H&M Studio SS18 - očami dizajnérov

My v časopise Beauty&Woman milujeme všetko nezvyčajné, originálne a nápadité v módnom svete. Možno aj preto sme fanúšikovia špeciálnych limitovaných kolekcií z dielne švédskeho H&M, ktoré nám každú sezónu prináša po luxusných módnych šou v Paríži. Túto sezónu línia H&M Studio našla svoju inšpiráciu v ďalekom Japonsku a my sme dostali exkluzívnu možnosť vyspovedať ľudí, vďaka ktorým vznikla.

Módny kolos ako H&M je celkom zložitá operácia. Na každej z ich kolekcií pracujú rôzne tímy ľudí a každá časť módnej či lifestylovej línie má svojho vlastného dizajnéra, ktorý jej vdychuje život. Inak to nie je ani s kolekciami Studio, ktoré má na starosti hneď niekoľko návrhárov a kreatívcov. Na otázky týkajúce sa dámskej kolekcie nám odpovedala Pernilla Wohlfahrt (hlavná dizajnérka) a Angelica Grimlund (concept designer), nápady a inšpiráciu, ktoré stáli za pestrými japonskými vzormi a farbami, nám vysvetlila Moa Bartling (dizajnérka printov pre dámsku kolekciu) a svoj obľúbený kúsok z pánskej časti kolekcie pre nás vybral Andreas Löwenstam, hlavný dizajnér pánskej línie.

 

Angelica Grimlund

(concept designer)

Čo je hlavným cieľom kolekcií H&M Studio? Tieto kúsky sú stále trochu odvážnejšie a originálnejšie ako bežné H&M kolekcie, dizajnéri sa pri nich určite viac zabavia a vytvárajú zaujímavé modely na každú sezónu. Chceli by ste preniesť viac atmosféry „high fashion“ do ulíc?

 S našimi špeciálnymi kolekciami sa vždy snažíme niečo vyjadriť, no cieľom kolekcie H&M Studio je vždy byť súčasní a zároveň pozerať do budúcnosti. Studio kolekcie majú svoj vlastný návrhársky tím a chceli by sme nimi našim zákazníkom ukázať najdôležitejšie trendy a kľúčové looky každej sezóny – statement kúsky z limitovanej kolekcie, ktorá dopĺňa hlavnú líniu. Sú to výnimočné modely, no dajú sa jednoducho kombinovať s čímkoľvek v našich šatníkoch a čo je najdôležitejšie, dovolia svojim nositeľom/nositeľkám vyjadriť svoj osobný štýl. H&M Studio kolekciu okrem toho prezentujeme počas fashion weeku v Paríži.

 

Prečo ste si ako veľkú časť inšpirácie pre tohtoročnú kolekciu vybrali práve Japonsko? Čím vás nadchlo? Japonsko je celkom ďaleko od škandinávskeho štýlu aj tradícií, ktoré sú v základoch H&M...

Móda je krásna v tom, že inšpirácia môže prísť odkiaľkoľvek a zo všetkých kútov. Keď ste kreatívec, je dôležité vidieť aj za veci, ktoré vás bezprostredne obklopujú. Pri kolekcii jar/leto 2018 nás najprv lákala mestská sofistikovanosť a minimalizmus Japonska a potom, keď sme precestovali celú krajinu, naše predstavy začali naberať formu.

 

Kde ešte hľadáte inšpiráciu pre Studio kolekcie? Mali by sa niesť na podobnej vlne ako kolekcie luxusných značiek, ktoré vnímame na hlavných fashion weekoch, alebo si zvyčajne skôr hľadáte úplne vlastnú cestu?

H&M Studio nie je ničím odlišné od akejkoľvek inej značky, ktorá je v kalendári týždňa módy. Plánuje sa vo veľkom predstihu a je postavená na našom rozsiahlom výskume. Podobne sa menia aj naše inšpirácie od sezóny k sezóne, o to viac, keď pri dizajnovaní stále myslíme na našich zákazníkov, ktorí sa veľmi zaujímajú o svet módy, takže je to skôr o príbehu, ktorý chceme povedať my.

 

Nebojíte sa, že tieto krásne jedinečne navrhnuté kúsky môžu byť v takom veľkom módnom reťazci nedocenené či prehliadnuté? Každý rok prichádza toľko nových trendov a kolekcií, kto je teda podľa vás oddaným fanúšikom práve Studio kolekcií H&M?

V predajniach, ktoré ponúkajú kolekciu H&M Studio, si miestne tímy dajú naozaj záležať, aby tieto kúsky v rámci obchodného priestoru zvýraznili. Okrem toho je všeobecné povedomie o kolekcii H&M Studio vysoké, najmä odkedy ju prezentujeme na Paris Fashion Weeku, takže si myslím, že tieto kúsky stále vyniknú. Zákazníci H&M Studio ich vyhľadávajú a z našej skúsenosti sú to práve tí, ktorí sú najviac ostrieľaní v móde a vedia sa veľmi dobre orientovať v trendoch. Sú to ľudia, ktorí si chcú naozaj vytvoriť svoj vlastný štýl, čo my, samozrejme, vždy veľmi radi vidíme.

 

Moa Bartling,

dizajnérka vzorov pre dámsku kolekciu

 

Nová kolekcia H&M Studio je plná krásnych strihov, ale aj zaujímavých vzorov. Pripomínajú nám moderné umenie – boli maľby súčasťou inšpirácie?

Vzory boli inšpirované znakmi japonského systému písma. Sú abstrakciou týchto znakov, keďže sme v tomto prípade nechceli byť úplne doslovní. Potom sme ich upravili jemným štetcom, čo dodalo printu celkom maliarsky vzhľad. Výsledok je grafický a zároveň poetický a sme veľmi spokojní s tým, ako sa nám to nakoniec podarilo.

 

Predchádzajúca Studio kolekcia mala oveľa minimalistickejšiu farebnú schému, tohto roku ste sa zamerali na výraznejšie farby a vzory. Svet vzorov je neuveriteľne bohatý a v poslednom čase boli mimoriadne populárne kvetinové motívy či folklór. Ako ste si vyberali práve tieto štýly?

Farebná paleta našich printov je inšpirovaná hrou Ludo. Keď sme rozmýšľali nad farebnou paletou, mali sme pocit, že kombinácia výraznej červenej, modrej, žltej a zelenej s bielou alebo čiernou je veľmi svieža. Myslím, že v móde všeobecne zažívame taký prelom, vzory a farby sú späť, pretože robia ľudí šťastnými.

 

Andreas Löwenstam,

hlavný dizajnér pánskej kolekcie

 

Pánska kolekcia pre jar/leto 2018 vyzerá, že búra stereotypy a zároveň pretvára staré klasiky. Ktorý kúsok z nej je podľa vás najvýraznejší a prečo?

Mne sa veľmi páči pletená vesta, ktorá je jednou z mojich obľúbených. Nemyslím si, že všetky veci v pánskom šatníku musia byť vyslovene praktické a funkčné. Tento kúsok sa napríklad dá nosiť ako vesta s novou siluetou alebo jednoducho ako výrazný doplnok.

Patrí do vydania: 
Marec 2018