Mercedes-Benz TRIEDA A - Nová ikona v segmente kompaktných automobilov

Štvrtú generáciu populárneho mestského kompaktu Mercedes-Benz Trieda A charakterizuje čistý puristický dizajn stelesňujúci športový duch, dynamiku a emócie modelu. Dizajn s nízko položenou prednou kapotou, ploché LED svetlomety a rozmerná maska chladiča s hviezdou, ktorej silueta sa smerom nadol rozširuje, nanovo definujú čelný pohľad na základný modelový rad. Pri zadnom pohľade upúta modulárne dvojdielne riešenie zadného nárazníka a dvojdielne úzke zadné svietidlá podtrhujú dynamický charakter nového Mercedesu. Zväčšeným rázvorom kolies a výraznými bočnými líniami A-čko papierovo, ale aj opticky podrástlo. Zväčšili sa aj podbehy kolies, do ktorých sa teraz zmestia aj 19-palcové disky kolies.

Interiér novej Triedy A je úplne novou definíciou luxusu a avantgardy v prémiovom segmente kompaktnej triedy. Jedinečná priestorová architektúra vzniká vďaka inovatívne navrhnutej prístrojovej doske, nad ktorou sa po prvýkrát nenachádza klenutie. Dizajn v tvare krídla tak bez prerušenia nadväzuje od predných až po zadné dvere. Širokouhlý displej stojí v priestore úplne samostatne. Dizajnovou chuťovkou sú ventilačné dýzy so vzhľadom turbín leteckého motora. Prístrojová doska je horizontálne členená na dve časti, pričom spodná časť opticky pôsobí, akoby sa vznášala nad prístrojovou doskou. Náladové osvetlenie v 64 odtieňoch farieb ešte tento efekt počas cestovania v noci umocňuje. Displej sa dodáva v troch vyhotoveniach. S dvoma 7-palcovými displejmi (17,78 cm), s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom (26 cm) alebo dvoma 10,25-palcovými displejmi.

 

Na rozmernom displeji sa zobrazujú údaje z úplne nového multimediálneho systému MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ktorý ohlasuje novú éru v oblasti služieb konektivity Mercedes me connect. Jeho jedinečnosťou je schopnosť učiť sa vďaka integrácii umelej inteligencie. K prednostiam systému v závislosti od výbavy patria napríklad 52 cm širokouhlý displej s vysokým rozlíšením a dotykovým ovládaním navigácie a technológiou rozšírenej reality. Dotykový displej je v rámci systému MBUX súčasťou ucelenej koncepcie dotykového ovládania zahŕňajúceho dotykový displej, dotykové pole na stredovej konzole a tlačidlá dotykového ovládania na volante.

 

Infotainment MBUX prichádza s vylepšením služieb Mercedes me connect, ktoré zahŕňajú napríklad aj nové funkcie navigácie založené na komunikácii Car-to-X, odovzdávajúce informácie zaznamenané prostredníctvom snímačov z vozidla pre ďalšie vozidlo. Ide napríklad o núdzové brzdenie, zásah ESP či manuálne zadané informácie o nehode na komunikácii. Získať je možné aj info o náraze do zaparkovaného vozidla, odtiahnutí alebo si jednoducho viete lokalizovať vozidlo na uľahčenie vyhľadania zaparkovaného auta.

 

Súbor aplikácií Mercedes možno jednoducho umiestniť na obrazovke ako ikony a podobne ako všetky ostatné hlavné aplikácie ich možno ľubovoľne usporiadať na domovskej obrazovke. V rozhraní MBUX sa zobrazujú aj položky založené na údajoch z internetu, napríklad aktuálne ceny paliva na čerpacích staniciach alebo dostupnosť parkovacích miest v parkovacích domoch. Online aktualizácia je jednoduchým spôsobom, ako sprístupniť nový obsah v MBUX.

 

Trieda A dospela aj v oblasti vnútorného priestoru a komfortu sedenia. Zlepšil sa priestor v oblasti pliec, lakťov a hlavy. Nastupovanie na zadné sedadlá je komfortnejšie a o 29 litrov narástol aj batožinový priestor. Jeho 370 litrov je teraz lepšie využiteľných vďaka podlahe dlhšej o 11,5 cm. Zdvojené zadné svetlá umožnili zväčšiť nakladací otvor batožinového priestoru o celých 20 cm. Novo navrhnuté odkladacie priestory sú praktickejšie a ergonomicky riešené. Výrazne narástol aj odkladací priestor v stredovej konzole a novinkou je i držiak na 0,5-litrové poháre rešpektujúci línie výbavy.

 

V oblasti komfortu sedadiel sa po prvýkrát objavujú v triede prvky z vyšších segmentov vozidiel. Na želanie je okrem výhrevu k dispozícii aj klimatizácia predných sedadiel s masážnou funkciou.

 

Nová Trieda A má k dispozícii najnovšie asistenčné jazdné systémy s podporou vodiča z Triedy S, vďaka ktorým ponúka v oblasti aktívnej bezpečnosti najvyššiu úroveň v segmente. Po prvýkrát tak dokáže v určitých situáciách jazdiť čiastočne autonómne. Ďalším príkladom prenosu technológie z triedy luxusných vozidiel do triedy kompaktných sú na želanie dostupné MULTIBEAM LED svetlomety. V každom svetlomete Triedy A sa nachádza 18 samostatne ovládaných svetelných diód, ktoré extrémne rýchlo a presne prispôsobujú osvetlenie v závislosti od aktuálnej dopravnej situácie.

 

Predaj novej Triedy A bude štartovať s dvojicou hospodárnych benzínových štvorvalcov. Inováciou benzínovej 1,4-ky s označením M282 a výkonom 120 kW je odpájanie valcov pre zlepšenie hospodárnosti a znižovanie emisií. Kombinovaná spotreba 5,1 l/100 km a emisie CO2 120 g/km sú ukážkou hospodárnosti a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu. Výkonnejší dvojliter 165 kW je po novom vybavený systémom časovania vačkového hriadeľu CAMTRONIC. Priemerne spotrebuje 6,0 l/100 km a vyprodukuje CO2 s hodnotou 141 g/km. Nový je aj štvorvalcový dieselový motor 1,5 (85 kW) so systémom na čistenie spalín s technológiou AdBlue so spotrebou 4,1 l/100 km a emisiami CO2 108 g/km. Trieda A je na želanie dostupná so systémom 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Prostredníctvom voľby DYNAMIC SELECT je teraz možné ovplyvniť charakteristiku systému 4MATIC.

 

Nová Trieda A je sériovo vybavená komfortným podvozkom s oceľovým pružením, ako aj systémom DYNAMIC SELECT. Komfortný podvozok znížený o 15 mm cielene dosahuje športové vlastnosti vďaka špeciálne nastaveným pružinám a tlmičom. Podvozok s aktívnym nastaviteľným tlmením ponúka vodičovi možnosť, aby si sám zvolil vlastnosti tlmičov.

Patrí do vydania