-palca (24,1 cm). Na želanie sa dodáva väčšia verzia s uhlopriečkou 11,9-palca, resp. 30,2 cm.

 

Najnovšia generácia systému MBUX

Rovnako ako nová Trieda S, aj nová Trieda C získava druhú generáciu infotainment systému MBUX, ktorý je intuitívne ovládateľný a učenlivý. Interiér je ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér urobili obrovský posun vpred: brilantné zobrazenia LCD obrazoviek uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií.

 

Čoraz múdrejší hlasový asistent

Hlasový asistent „Hey Mercedes“ je schopnejší viesť dialógy a učiť sa tým, že sa aktivujú onlinové služby v aplikácii Mercedes me. Určité úkony možno vyvolať aj bez aktivačného pojmu „Hey Mercedes“. Jedným takýmto úkonom je napríklad prijatie telefónneho hovoru. „Hey Mercedes“ vysvetľuje po vyslovení „Nápoveda“ aj funkcie vozidla a pomáha aj vtedy, keď si chcete prepojiť chytrý telefón cez Blue­tooth alebo keď hľadáte lekárničku. „Hey Mercedes“ dokonca rozpozná cestujúcich podľa hlasu.

 

Pomocou funkcie systému MBUX Chytrá domácnosť sa teraz z Triedy C stáva mobilná ovládacia centrála domácnosti. „Hey Mercedes, je teraz niekto u mňa doma?“ „Skontroloval som to. Posledný detekovaný pohyb bol v kuchyni pred hodinou.“ Takto by mohli v budúcnosti prebiehať dialógy prostredníctvom hlasového asistenta MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) medzi vodičom alebo pasažiermi Triedy C a chytrou domácnosťou používateľa.

 

Ďalšie zaujímavosti

Ako prvok mimoriadnej výbavy je k dispozícii video so zobrazením rozšírenej reality. Kamera sníma priestor pred vozidlom. Pohyblivé obrázky sa zobrazujú na centrálnom displeji. Okrem toho sa vo videoobraze zobrazujú objekty, informácie a označenia. Medzi ne patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočenie, odporúčania zmien jazdného pruhu a orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.

 

Ďalším spôsobom, ako získať aktualizovaný a vylepšený používateľský zážitok je objednanie nových funkcií v obchode Mercedes me Store, napríklad služby streamovania hudby alebo kancelária v automobile. Prostredníctvom obchodu Mercedes me Store si možno priamo online predĺžiť alebo objednať nové predplatené služby.

 

Pohon

Vďaka konzekventnej elektrifikácii a inteligentnému downsizingu určuje nová Trieda C štandardy v oblasti efektívnosti. V portfóliu motorov sú výhradne štvorvalcové agregáty aktuálnej modulárnej rodiny motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).

 

Vrcholom opatrení zameraných na ďalšie zlepšovanie efektívnosti je nový dieselový motor OM 654 M s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Získa tým čiastkový 48-voltový elektrický systém. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je motor ešte efektívnejší.

 

V novej Triede C oslavuje svoju premiéru štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie s výkonom až do 15 kW a krútiacim momentom 200 Nm. Vďaka rekuperácii a možnosti „kĺzania“ s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší. V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu.

 

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete

Štvrtá generácia hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete bude nasledovať čoskoro po spustení predaja. Pri použití rovnakých základných motorov tu robí elektrifikácia ďalší veľký krok. S elektrickým pohonom s hnacím výkonom 95 kW (129 k) a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP) budú hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy C jazdiť v mnohých prípadoch a počas mnohých dní čisto elektricky bez použitia spaľovacieho motora. Ide o vysokomoderný štvorvalcový motor M 254 v dvojlitrovom variante. Celkový balík je nielen veľmi efektívny, ale aj rozhodne športový.

 

Pocit z jazdy

Celkovo je pocit z jazdy výrazne viac elektrický. Vzhľadom na elektrický dojazd zvýšený na približne 100 kilometrov môžu vodiči prejsť svoje každodenné trasy z veľkej časti čisto elektricky. Vďaka rekuperácii sa pri spomaľovaní alebo jazde z kopca získava kinetická energia. V kombinácii s hydraulickými brzdami bola rekuperácia taktiež vylepšená. Rekuperačný výkon je viac ako 100 kW. Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú si­tuáciu na celej naplánovanej trase.

