Najúspešnejší rok v histórii Mercedes-Benz

A sú tu! Voňavé sviatočné chvíle. Pred Vianocami si všetky gazdinky prídu na svoje. Že práve vy nepečiete? Tak si s nami zavoňajte niečo nové. Vôni prémiového auta neodolá žiadna z nás! Absolútnu novinku predstavil Mercedes-Benz len nedávno a my sme k nej privoňali. Je inteligentná a mimoriadne citlivá. Uľahčuje parkovanie, vyjde zo stiesnených priestorov hravo aj sama! Trieda E je výnimočná. Asistentka ukrytá v jednom gombíku či telefóne? O prevratných novinkách z dielne Mercedes-Benz nám porozprával vedúci predaja Róbert Hatala. Nádych a ide sa nato!

Blíži sa záver roka a s ním i rekapitulácia. Ako sa darilo Mercedes rodine v roku 2016?

Môžem spokojne povedať, že sa blíži záver najúspešnejšieho roka v histórii osobných vozidiel Mercedes-Benz na Slovensku. Už minulý rok sme sa dostali na úroveň predaja spred obdobia krízy. Môj osobný odhad je, že pokoríme hranicu tritisíc predaných osobných vozidiel za jeden rok. Stále však nie je nič uzavreté a zo skúseností viem, že koniec roka býva v predaji najsilnejší.

 

Čím si podľa vás Mercedes-Benz získava stále viac a viac spokojných zákazníkov?

Pravda je, že spomedzi prémiových značiek máme najširšie a podľa mňa aj najatraktívnejšie portfólio vozidiel. Veľmi sa darí autám, ktoré označujeme skratkou NGCC (New Generation Compact Cars), čiže nová generácia kompaktných vozidiel. Verejnosť ich však pozná ako triedu A a B, ďalej CLA kupé a CLA Shooting Brake a tiež malé SUV triedy GLA. Absolútnou novinkou je trieda E, ktorá je etalónom techniky, bezpečnosti a jazdných asistentov. Tie ocenia tak dámy, ako i páni. Flexibilne reflektujeme na preferencie slovenského trhu smerom k športovo-úžitkovým vozidlám, kde máme tiež mimoriadne bohatú ponuku.

 

Rozšírili ste ponuku osobných vozidiel o výnimočnú triedu E sedan. Čo ju vystihuje?

Éčka je aktuálne najinteligentnejšia biznisová limuzína. Už teraz je schopná čiastočnej autonómnej jazdy, a keby to povoľovala legislatíva a mapové podklady, jazdila by úplne sama. Je zaujímavá tým, že má možnosť autonómne zmeniť jazdný pruh. Len čo vyhodíte smerovku a vedľajší pruh je voľný, auto sa preradí samo tam, kam chcete. Je špecialistkou na krízové situácie a veľmi dobre ich vyhodnocuje.

 

Aké krízové situácie dokáže zvládnuť? Uvediete nám príklad?

Veľmi rád, samozrejme. Napríklad pri mikrospánku či nevoľnosti za volantom. Vodič prestane riadiť vozidlo a inteligentný systém jeho nepozornosť hneď vyhodnotí a začne vysielať varovný signál. Pípa stále hlasnejšie, až kým sa nepreberiete. Ak sa tak nestane, auto zastane v jazdnom pruhu a automaticky zapne výstražné znamenia. Rovnako vás upozorní na to, že sa blížite do kolóny, a ak nereagujete a nespomalíte, prevezme kontrolu.

 

Je pravda, že nová trieda E dokáže sama a na pokyn zaparkovať?

Áno, máte pravdu. (úsmev) S každým našim vozidlom si zákazník kupuje aj aplikáciu Mercedes Connect me, ktorá má hneď niekoľko úrovní. Tú najvyššiu získavajú majitelia inteligentnej triedy E a v rámci nej dokážu len dotykom prsta po displeji smartfónu svoje auto zaparkovať. Alebo naopak, nechajú ho vycúvať z veľmi tesných priestorov. V zásade to funguje na veľmi malú vzdialenosť, keď auto ovládate tak, že pri ňom stojíte. Samozrejme, je potrebné mať vo vozidle príslušnú výbavu, ktorá túto funkcionalitu umožňuje.

 

A čo nonstop asistentka? Aj tú nám k Éčku pribalíte?

Súčasťou výbavy novej Triedy E sedan je aj aktívny asistenčný servis v podobe osobnej asistentky. Jej asistenciu dokážete využiť tak na cestách, ako aj v osobnom živote. Prostredníctvom jediného tlačidla na strope interiéru alebo opäť v telefóne sa spojíte s asistentkou na telefóne, ktorá pre vás rezervuje lístky do kina, vyberie stôl v reštau­rácii, objedná vám obed či pošle do vášho Comand online systému mapu cieľovej destinácie. A to všetko za pár sekúnd.

