Range Rover Evoque - Klenot na cestách i necestách

Na jeseň minulého roka sa konečne objavili prvé cross-coupé Evoque, ako ho jeho tvorcovia nazvali, aj na našich cestách a veru pozornosti verejnosti jeho úžasné tvary rozhodne neunikli. Nám sa podarilo dostať sa za volant krátkej trojdverovej i klasickej päťdverovej karosérie a vyskúšať si postupne najvýkonnejšiu benzínovú i dieselovú motorizáciu. Zaujímavosťou je, že päťdverové vyhotovenie je v prípade Evoque lacnejšie o viac ako 1000 eur oproti trojdverovej karosérii coupé.

Zadefinovať konkurenciu pre nový Evoque nie je vôbec jednoduché. Svojou dĺžkou a rázvorom sa najviac približuje Audi Q3 a BMW X1. Keď ho však postavíme k dospelejšej nemeckej konkurencii Q5 alebo X3, rozmerovo opticky vôbec nezaostáva. Nám sa osobne po dizajnovej stránke pozdáva zo spomínanej trojice najviac. Pri ktoromkoľvek uhle pohľadu pôsobí auto maximálne vyvážene a úžasne dynamicky. Páči sa nám jeho denné LED svietenie, ktoré už z diaľky prezrádza, akého protivníka máte proti sebe, a rovnako charakteristické je aj zadné osvetlenie červenými led diódami. Obdivovať nádherné línie nového Range Rover Evoque pôsobí ako terapia na zmysly a stráviť pri tejto nečinnosti celé hodiny by nebol žiaden problém, ale sedieť za volantom v modernom luxusnom interiéri, to je už úplne iná pesnička. Pri nastupovaní za tmy nás vedie kruhové LED podsvietenie vysvecujúce priestor v oblasti dverí s vykreslenou kontúrou Evoque uprostred svetelného kužeľa. Podľa nás maximálne imidžová vychytávka. Komfortné dizajnové sedadlá v koženom vyhotovení sú farebne zladené s ostatnými časťami interiéru, ako sú obklady dverí či farebné stehy na palubnej doske. Ovládač automatickej prevodovky je vkusne zakomponovaný v stredovom tuneli a vysúva sa automaticky po stlačení tlačidla štart a naopak. Za ním sú zobrazené jednotlivé režimy jazdy, ktoré sa aktivujú rovnako jednoduchým stisnutím tlačidla. K dispozícii je príplatkový diaľničný režim, po ktorého navolení sa zmení celková charakteristika auta. Riadenie stuhne, podvozok pritvrdí a reakcia na plyn je pohotovejšia. Zmení sa aj podsvietenie ovládačov z bieleho optitrónu na výrazne červené. Ostatné režimy ako štandardný mestský, pieskový, snehový a štrkový prispôsobia jazdné vlastnosti a dynamiku daným podmienkam. Sú štandardom pre všetky stupne výbavy.

Viac sa dočítate v aprílovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Autor: 
OLIVER DRÁB
Patrí do vydania: 
Apríl 2012