Móda z Lifeline

O tom, že na Slovensku máme naozaj mnoho talentovaných módnych dizajnérov, sa hovorí veľa. Rovnakou pravdou však je, že priestor na ich prezentáciu v podobe niečoho ako pravidelný týždeň módy, kde by si mohli svoje kolekcie navzájom konfrontovať a zároveň ich prezentovať verejnosti, u nás nie je vytvorený. Zrejme práve preto sa módna značka LIFELINE, za ktorej kolekciami stojí tím slovenských módnych návrhárov, rozhodla rozhýbať domácu módnu scénu a podporiť našich dizajnérov súťažným projektom LIFELINE Fashion Talent.


Módni dizajnéri pripravovali svoje kolekcie už od marca tohto roka, kedy značka spustila prvý ročník súťaže vyhlásením zadania súťažnej témy Tichá rebélia. Vyvrcholením bola módna prehliadka, ktorá sa konala 9. novembra v priestoroch jedného z bratislavských hotelov. Akciu uvádzal známy moderátor Martin Pyco Rausch a okrem prezentácie kolekcií desiatky finalistov, ktoré boli na vysokej úrovni po stránke dizajnu i remeselnej kvality, mali diváci možnosť vidieť aj aktuálnu kolekciu dizajnérok Lifeline Jany Bačinskej a Miroslavy Kurpasovej. Po nej už odborná porota, v ktorej zasadali osobnosti ako výtvarníčka Júlia Sabová, riaditeľka Slovenského centra dizajnu Katarína Hubová, šperkár a architekt Karol Weislechner, šéfdizajnérka značky Ľudmila Bolešová, speváčka Zdenka Predná a moderátorka Soňa Müllerová, vyhlásila víťaza prvého ročníka. Predsedkyňa poroty, česká návrhárka Liběna Rochová, odovzdala cenu mladému dizajnérovi Borisovi Hanečkovi za kolekciu s názvom Čelom vzad. Získal tak honorovanú zmluvu na stotisíc slovenských korún a kontrakt na vytvorenie kolekcie pre značku, ktorá sa bude predávať v sieti značkových predajní doma i v zahraničí pod jeho menom. Ďalšími ocenenými sa na základe internetového hlasovania stala Lenka Rypáková za najnápaditejšie výtvarné stvárnenie kolekcie a Martin Hrča, ktorý získal najviac sympatií medzi divákmi.

Autor
Ľudmila Bolešová