Najnovšia verzia ikony SL od značky Mercedes-AMG

Nová SL od značky Mercedes-AMG, najnovšia verzia ikony, sa vracia k svojim koreňom s klasickou látkovou sklápacou strechou a so športovým charakterom. Súčasne je tento luxusný roadster ako vozidlo s variantom sedadiel 2+2 vhodný na každodenné jazdenie a svoju silu po prvýkrát prenáša na cestu aj s náhonom na všetky kolesá. Špičkové komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, riadenie zadnej nápravy, keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá sa dodáva na želanie, alebo sériové svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania zvýrazňujú športový profil. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká najdokonalejší jazdný zážitok. Značka Mercedes-AMG úplne samostatne vyvinula SL v Affalterbachu ako výkonný luxusný model. V čase uvedenia na trh budú spočiatku k dispozícii dva modely s motorom AMG V8.

Športové vozidlo-legenda

Pred takmer 70 rokmi vzniklo v Stuttgarte športové vozidlo, z ktorého sa okamžite stala legenda. Z vízie rozšírenia potenciálu značky Mercedes-Benz úspechmi v motoristickom športe sa zrodila prvá SL – pretekárske športové vozidlo spôsobilé na použitie na cestných komunikáciách. Krátko po svojom prvom vystúpení v roku 1952 získal model 300 SL (interné označenie W 194) niekoľko úspechov za sebou na pretekárskych tratiach vtedajšieho sveta. V úvodnom roku okrem iného dosiahol pozoruhodné dvojnásobné víťazstvo v legendárnych 24-hodinových pretekoch Le Mans a v rámci Veľkej jubilejnej ceny na okruhu Nürburgring dokonca obsadil prvé štyri miesta v kategórii športových vozidiel. Vďaka svojim úspechom sa z SL rýchlo stala legenda.

 

„SL je ikona: tento výrazný športový Mercedes už takmer 70 rokov očaruje všetky generácie zákazníkov na celom svete. Znovuzrodením roadstera od značky Mercedes-AMG je nová SL teraz ešte výraznejším symbolom nadčasovej fascinácie,“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Daim­ler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars.

 

„Spolu s novou SL sme vytvorili aj novú interpretáciu dizajnu SL. Expresívne vypracovaný exteriér predstavuje dojem ľahkosti a puristického spracovania, pričom dáva zmyselnú krásu a extravagantný dizajn do dokonalého súladu,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler Group.

 

Nová SL od značky Mercedes-AMG svojím pôsobivým dizajnom, najnovšou technikou a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami stanovuje nové štandardy v segmente luxusných športových vozidiel. Dizajn exteriéru očaruje dokonalou súhrou troch aspektov: je kombináciou modernej filozofie dizajnu zmyselnej čistoty značky Mercedes-Benz so športovými vlastnosťami typickými pre AMG a charakteristických detailov. Obidva charakteristické prelisy na kapote motora sú len jedny z mnohých odkazov na prvú generáciu SL.

 

Dizajn exteriéru – vyvážené tvary so športovými génmi

K výrazným znakom dizajnu karosérie patrí veľký rázvor, krátke previsy, dlhá kapota motora, ďaleko vzadu umiestnený priestor pre cestujúcich s výrazne nakloneným čelným sklom a mohutná zadná časť. Výsledkom sú typické tvary SL. Vďaka nim nadobúda roadster svoj energický a dynamický vzhľad – spolu s mohutnými podbehmi kolies a veľkými diskami z ľahkej zliatiny, ktoré sú v jednej rovine s vonkajším okrajom podbehov kolies. Súvisle integrovaná látková sklápacia strecha po zatvorení zvýrazňuje puristicko športový dojem. Obloženie chladiča špecifické pre AMG zdôrazňuje dojem zo šírky prednej časti vozidla a so 14 zvislými lamelami odkazuje na predchodcu všetkých modelov SL – legendárne pretekárske vozidlo 300 SL z roku 1952. K ďalším charakteristickým dizajnovým prvkom patria ploché, ostro tvarované svetlomety DIGITAL LIGHT s LED a extrémne ploché zadné svietidlá s LED.

