Budúcnosť sa práve začala - Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF

Tak toto je kompaktný crossover ako stvorený pre nežné pohlavie. Atraktívny dizajn, rozmaznávajúci interiér, moderné technológie, „vymakaný“ podvozok a svižný motor. Nový Kadjar nadviazal na svojho úspešného súrodenca Nissan Qashqai a v mnohom ho dokonca predbehol. Všetky do detailov premyslené zmeny sa stretli v mocnom synergickom efekte, ktorému nechýba „wow“ faktor.

Harmonický exteriér zaznamenal zopár drobných dizajnových úprav: oba konce auta majú vynovené nárazníky a aj koncové svetlá sú celkom nové. Každé jedno má po dve LED smerovky – jednu fix a druhú v zadných dverách. Cúvacie svetlá a zadné hmlovky sú párové a Renault ich umiestnil do nárazníka. Papuľka pripomína usmiateho delfína a budí hneď sympatie. Zospodu chrómom olištované hmlovky sú voči hlavným reflektorom so zalomeným LED pásom denného svietenia rozbiehavé. Svetlomety sú zošikmené smerom nahor a zasahujú do blatníkov. Maska pri troške fantázie pripomína ústa. Logo Renault je také rozmerné, že si vyžiadalo vykrojenie kapoty. Bočná silueta je súhrou elegancie a aerodynamiky. Mäkké ohyby nežne lomia svetlo a sú pastvou pre oči. Preto bude váš Kadjar každý deň potešením – každý deň iný, za každého denného svetla prekvapujúci novou kompozíciou detailov. Ešte sa vrátim k zadnej časti – dámam budú hádam falošné kulisy výfukov ľahostajné – viem, že netrpíte freudovskými asociáciami. Interiér je elegantný a ergonomický. Hlavné zmeny nastali pri displeji infotainmentu a trojprvkovom ovládači klimatizácie. Otočné ovládače majú integrované malé displeje. Za volantom s koženým vencom a dištančnými výstupkami je kaplnka s kompletne digitálnymi ukazovateľmi. Centrálny otáčkomer má v strede numerický tachometer a po stranách sú ukazovatele stavu paliva a prevádzkovej teploty. Displej infotainmentu je prehľadný, dobre čitateľný, ikony sú usporiadané logicky a používateľsky priateľsky. Hudobná aparatúra hrá veľmi solídne, konektivita je bohatá, a ak vás omrzia rádiostanice, môžete si tam dať vlastný výber z USB, prípadne streamovať muziku zo smartfónu. Jazdné asistenty vás ochránia pred nehodou – jazda v pruhoch, asistované brzdenie, automatické diaľkové svetlá a ešte mnoho ďalšieho si raz-dva obľúbite. Sedadlá sú francúzsky komfortné. Priestor vzadu je v štandarde triedy. Batožinový priestor má základný objem 472 litrov a patrí k najväčším v segmente.

Vďaka mimoriadne podarenému agregátu pod kapotou jazdí Kadjar pomerne svižne a agilne. 160-koňový benzínový štvorvalec s turbom má objem 1 300 cm3 a krútiaci moment 260 Nm. Je dielom kooperácie aliancie Renault-Nissan s koncernom Daimler. Jeho kultivovanosť je príkladná. Počuť ho budete len pri akceleráciách, v plynulej prevádzke zázračne stíchne. Z hľadiska ekonomickosti sa dá jazdiť so spotrebou okolo 7 litrov paliva, čo neurazí. Dvojspojkový EDC automat radí ako šepot kvetín. Naozaj dobre vyladený podvozok zvláda aj ostrejšie prejazdy zákrut, nezľakne sa stredne ťažkého terénu a nerovnosti na cestách filtruje pomerne rázne. Na diaľnici je to ostentatívny hltač kilometrov. Jazda neunavuje a stále baví. Samozrejme, že o čosi viac, keď zídete na členitú hradskú so slabou premávkou a zobudí sa vo vás športovkyňa. Aerodynamické obtekanie karosérie je dobre zvládnuté. Cena sa hýbe okolo magických 20-tisíc – v najlepšej výbave môže skočiť trochu vyššie.

 

Nový Kadjar sa nám veľmi páčil. Kdesi z druhého plánu z neho dýcha čosi ako ženský charakter a tak ho dámam a slečnám vrelo odporúčame. Je šik, technologicky na výške a celkovo je dobrou hodnotou za vaše peniaze.

 

Patrí do vydania