 

Je nová trieda E sedan dostupná aj prostredníctvom operatívneho lízingu? Keď nechcem vlastniť, ale tankovať a jazdiť...

Áno, presne tak. Operatívny lízing sme rozšírili na väčšinu našich tried vrátane novej triedy E. Na stránke www.operativny-lizing-mercedes.sk si viete nakonfigurovať vozidlo vo výbave a s technickými parametrami, aké vám vyhovujú. Veľkou výhodou pre zákazníka je nulová akontácia a žiadna záťaž s odpredajom vozidla. Jedinou položkou na to, aby ste od nás mohli odísť, je palivo a diaľničná známka. Ročne môžete najazdiť 20- až 25-tisíc kilometrov a po troch rokoch si jednoducho prídete po nové.

 

Rozrástli sa aj priestory Mercedesu. V máji ste otvorili nové AMG Performance centrum s ponukou športovo ladených a vysoko výkonných vozidiel. Ženskosť a sila, ide to dokopy?

Myslím si, že je veľa dám, ktoré ocenia práve dynamický až dravý typ jazdy. To však neznamená, že jazdia agresívne. Práve naopak. Kolegovia z AMG zhmotnili príležitosť, ktorú sme na trhu objavili. Okrem „ostrých“ AMG vozidiel so známymi motormi 45, 63 a 65, narástol dopyt aj po vozidlách, síce stále so športovým charakterom, no nie tak ultimatívnych. Tvrdé športové ladenie a veľmi silné motory boli niekomu až príliš ostré, hodné pretekárov. A tak sme ich zjemnili a zladili so športovou DNA, ktorá je vlastná AMG vozidlám. Spoznáte ich podľa označenia 43 AMG. Naše nové centrum v Lamači je tzv. crème de la crème predajným miestom, s výberom z toho najlepšieho. Vyškolený personál, najširšia ponuka AMG vozidiel, no v ponuke, samozrejme, nechýbajú ani ostatné modely. Vyberie si skutočne každý.

 

Kupujú si AMG modely súťaživí a mladí ľudia?

Povedal by som, že ide o zákazníkov, ktorí sú duchom mladí. Máme skúsenosti, že ide o vyzretých ľudí, ktorí vedia, čo chcú. Preferujú športové vyhotovenie, luxus a pevný posed auta na ceste zároveň. AMG je pre nich ideálna voľba.

 

Na akom Mercedese jazdíte aktuálne vy?

Momentálne jazdím na novej Éčke 43 AMG. Zvyknem však striedať autá a skáčem z triedy do triedy. Čo ma na novej Éčke fascinuje, je množstvo maličkostí a asistencií, ktoré si ani neuvedomujem, a predsa ich používam. Až so zmenou vozidla zisťujem, že mi niečo chýba. Hoci aj ostatné autá sú ultramoderné, Éčka je pre mňa veľmi používateľsky komfortná.

 

Na ktorý model sa už dnes tešíte?

Mám vyhliadnutú opäť Éčku v rovnakej výbave, ale vo verzii kombi. Mám veľmi rád kombi, pretože nemusím zvažovať, čo si zbaliť a čo nie. Preto zoberiem všetko. A keďže rád fotím, nosievam so sebou výbavu, ktorá tiež zaberie priestor. Kombi je na to ako stvorená. Už dnes sa však teším na nový model triedy E All-Terrain. Ten príde budúci rok. 

 

Usmievajú sa na nás aj nové tváre (nové modely aj facelifty). Ktoré pribudli tento rok?

Tento rok sa tešíme z faceliftu veľmi populárneho štvordverového kupé CLA. Na jeseň sme predstavili úplnú novinku v podobe GLC kupé, ktoré má fantastické ohlasy a podľa zákazníkov aj tú správnu veľkosť. Trieda E je inteligencia sama osebe, a posledné mesiace sa niesli v duchu jej kombi verzie. Už budúci rok predstavíme nový variant triedy E All-Terrain, ktorý spojí prednosti priestranného SUV a pohodlnej limuzíny.

 

A na záver trefne ženská otázka. Akú farbu karosérie máte najradšej?

Keďže letí biela, idem s dobou. (smiech) Takmer 80 percent áut, ktoré som mal, bolo v bielom vyhotovení. No minulý rok som jazdil na bordovej metalíze. Vyskúšal som už aj krásne zelenú olivovú metalízu a čaká na mňa sivá metalíza. Pre zmenu. (úsmev)

 

Patrí do vydania