Enzýmy sú lepšia cesta

Cítite sa pod psa, ste malátni, kvári vás teplota, kýchate, či neustále kašlete? Aj vy ste práve podľahli ochoreniu, ktoré prichádza najmä na jar a na jeseň? Začiatky ochorení prichádzajú s oslabenou imunitou, o ktorú sa treba starať počas celého roka. Nepríjemne ju narúšajú stresové situácie, málo spánku, príliš rýchle pracovné nasadenie, nesprávna výživa, obrovská psychická, či fyzická záťaž.

Každý rok nastáva obdobie, kedy mávame imunitu častejšie oslabenú. Býva to hlavne na jar a na jeseň. Imunita sa tiež mení v dvoch životných obdobiach. Najprv, keď imunitný systém ešte nie je naplno rozvinutý a „vycvičený“ (v období detstva), alebo keď už je do istej miery „opotrebovaný“ (v období starnutia). V neposlednom rade môže byť naša imunita oslabovaná priebežne po celý rok napr. nadmernou fyzickou či psychickou námahou, stresom a pod. Tušili ste, prečo máte teplotu, zápal alebo žihľavku? Imunitný systém pracuje tromi spôsobmi – tvorí bariéru, ktorá zabraňuje bacilom dostať sa do tela, ak mikrób popri ňom prekĺzne, snaží sa zastaviť jeho množenie a nakoniec, ak sa stane, že sa mikrób v tele rozmnoží, imunita je zodpovedná za jeho porazenie. Choroby nám pritom hrozia v momente, kedy je náš imunitný systém oslabený, patogén je zvlášť agresívny alebo patrí do takého druhu, s akým sa náš organizmus doteraz nestretol.

 

Pri vážnejších problémoch s imunitou a v prípadoch, kedy je imunita výrazne oslabená, je vhodné dodať telu enzýmy zvonku vo forme lieku Wobenzym. Podporia sa tým imunitné pochody v našom tele, kedy už naše vlastné enzýmy nestačia. Posilnenie oslabenej imunity je dlhodobý proces, ktorému zodpovedá aj spôsob podpornej terapie. Pre osoby s oslabenou imunitou je najlepšie začať užívať liek Wobenzym v období, kedy sú najviac ohrozené – teda na jeseň či na jar a pri zvýšenej fyzickej či psychickej námahe alebo pri strese, a to na dobu niekoľkých týždňov. Pokiaľ už niekoho virózy alebo angíny sužujú, je najlepšie začať užívať enzýmy čo najskôr. Okrem potrebného posilnenia imunity, enzýmy v lieku pomáhajú rýchlejšie a lepšie zvládnuť ochorenia. Pri súčasnom užívaní s antibiotikami zvyšujú účinnosť prípadnej antibiotickej liečby. Pokiaľ by sme sa chceli chrániť v období rekonvalescencie proti prípadnému ochoreniu alebo prechodu zápalu do chronického stavu, je tiež vhodné užívať enzýmový liek Wobenzym. Na rozdiel od iných liekov, prírodné enzýmy nezasahujú proti prejavom alebo pôvodcom určitého ochorenia, ale mobilizujú imunitný systém, aby sa organizmus s ochorením vysporiadal čo najlepšie sám. Viac na www.wobenzym.sk

 

Päť pravidiel pre silnejšiu imunitu:

 

1. Pitný režim

Nielen zdravá strava, ale aj dostatok tekutín v tele vplýva na imunitu. Vyhnite sa však koncentrovanému alkoholu, ktorý imunitný systém zabíja. Nedbajte na dostatočný prísun tekutín len v lete, ale denne vypite 2-3 litre, ideálne čistej vody alebo bylinkových čajov. A to i v chladnejších dňoch. Tekutiny v organizme udržiavajú sliznice vlhké, a tak sa v nich nemôžu usadiť vírusy ani baktérie.

 

2. Spánok

Doprajte si denne minimálne osem hodín spánku. Zaspávajte a vstávajte v pravidelnom čase. Počas spánku dokáže organizmus nazbierať dostatok energie na celý deň a práve jeho nedostatok sa vie skrývať pod oslabenou imunitou.

 

3. Pohyb

Pohyb nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako si vyčistiť hlavu, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia.

 

4. Otužovanie a nohy v teple

Ráno alebo večer si doprajte studenú sprchu. Zapotiť sa môžete v saune, a tak odbúrate stres, prekrvíte pokožku, podporíte látkovú výmenu a reguláciu krvného tlaku. Základom je nielen otužovať, ale i udržiavať optimálnu telesnú teplotu, najmä dolných končatín. Studené nohy vedia potrápiť v podobe nepríjemného prechladnutia ale aj zápalov močových ciest. Preto noste ponožky aj papuče.

 

5. Nestresujte

Ak sa denne ocitáte v stresových situáciách a pracujete vo vypätom prostredí, za krátky čas sa môže táto situácia odraziť aj na vašom zdraví. Imunitný systém je vzájomne prepojený s centrálnym nervovým systémom. A preto- žiaden stres!

 

Patrí do vydania: 
Október 2016