 

Prevádzková stratégia komunikuje so snímačmi asistenčných systémov a efektívne tak podporuje vodiča v mnohých jazdných situáciách. Vďaka nej jazdí vozidlo na dlhších trasách v metských oblastiach prioritne elektricky.

 

Odbremenenie a podpora v nebezpečných situáciách

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov obsahuje v porovnaní s predošlým konštrukčným radom Triedy C ďalšie a zdokonalené funkcie. To vodičovi vďaka odbremeneniu umožňuje v každodenných jazdných situáciách komfortné a bezpečné jazdenie. V prípade nebezpečenstva mu systémy pomáhajú reagovať na kolíziu primerane situácii. Spôsob fungovania systémov možno zažiť prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na displeji vodiča.

 

Prepracované parkovacie systémy

Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní. Začlenením do systému MBUX je obsluha intuitívnejšia a rýchlejšia. Voliteľné riadenie zadnej nápravy je integrované do asistentov parkovania, čo znamená, že na základe toho sa upravuje výpočet jazdných stôp. Funkcie núdzového brzdenia slúžia aj na ochranu ostatných účastníkov cestnej premávky.

 

Bezpečnosť pri náraze

Bezpečnostná koncepcia Triedy C celkovo vychádza z inteligentne navrhnutej karosérie s mimoriadne pevným bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich a cielene deformovateľných nárazových štruktúr v spojení s bezpečnostnými pásmi a systémom airbagov. V prípade nehody možno systémy aktivovať na ochranu cestujúcich prispôsobenú situácii, napríklad napínače bezpečnostných pásov a airbagy. Pomocou mnohých numerických simulácií bola štruktúra vozidla navrhnutá tak, aby bola cestujúcim v prípade nárazu poskytnutá mimoriadne dobrá ochrana.

 

Presvedčivý komfort

Súčasťou sériovej výbavy novej Triedy C sú vysokovýkonné svetlomety s LED. Ako prvok mimoriadnej výbavy sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT známe z novej Triedy S. Táto revolučná technológia svetlometov umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku.

 

Voliteľná masážna funkcia na predných sedadlách bola rozšírená a pôsobí v celej časti chrbta: osem bublín v operadle sa stará o ešte lepší efekt hĺbky. Na strane vodiča je okrem toho k dispozícii aj vibračná masáž, o ktorú sa starajú štyri príslušné motory uložené v sedacej poduške. Po prvýkrát je pre sedan a kombi k dispozícii aj vyhrievanie zadných sedadiel.

 

Viac miesta v interiéri

S dĺžkou 4 751 mm a šírkou 1 820 mm sedan a kombi výrazne prekonávajú predchodcu. Rázvor sa predĺžil o 25 mm na hodnotu 2 865 mm. Z väčších vonkajších rozmerov profitujú cestujúci vpredu aj vzadu.

 

Dobrý súčiniteľ odporu vzduchu predchodcu na úrovni cw 0,24 (sedan) a 0,27 (kombi) sa podarilo zachovať aj napriek väčším vonkajším rozmerom vozidiel.

 

S objemom od 490 po 1 510 litrov je batožinový priestor verzie kombi o 30 litrov väčší ako doteraz. Operadlá zadných sedadiel verzie kombi majú nastaviteľný sklon a sú sklopné v pomere 40:20:40. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Voliteľný balík s názvom komfort ložného priestoru obsahuje elektrické sklápanie. To sa ovláda pomocou vypínačov na ľavej a pravej bočnej stene ložného priestoru.

 

Dlhoročný bestseller

Trieda C bola v uplynulom desaťročí najpredávanejším konštrukčným radom značky Mercedes-Benz. Od uvedenia ešte aktuálnej generácie v roku 2014 sa predalo viac ako 2,5 milióna vozidiel v prevedení sedan a kombi. V roku 2020 boli expedované zákazníkom do viac ako 100 trhov z celého sveta. Zaujímavosťou je, že takmer každú druhú Triedu C sedan si v USA a Južnej Kórei kupuje žena.

 

Patrí do vydania: 
Jún 2021