MERCEDES je HVIEZDA, ktorá nezhasne

V jej kancelárii nájdete tisíc rôznych drobností. Suveníry z ciest – vlastných aj od spolupracovníkov, fotografie, malé modely áut, ale aj veľkú tabuľu s termínmi, veľa papierov a dnes už nevyhnutnú elektroniku. Od vedúcej oddelenia marketingu sa aj takéto pracovné prostredie očakáva. Čo je však prekvapujúce, táto nežná dáma organizuje marketing pre oblasť predaja, kde by sme skôr očakávali akčného muža. Ing. INGRID JANEČKOVÁ už takmer neuveriteľných 17 rokov manažuje reklamu, propagáciu a podporu predaja pre také značky ako Mercedes-Benz, Smart, Mitsubishi Fuso – patriace do skupiny Daimler.

Čo môže ženu tešiť, dokonca dlhodobo, na marketingovej práci pre automobilový segment?

Teší ma mnohotvárnosť. Monotónnosť nie je nič pre mňa a, našťastie, pri tejto práci mám jednu záruku – že každý deň je iný.

No stále sú to iba autá...

Ale krásne autá. A ja nemám na starosti iba našu hviezdu (pozn. red. Mercedes), ale aj ostatné značky. Sústavne mám na stole úlohy, od jednoduchších, ako sú zadania pre agentúry, až po zložitejšie, ktoré vyžadujú veľa premýšľania a hľadanie invenčných riešení. Koľkokrát si ráno uvedomujem, že mám pred sebou, povedzme, sedem stretnutí, k tomu naplánované veci, ktoré musím spraviť, a napriek tomu, že už cestou do práce v myšlienkach si synchronizujem všetky úlohy, ktoré ma čakajú, nikdy nemávam pocit, že sa neteším.

NAJSILNEJŠÍ ARGUMENT – OSOBNÁ SKÚSENOSŤ

Fakt, že už takmer 17 rokov robíte marketingovú prácu pre rovnakú spoločnosť, nám otvára priestor, aby sme sa zamysleli, čo sa za ten čas zmenilo na predaji áut. Čo všetko treba dnes potenciálnemu kupujúcemu povedať, aby ho to zaujalo, aby prišiel, informoval sa a aby nakoniec aj kúpil?

Vyvíja sa všetko vrátane našej práce a vrátane mojich osobných vedomostí a skúseností. Preto sa logicky vyvinul aj marketing. A ak hovoríme o tom, na akých pilieroch je dnes postavený u nás – potom je to jednoznačné. Zákazník potrebuje zdravo zrozumiteľné informácie, chce mať veci povedané jasne, na rovinu, pritom však bez toho, aby bol nejako podceňovaný jeho intelekt. Nie som zástancom súčasného trendu hovoriť v rámci marketingu po anglicky či napodobeninami, dokonca až skomoleninami angličtiny. 

Viac sa dočítate v júnovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Patrí do vydania