 

Dizajn interiéru – luxus orientovaný na výkonnosť s hyperanalógovým kokpitom

Interiér novej SL od značky Mercedes-AMG predstavuje prechod tradície prvého roadstera 300 SL do novej doby. Najnovšia verzia pritom prináša dokonalý súlad športových cností a luxusu. Ušľachtilé materiály a precízne spracovanie zdôrazňujú nároky na najvyšší komfort. Od vyhotovenia kokpitu až po nastaviteľný centrálny displej na stredovej konzole – všetko je zamerané na vodiča. Celkom nová koncepcia rozmerov interiéru s variantom sedadiel 2+2 zároveň ponúka viac priestoru a vyššiu funkčnosť ako doteraz. Zadné sedadlá zvyšujú praktickosť pri každodennom používaní a ponúkajú priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,5 metra.

 

Minimalistický interiér roadstera 300 SL s vysokokvalitnými materiálmi inšpiroval dizajnérov pri stvárňovaní interiéru nového modelu. Výsledkom je pôsobivá kombinácia analógovej geometrie a digitálneho sveta, ktorá je označovaná ako hyperanalógová. Jedným z mnohých zaujímavých prvkov interiéru novej SL je skulpturálny dizajn sériových, elektricky nastaviteľných športových sedadiel AMG. Opierky hlavy sú integrované v operadlách sedadiel a zdôrazňujú športový charakter.

 

Konštrukcia holej karosérie

SL ročníka 2021 je založená na architektúre vozidla s koncepciou sedadiel 2+2, ktorú celkom nanovo vyvinula značka Mercedes-AMG. Šasi s ľahkou štruktúrou z kompozitného hliníka sa skladá z hliníkovej priestorovej rámovej konštrukcie so samonosnou konštrukciou. Konštrukcia je zárukou najvyššej tuhosti, vďaka čomu je dokonalým základom pre precíznu dynamiku jazdy, vysoký komfort, optimálne preddefinovanie konštrukčných priestorov a športové proporcie karosérie. Nová holá karoséria vznikla, podobne ako pri prvej SL z roku 1952, doslova na čistom papieri: žiadny konštrukčný diel nevznikol z predchádzajúcej SL alebo iného modelu, napríklad roadstera AMG GT.

 

K použitým surovinám patrí hliník, horčík, vláknový kompozit a oceľ, z ktorej je zhotovený napríklad rám čelného skla. Ten v kombinácii so systémom oblúkov za zadnými sedadlami, ktoré sa v prípade núdze bleskurýchle vysunú, slúži ako ochrana pri prevrátení.

 

Aktívna aerodynamika

Podstatný dôraz sa pri vývoji novej SL kládol na vysokú aerodynamickú efektívnosť, konkrétne na dokonale vyvážený pomer medzi nízkym odporom vzduchu a zníženým vztlakom. V tomto smere luxusný roadster profituje z rozsiahlych odborných znalostí značky Mercedes-AMG z motoristického športu a rozsiahlych aktívnych aerodynamických prvkov na prednej a zadnej časti. Všetky prvky optimalizované na prúdenie sú súvisle integrované v dizajne exteriéru. Ďalšie detailné riešenia znižujú súčiniteľ odporu vzduchu až na cw 0,31 – pre športové vozidlo s otvorenou strechou je to veľmi dobrá hodnota.

 

Sklápacia strecha

Športový charakter novej SL bol rozhodujúcim faktorom aj pri rozhodovaní o použití elektrickej látkovej sklápacej strechy namiesto doteraz používanej kovovej skladacej strechy. Hmotnosť, ktorá je nižšia o 21 kilogramov, a z toho vyplývajúce nižšie ťažisko kladne vplýva na dynamiku jazdy a ovládateľnosť. Harmonikové skladanie, ktoré šetrí priestor a hmotnosť, umožňuje vzdanie sa bežného veka skrine sklápacej strechy. Prostredníctvom predného strešného veka sa otvorená sklápacia strecha splývajúco zatvorí do koncovej polohy. Otvorenie a zatvorenie trvá len 15 sekúnd a možno ho aktivovať až do rýchlosti 60 km/h.

 

Motor, prevodovka a náhon na všetky kolesá

V čase uvedenia na trh bude nová SL k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty boli zmontované výlučne ručne podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. Hnací agregát vo vrcholovom modeli SL 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 12,7 – 11,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 288 – 268 g/km) dosahuje výkon 430 kW (585 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm v širokom spektre otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 315 km/h. Vo verzii SL 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 12,7 – 11,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 288 – 268 g/km) rozvinie agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 295 km/h.

