Ing. Peter Wagner - Auto si nekupujeme dnes, ale oddnes

Rozhovor s riaditeľom servisnej siete Mercedes-Benz Slovakia, s. r. o.

Čo pre vás znamená auto? Aké miesto mu priraďujete v hierarchii potrieb?

Auto vo všeobecnosti považujem za spotrebný tovar, ktorý má úžitkovú hodnotu. Mercedes je však ešte o niečom inom – o emóciách.

Čo vás viedlo k rozhodnutiu venovať sa práve značke Mercedes-Benz profesionálne?

Vyštudoval som odbor konštrukcia motorových vozidiel, a tak mojou najväčšou túžbou bolo zamestnať sa v branži. Bola to práve značka Mercedes-Benz, kam som nastúpil v susednom Rakúsku v roku 1990. Tu som mal možnosť prestriedať mnohé profesie v rámci autoservisu – automechanik, klampiar, ale aj oblasť garancií, náradia a napokon i príjmu vozidiel do servisu. Proste mal som možnosť „ochutnať zo všetkého“. Bola to dobrá škola života aj z hľadiska mojej súčasnej funkcie.

Zastupujete značku áut, ktorá reprezentuje ten najvyšší punc luxusu, príťažlivosti, kvality i dokonalosti. Aké kritériá vy považujete za rozhodujúce pri výbere nového auta?

Značka Mercedes-Benz má všetky tieto prívlastky a mnohé ďalšie, pravdou je však skutočnosť, že auto si nekupujeme dnes, ale oddnes. A z tohto pohľadu sú pre mňa služby zákazníkom to najdôležitejšie. S predajcom, ktorý vám vozidlo predá, sa spravidla stretnete len pri samotnej kúpe, neskôr však budete dlhodobo v kontakte so servisom, ktorý nepochybne váš vzťah k produktu a v neposlednom rade aj vaše rozhodnutie o kúpe ďalšieho auta značne ovplyvní.

Ako vnímate cenu Mercedesu vo vzťahu k úžitkovej hodnote, ktorú tento automobil poskytuje klientom?

Náš zákazník dostáva v cene vozidla servis na 6 rokov alebo na 160 000 najazdených kilometrov. To znamená, ak si klient spočíta všetky náklady na jeden najazdený kilometer vrátane nadobúdacej ceny, zistí, že Mercedes je vlastne lacné auto. Všetky servisné úkony predpísané výrobcom, ako je výmena oleja, filtrov, kontrola bŕzd atď., samozrejme, vrátane potrebného materiálu, sú totiž kryté naším bezplatným servisom. Nadobúdacia cena automobilu je z tohto pohľadu značne dotovaná. A chcem ešte pripomenúť, že pri všetkých vozidlách MB si zákazník môže dokúpiť aj predĺženú záruku na ďalšie 2 roky za neodolateľnú cenu.

Bezpečnosť je zrejme jedna z najdôležitejších vlastností, ktorú zákazník zvažuje pri výbere auta. Čím v tejto oblasti disponujú vozidlá značky Mercedes-Benz?

Bezpečnosť je jednou z kľúčových vlastností Mercedesov a na tomto poli je naša značka už desaťročia lídrom vývoja. V mnohých prípadoch (ESP, sériové nasadenie airbagov, crash testy) boli Mercedesy svetovými priekopníkmi. Nie je tomu inak ani v prípade nasadenia systému aktívnej bezpečnosti PRE SAFE, ktorý kombinuje celý rad elektronických systémov (adaptívny tempomat, active break assist, ESP, airbagy...) do celku, ktorý dokáže predchádzať haváriám, alebo ak už je to neodvrátiteľné, tak výrazne zmierniť následky nehody. V prípade detekcie blížiacej sa nehody, systém upozorní vodiča na hroziace nebezpečenstvo. Ak vodič nereaguje na varovné signály, vozidlo preberie samo ochranu posádky na seba. Pripraví vozidlo na náraz tým, že uzavrie napríklad bočné okná, strešné okno, nastaví pozíciu sedenia pasažierov na optimálnu polohu voči airbagom tak, aby sa dosiahla ich čo najvyššia účinnosť. Samozrejme aktivuje brzdy, aby kontakt s prekážkou bol čo najmiernejší. To sú prvky aktívnej bezpečnosti, ale i na poli pasívnej je Mercedes-Benz etalónom. Vývojári podrobujú každý model sérii až 35 typov nárazov. Pritom vychádzajú z reálnych nehôd, ktoré monitorujú v okruhu 200 kilometrov od výrobného závodu v Stuttgarte. V počiatkoch naši vývojári sledovali dokonca každú jednu nehodu, ktorá sa v okolí Stuttgartu udiala. Výsledkom je konštrukcia karosérií, v ktorých zaručene dostávate tu najlepšiu možnú ochranu, aká v danej dobe a pri dostupných technológiách existuje. Len pre ilustráciu, pri triede C používame na výrobu karosérie ultra vysokopevnostnú oceľ, ktorá odolá tlaku 1250 kg na 1mm2. Na bočnom stĺpiku triedy C tak môže pokojne stáť tank.

viac sa dočítate v marcovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.