Jeep Cherokee - Americká klasika v modernom kabáte

Novinka Cherokee má ako správny Jeep rázne hranatý a mierne konzervatívny dizajn dodávajúci mu štýlovosť starších kultových modelov.

História americkej automobilky Jeep siaha hlboko do minulosti, keď sa tieto autá využívali predovšetkým na vojenské a pracovné účely. Dnes sa výroba do značnej miery preorientovala na bežných zákazníkov túžiacich vlastniť štýlové luxusné auto, ktoré nemá problém popasovať sa aj s náročnejším terénom. U nás môžeme stretnúť viacero modelov od čistokrvného terénneho Wrangleru cez Compas, Patriot, Commander až po najnovšiu generáciu Jeep Cherokee. Novinka Cherokee má ako správny Jeep rázne hranatý a mierne konzervatívny dizajn dodávajúci mu štýlovosť starších kultových modelov. Chrómovú čelnú masku chladiča z oboch strán tesne obliehajú obdĺžnikové svetlá atypicky postavené na výšku, známe z modelu Jeep Comander. Strohý, hranatý interiér sa vyznačuje funkčnosťou a prehľadnosťou, ale samozrejme, ponúka aj komfortné sedenie na predných i zadných sedadlách a množstvo praktických odkladacích priestorov. Aj nový model si zachoval klasickú, takmer kolmú prístrojovku a stredovú konzolu, čím presvedčivo demonštruje svoj postoj k zachovaniu zaužívaného, jemne konzervatívneho dizajnu značky. Stred volantu a hlavica automatickej prevodovky nesú výrazné logo Jeep, aby ste ani na chvíľku nezabudli, s akým autom máte práve do činenia. Ukazovatele majú čierne ciferníky s červenými ručičkami podsvietené LED diódami pre ich bezproblémovú čitateľnosť. Ponuku výbav tvorí základná Sport a testovaná Limited, ktorá zahŕňa napríklad aj chrómovú prednú masku chladiča, sedadlo spolujazdca sklopiteľné do roviny, dažďový senzor, automatické zapínanie svetiel pri zníženej viditeľnosti, panoramatickú skladateľnú strechu Sky Slider, reprosústavu Boston Acoustic či ochranný kryt podvozku. Základná výbava zahŕňa automatickú klimatizáciu, tempomat, systém kontroly rozjazdu do kopca a jazdy z kopca a monitorovací systém tlaku v pneumatikách pre každé koleso zvlášť. Odolná karoséria posadená na podvozku so svetlou výškou 189 mm vpredu a 196 mm vzadu zabezpečuje objektívny pocit bezpečia, umocnený napríklad aj viacstupňovými airbagmi novej generácie, doplnkovými hlavovými airbagmi, inteligentnými predpínačmi bezpečnostných pásov i tuhou karosériou s naprogramovanými deformačnými zónami. Jazdili sme s vynoveným dieselovým štvorvalcovým motorom 2,8 CRD vybaveným vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail druhej generácie. Ten poskytuje výkon 130 kW (177 k) a aj za pomoci mohutného krútiaceho momentu 460 Nm dokáže rozhýbať Jeep Cherokee vážiaci dve tony na stokilometrovú rýchlosť za 10,5 sekundy. Priemerná spotreba počas testu sa zastavila na 9,5 l/100 km.

Autor
Oliver Dráb