 

Prvýkrát v priebehu takmer 70-ročnej histórie sa SL dodáva s náhonom na všetky štyri kolesá. Oba modely V8 sú sériovo vybavené technológiou náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

 

Podvozok a brzdy

Sériovo je model SL 55 4MATIC+ vybavený novovyvinutým podvozkom s oceľovým pružením AMG RIDE CONTROL s mimoriadne výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia a odľahčenými skrutkovými pružinami. Prvýkrát má sériové vozidlo od značky Mercedes-AMG prednú nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne umiestnené v disku. Výrazne sa tým zlepšuje kinematika. Vynikajúce spomalenie a možnosť precízneho dávkovania zaručuje novovyvinutá vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG. Presviedča krátkymi brzdnými dráhami, citlivou odozvou a vysokou stabilitou aj pri extrémnom namáhaní. Nové brzdové kotúče z kompozitného materiálu sú ľahšie ako doteraz a vyžadujú menší priestor, ktorý sa využíva na ešte lepšie chladenie bŕzd.

 

Šesť jazdných programov a DYNAMIKA AMG

Šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – „Klzká vozovka“, „Komfort“, „Šport“, „Šport+“, „Individuálny“ a „PRETEKY“ (pri SL 63 4MATIC+ sériovo, pre SL 55 4MATIC+ obsiahnuté ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie) – umožňuje veľké rozpätie charakteristiky vozidla od komfortnej až po dynamickú. Jednotlivé jazdné programy ponúkajú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rôznym jazdným podmienkam.

 

Program výbavy SL

Prvky výbavy a množstvo doplnkov ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamického až po luxusne elegantné. Sem patrí dvanásť farieb laku vrátane oboch exkluzívnych odtieňov SL hypermodrá metalíza a sivá Monza MANUFAKTUR magno, troch farebných variantov strechy, ako aj množstva nových dizajnov kolies. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike sú na výber tri balíky dizajnu exteriéru. SL 55 4MATIC+ sériovo jazdí na 19-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom, ktoré sú na želanie dostupné v striebornej alebo matnej čiernej farbe. SL 63 4MATIC+ stojí na 20-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ponuka diskov zahŕňa spolu deväť rôznych variantov.

 

Asistenčné jazdné systémy a MBUX

Pomocou množstva snímačov, kamier a radarov asistenčné jazdné systémy sledujú premávku a okolie nového roadstera. V prípade potreby dokážu inteligentní pomocníci zasiahnuť v zlomku sekundy. Rovnako ako v aktuálnej generácii Triedy C a Triedy S od značky Mercedes-Benz, aj tu vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených systémov – v každodenných situáciách ho odbremeňujú napríklad pri prispôsobovaní rýchlosti, regulácii odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu. V prípade nebezpečenstva mu systémy pomáhajú reagovať na kolíziu primerane situá­cii. Spôsob fungovania systémov možno zobraziť prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na združenom prístroji.

 

Vodič tu priestorovo abstrahovane rozpozná svoje vozidlo, jazdné pruhy, vodorovné značenia jazdného pruhu a ďalších účastníkov cestnej premávky ako osobné motorové vozidlá, nákladné motorové vozidlá a jednostopové vozidlá.

 

Množstvo služieb konektivity k dispozícii

Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) umožňuje množstvo možností ovládania a veľký počet digitálnych služieb Mercedes me connect. K silným stránkam patrí intuitívna koncepcia ovládania pomocou dotykového displeja alebo tlačidlami dotykového ovládania na volante, integrácia chytrého telefónu s platformami Apple CarPlay a Android Auto, zariadenie na hlasitý hovor prostredníctvom pripojenia cez rozhranie Bluetooth a digitálne rádio (DAB a DAB+). V kombinácii so systémom MBUX už majú zákazníci prístup k službám konektivity, ako sú Aktuálne informácie o premávke. So službami Mercedes me connect je nová SL celkovo inteligentnejšia. Pred jazdou a po jazde, prípadne počas nej je možné využívať ďalšie funkcie. Na to je len potrebné, aby bol roadster na portáli Mercedes me prepojený s účtom Mercedes me a aby boli akceptované podmienky používania. Vďaka navigácii s Aktuálnymi informáciami o premávke a Komunikácii automobilu s okolím bude mať zákazník počas jazdy k dispozícii aktuálne dopravné údaje.

Patrí do vydania: 
December 2021