Nový Mercedes-Benz Trieda E kupé a kabriolet

Kupé a kabriolet Triedy E od značky Mercedes-Benz sú mimoriadne emocionálni zástupcovia rodiny modelov vyššej triedy. Dizajn získal ešte športovejší charakter – modernizáciou prešli najmä predné časti. Teleso sériových svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, je teraz viac ploché, vnútro zadných svietidiel s LED bolo prepracované. Dvojdverové vozidlá navyše v rámci modernizácie modelu preberajú podstatné vylepšenia z iných variantov karosérie. Patria k nim elektrifikované, a teda efektívnejšie motory v benzínovej a naftovej verzii s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX. Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020. Už teraz je však jasné, že naše nežnejšie polovičky túžobne očakávajú vynovený dizajn exteriéru aj interiéru. É-čka totiž veľmi obľubujú.

Posilnil sa emociálny vzhľad

V rámci zatraktívňovania sa ešte viac posilnil emocionálny vzhľad oboch vysnívaných vozidiel. Kabriolet Triedy E s klasickou látkovou sklápacou strechou ponúka veľkorysý komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti až pre štyri osoby. A to počas celého roka. Na želanie môže byť kabriolet vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF. K neobmedzenej použiteľnosti vozidla počas celého roka prispieva aj sériová protihluková sklápacia strecha – tá zabezpečuje dokonalý zvukový komfort v interiéri. Viacvrstvová štruktúra strechy s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje aj teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk. To umožňuje pokojný rozhovor vo vozidle aj pri vyšších rýchlostiach. S výraznými proporciami kupé, čistým a zmyselným dizajnom a komfortom kombinuje kupé Triedy E krásu a klasické cnosti vozidla kategórie Gran Turismo s najmodernejšou technikou.

 

Diamantová maska chladiča v tvare A

Prepracovaný a zostrený bol najmä dizajn predných častí kupé a kabrioletu Triedy E. K ešte dynamickejšiemu výrazu prispievajú plochšie svetlomety, ktoré sú už v základnom modeli vybavené výlučne technológiou LED. K charakteristickým dizajnovým prvkom, ktoré sú typické pre značku Mercedes-Benz, patria tvar fakle a dva neosvetlené piny. V prípade svetlometov MULTIBEAM LED, ktoré sa dodávajú na želanie, sú tieto piny osvetlené.

 

Pri všetkých verziách je súčasťou sériovej výbavy aj diamantová maska chladiča, ktorá vďaka svojmu vyhotoveniu v tvare A pôsobí mimoriadne dynamicky. Novým atraktívnym prvkom svalnatej zadnej časti je kompletne prepracované vnútro dvojdielnych zadných svietidiel s technikou, ktorá využíva svetelné diódy. Modul hviezdy s integrovanou cúvacou kamerou je umiestnený vo veku batožinového priestoru.

 

Moderný štýl a športový luxus

Aj farby karosérie ponúkajú bohatý výber pre ženu. Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza, mohavská strieborná a patagónska červená. To sú štyri nové farby laku, ktoré sú odteraz k dispozícii pre kupé a kabriolet Triedy E ako súčasť modernizácie, a najmä tá štvrtá osloví budúce vodičky. Nielenže inklinujú k takejto farbe, ale určite sa potešia, keď sa na cestách budú za novým Mercedesom Triedy E otáčať okoloidúci zvedavci. V ponuke sú teraz aj nové aerodynamické disky, ktoré svojím špeciálnym dizajnom prispievajú k úspore paliva, a tým pádom aj k trvalej udržateľnosti. Interiér kupé a kabrioletu v sebe kombinuje moderný štýl a športový luxus ako doteraz. Interiér má čistú základnú formu. Horná časť prístrojovej dosky vzbudzuje dojem, že sa vznáša, a opiera sa o ozdobný veľkorozmerový diel, ktorý plynulo prechádza do dverí. Výber a jemné remeselné spracovanie mimoriadne kvalitných materiálov zdôrazňujú športový, štýlový charakter a dodávajú hodnotný vzhľad. Nové ozdobné prvky – sivé jaseňové drevo s otvorenými pórmi a svetlý hliník s výbrusom so vzhľadom uhlíkových vlákien – zvyšujú hodnotu interiéru.

 

Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy, ktorý je typický pre značku Mercedes-Benz, a avantgardistický dizajn, čím zároveň spĺňajú nároky na komfort a súčasne poskytujú dobrú oporu v dynamických jazdných situáciách. Obzvlášť inteligentné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť.

 

Športové sedadlá s integrálnym vzhľadom majú výrazné bočnice a integrované opierky hlavy. Obrys sedadla sa podriaďuje výrazným bočným vankúšom, stredové pole je v závislosti od výbavy prešívané športovo priečne alebo moderne pozdĺžne. Stredové polia na operadle a poduške sedadla sú farebne zladené s celkovou štruktúrou sedadiel. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet). To dáva pocit luxusu a pohody, ktorý majú majiteľky tejto prémiovej značky rady.

 

Ešte viac komfortu v interiéri

Modernizácia modelu prináša do Triedy E kompletne novonavrhnutý inteligentný volant. Volant sa dodáva vo vyhotovení z kože a aj v superšportovom vyhotovení. Ovládacie plochy sú vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe a ozdobné prvky s orámovaniami okrajov v tieňovej striebornej. Funkcie ovládania združeného prístroja a multimediálneho displeja sa ovládajú pomocou dotykových ovládačov, ktorých fyzikálny princíp bol zmenený z optického na kapacitný.

 

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali suverénny širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Indikácie pre združený prístroj a multimediálny displej možno na obrazovkách s vysokým rozlíšením ľahko čítať. Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy pre najrôznejšie individuálne požiadavky na pohodlie. Novinkou v kupé a kabriolete Triedy E je KOUČ ENERGIZING. Táto funkcia je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy. Aj toto dodáva pocit prehľadnosti a bezpečia pri riadení vozidla, ktorý viac potrebujú práve ženy.

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov

Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov z dielne Mercedes-Benz, s kooperatívnou podporou vodiča. Výsledkom je mimoriadne vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti – kupé a kabriolet dokážu reagovať inteligentne a rýchlo, ak vodič nereaguje. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda Triedu E, stačí, ak sa dotkne volantu. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom – teda jemné otáčanie volantu. Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu a v závislosti od situácie dokonca aj zabrániť kolíziám.

 

Pokrok v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva

Modernizácia Triedy E opäť posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. V prípade nových dvojdverových vozidiel bude štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW vybavený integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Získa tým 48-voltovú čiastočnú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je motor ešte efektívnejší.

 

V rámci vylepšovania sa použije druhá generácia integrovaného štartovacieho generátora. Ten je teraz súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Tým sa zjednoduší kombinovanie s rôznymi motormi. Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW a 180 Nm. Vďaka tomu je pôžitok z jazdy v oboch športových dvojdverových vozidlách ešte výraznejší.

 

Aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256), ktorý je prvýkrát dostupný v Triede E, je vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Tento motor doplní ponuku motorov pre dvojdverové modely, podobne ako pri sedane, kombi a vo verzii All-Terrain. Dôsledná elektrifikácia motora podstatne prispieva k vysokej efektívnosti hnacieho ústrojenstva a preukazuje stratégiu náhonu orientovanú na budúcnosť.

Patrí do vydania