Módny editoriál s Magdalénou Šebestovou - Kde bolo, tam bolo

...v samotnom srdiečku Bratislavy raz vznikol zázračný módny dom Alizé. A práve v ňom žije a pracuje nekorunovaná kráľovná Magdaléna Šebestová obklopená rozprávkovo luxusným sortimentom najvyššej módy sveta.

Rôzne súťaže krásy pútajú pozornosť verejnosti. Na jednej strane je to pochopiteľné, veď kto by sa nepozeral rád na krásu, pôvab, šarm. Na druhej strane však musíme pripustiť, že žiadna zo súťaží nám zatiaľ nebola schopná o súťažiacich povedať viac, ako sú ich miery, záľuby a možno pár slov o ich ambíciách. A tak sme dosiaľ boli vždy odkázaní vnímať tieto dievčatá a mladé ženy len cez optiku ich vizáže. Až nasledujúce obdobie vždy ukázalo, či súťažiace uchádzajúce sa o titul majú v sebe aj niečo viac. Čas totiž vždy spoľahlivo odkryl karty. Čas ukázal, či sa dokázali presadiť, urobiť pomyselnú kariéru, či dokázali skutočne vyťažiť zo svojej krásy a z popularity, ktorú im priniesla oná súťažná udalosť.

Od novembra minulého roka ste riaditeľkou marketingového oddelenia módneho domu Alizé. Nie je tajomstvom, že máte 25 rokov. Nie je to priskoro na také špecifické a zodpovedné pracovné postavenie?

Popravde treba povedať, že veľa praktických skúseností s marketingom nemám. No viem, že dôvodom, pre ktorý mi vedenie Alizé ponúklo túto funkciu, boli moje bohaté skúsenosti so zahraničím, veď od 15 rokov som cestovala po svete a musela som sa naučiť okrem iného aj komunikovať s doslova najrôznejšími typmi ľudí. A navyše študujem masmediálnu komunikáciu, kde sme sa v prvých ročníkoch zameriavali aj na marketing. Preto si myslím, že určité základné predpoklady na zvládnutie tohto postu mám, a čo je rovnako podstatné, mám veľkú vôľu oplatiť túto dôveru, ktorú som dostala, dobrými výsledkami svojej práce.

Zrejme teda už teraz viete, čo by ste chceli v rámci svojho pracovného pôsobenia zmeniť alebo zlepšiť. Ako by sa dali sformulovať ciele, ktoré chcete dosiahnuť?

Mojou úlohou je zastupovať Alizé smerom k zákazníkom a vhodným spôsobom ovplyvňovať ich vnímanie tejto značky. Alizé si už určitú prestíž získala, no rezervy vidím v tom, že možno pre mnohých sa tento pojem spája s určitou cenovou nedostupnosťou alebo prílišnou honosnosťou. A tento uhol pohľadu vnímania by som rada zmenila.

Ako by ste ho chceli zmeniť? Máte už konkrétnu predstavu, čím by ste chceli verejnosť presvedčiť, že Alizé nie je príliš drahá?

Naši zákazníci by mali vedieť, že u nás sú okrem modelov a produktov prvej módnej línie aj značky, ktoré sú cenovo dostupné. Inak povedané, cena je porovnateľná s inými obchodmi a inými značkami, ale u nás je to určite okrem ceny aj o kvalite a doslova o individuálnom prístupe k zákazníkom. Myslím, že mnohí si radi vychutnajú nákupy, kde majú určité pohodlie, kde sa im predavač venuje, vie im kvalifikovane poradiť. Naši predavači sú dobre informovaní nielen o módnych trendoch, ale majú celkovo veľmi dobrý rozhľad, a navyše chodia každý rok na prehliadky priamo do Milána. Takže informácie, ktoré potom ponúkajú našim zákazníkom, majú doslova z prvej ruky.

Tento post je však postom riadiacim. Ako vás prijal kolektív? Akceptuje vás ako autoritu? Nie nadarmo sa totiž hovorí, že najťažšia je práca s ľuďmi...

– Nikdy som neverila na to, že autoritu, skutočnú autoritu si môžete vybudovať len z pozície moci. Musíte niečo vedieť a musíte sa prezentovať výsledkami. Vtedy je šanca, že vás budú akceptovať. Osobne preferujem skôr priateľský prístup, lebo v takej atmosfére sa podľa môjho názoru lepšie pracuje a určite sa tak aj dosahujú lepšie výsledky.

viac sa dočítate v marcovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

Patrí do vydania: 
Marec 2009