Prestaňte sa v noci budievať a doprajte si kvalitný spánok

Ak vás trápi nespavosť aj napriek tomu, že vynechávate kávu, stravujete sa zdravo a pravidelne cvičíte, problém bude úplne niekde inde. Vedeli ste o tom, že aj zariadenie spálne a orientácia na svetovú stranu ovplyvňuje kvalitu vášho spánku? Ak vás zaujíma, ako skoncovať s nespavosťou, inšpirujte sa našimi nápadmi.

Skúste horúcu sprchu

Ak už nepomáha nič, vyskúšajte horúcu sprchu tesne predtým, ako si pôjdete ľahnúť do postele do perín oblečených do jemných bavlnených obliečok. Vaše telo sa uvoľní a príjemne sa naladí na spánok, takže sa nebudete musieť obávať, že budete musieť do neskorej noci počítať ovečky. Horúci kúpeľ, ale aj horúca sprcha pôsobia na naše telo uvoľňujúco.

 

V spálni majte úplnú tmu

Žiadne svetlo, žiadne zapnuté nočné lampičky. Ak si chcete dopriať kvalitný nerušený spánok, zabezpečte si v spálni úplnú tmu. Aj keď verejné osvetlenie vám môže cez žalúzie prenikať do spálne, v porovnaní so zapnutou lampou to bude málo svetla. Môžete spať na luxusnej posteli, ale ak vás bude rušiť svetlo, váš spánok nebude kvalitný.

 

Spálňu príliš nevykurujte

V spálni si udržiavajte teplotu medzi 17-21ºC. Príliš suchý vzduch vám môže nielenže vysušovať oči, ale spôsobiť aj problémy s dýchaním. To vám vo výraznej miere môže skomplikovať zaspávanie. Myslite na to, že ani kvetom uloženým na parapetách horúci vzduch neprospieva.

 

Neprepchávajte sa

Aj keď si poviete, že jeden keksík k večernému seriálu nebude vadiť, radšej sa takémuto maškrteniu vyhýbajte. Snažte sa posledné jedlo jesť minimálne tri hodiny predtým, ako pôjdete spať. Doprajte si niečo ľahké, čo nezaťaží váš žalúdok. Ideálne ovocný šalát, ovocné smoothies, poprípade ovsené vločky s bielym jogurtom.

Patrí do vydania: 
November 2017