Škoda Superb - Absolútne nekonvenčný dizajn

Škoda Superb 2,0 TDI DSG Elegance druhej generácie vstupuje na trh automobilov strednej triedy z absolútne nekonvenčným dizajnom, ktorý vyvoláva od marcového uvedenia viac polemík, ako ktorýkoľvek iný model tejto triedy. Jedno však tejto modernej limuzíne nikto nevezme. Z hľadiska vnútorného priestoru a cestovného komfortu nemá mladoboleslavský model vo svojom segmente konkurencieschopného protivníka.

Vysoký komfort

Moderné a prehľadné pracovisko vodiča umožňuje venovať potrebnú pozornosť vedeniu vozidla. Jednotlivé ovládacie prvky sú rozmiestnené prehľadne a majú dostatočnú veľkosť na jednoduchú manipuláciu. Pekný moderný dizajn sa ušiel aj koženému volantu štandardne vybavenému tlačidlami na ovládanie rádia, palubného počítača a tempomatu. Vypracovaná je aj grafika navigačného systému. Navigovanie je prehľadnejšie, rýchlejšie a zadávanie jednotlivých cieľov je vďaka inteligentnému prediktívnemu systému o poznanie jednoduchšie. Výrazne predĺžené zadné dvere napovedajú, že najväčší komfort ponúka nový Superb práve na zadných sedadlách. Tie je možné za príplatok vybaviť praktickým vyhrievaním a samozrejmosťou sú napríklad aj výduchy cirkulácie vzduchu pre zadné sedadlá, výklopná lakťová opierka s držiakom na nápoje a v priestore ľavých dverí si našiel svoje praktické miesto skladací dáždnik. Stupeň testovanej výbavy Elegance zahŕňa dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, autorádio s CD meničom a predné a zadné parkovacie senzory. Za príplatok je k dispozícii napríklad aj systém automatického parkovania, ktorý patrí v ponuke výbav medzi úplné novinky. Cestovný model mal navyše navigačný systém, sedadlá čalúnené kožou a automatickú prevodovku DSG.

Twindoor – svetová novinka

Svetovou novinkou je dvojstupňové otváranie batožinového priestoru Twindoor. V závislosti od veľkosti batožiny sa otvára buď ako štandardný sedan, alebo sa vyklápa veko komplet aj s celým zadným sklom pre jednoduchú manipuláciu s rozmernými predmetmi. Nakoniec s 565 litrami v základnom vyhotovení umožňuje Superb naložiť takmer aj klavírové krídlo. Ponuku motorov štartuje benzínová verzia 1,4 TSI/92kW a uzatvára najvýkonnejší šesťvalec s pohonom oboch náprav 3,6 FSI V6/191kW. Testovaný dvojlitrový turbodiesel 2,0 TDI 103kW sa nám v kombinácii s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG javí ako optimálna voľba. Prevodovka radí pohotovo hladko a navyše sa pozitívne odráža aj na hodnote priemernej spotreby paliva. Počas testu si náš nový Superb vystačil so 6,4 litrami nafty na sto kilometrov. Maximálna rýchlosť tesne presahuje hranicu 200 km/h a na stovku dokáže zrýchliť za 10,2 sekundy.

Autor
Oliver Dráb