Ako sa macko vydal do sveta a dobyl srdcia ľudí

„Začínali sme ako malá, pracovitá, podnikateľská rodina a mali sme sen. Pracovali sme s nadšením a boli sme na seba prísni, aby sme vybudovali z malého hodinárstva to, čím je TOUS dnes. Celosvetovú módnu značku, ktorá ponúka cenovo dostupný luxus, v ktorom sa odráža náš životný postoj – láska, neha a radosť. V súčasnosti, aj takmer po 100 rokoch, stále ostávame verní svojim pôvodným hodnotám, s ktorými sme začínali v roku 1920.“
Salvador Tous, spoluzakladateľ a čestný prezident spoločnosti TOUS

Manželia ťahajú za spoločný povraz

Od roku 1920, kedy si Salvador Tous a jeho žena Teresa Ponsa otvorili v Barcelone dielňu na opravu hodín, to bol príbeh lásky, nehy a spoločného nadšenia. Počas celej histórie spoločnosti, stáli na jej čele vždy manželia, ktorí spoločne budovali značku. Po svojom otcovi prevzal žezlo syn, ktorý sa oženil s Rosou Oriol. Spojili svoj talent, skúsenosti a kreativitu a začali vyrábať šperky. Šperky úplne odlišné od toho, čo na trhu existovalo. Šperky moderné, s vlastným rukopisom. Nie klasické, ale iné - radostné, nežné... Šperky s mackom, ktorého v súčasnosti poznajú ľudia po celom svete.

 

Zrodil sa macko

V roku 1985 sa narodil macko, ikona spoločnosti TOUS. To, čo by si iní ani nevšimli, v Rose Oriol, silne viazanú na rodinu, vyvolalo emóciu, na ktorú ona sama spomína: „Raz, keď som bola na prechádzke, uvidela som vo výklade macka. To ma prenieslo v myšlienkach do detstva. A potom mi napadlo: „Prečo nevyrobiť macka zo zlata?“ Počas nasledujúcich rokov sa z macka stal amulet, ktorí nosia pre šťastie milióny ľudí po celom svete. Macík priniesol šťastie aj nám a znamenal začiatok medzinárodnej expanzie našej firmy. A napriek tomu, že neustále uvádzame na trh nové kolekcie, macko je v rôznych formách stále prítomný v našej ponuke. Pre mňa znamená neskutočne veľa. Neha, ktorú vysiela, je totiž univerzálnou hodnotou v celom svete.“

 

Macko na piatich kontinentoch

Salvadorove manažérske schopnosti, Rosina kreativita, ale najmä ich spoločné nadšenie vyústili v 80-tych rokoch do expanzie firmy v rámci Španielska. Nadviazali spoluprácu s dcérou vojvodkyne z Alby. A keď sa do rodinného biznisu zapojili aj ich štyri dcéry - Rosa, Alba, Laura a Marta, už nič nebránilo rozšíreniu značky v zahraničí. V 90-tych rokoch otvorili svoj prvý značkový butik v Japonsku, neskôr v Mexiku, v USA a v súčasnosti sa butiky značky nachádzajú po celom svete. Ako jednej z mála „neamerických“ značiek sa TOUS podarilo presadiť na trhu v USA, kde obľuba tejto „veselej“ značky rastie a neustále sa otvárajú ďalšie butiky. Luxusné butiky TOUS nájdete v mekkách módy akými sú Paríž, Miláno, Hong Kong, New York, Florida, Tokio, Dubaj... Na Slovensku sú butiky TOUS v Bratislave v Auparku a v Eurovei.

 

Z šperkárskej firmy módna značka

Od roku 2000 firma expanduje nielen otváraním nových butikov, ale aj rozširovaním portfólia módnych doplnkov. V roku 2000 bola vyrobená prvá kolekcia kabeliek, ktorá zožala obrovský úspech. Neskôr spoločnosť ponúkla na trh ďalšie módne doplnky, ako hodinky, peňaženky, parfémy, šatky, dáždniky, okuliare... Avšak šperky ostávajú hlavnou inšpiráciou, ktorá sa premieta do ostatných produktových rád a spolu vytvárajú ucelené kolekcie.

 

Zodpovednosť k rodine, ľuďom, spoločnosti

V roku 2015 boli manželia Salvador Tous a Rosa Oriol nominovaní na cenu „Top 50 Family Business Leaders of the World“. Obaja verejne zdôrazňujú záväzok svojej rodiny voči značke, ktorú vybudovali.

 

Ako hovorí Salvador Tous: „Pracovali sme s nadšením a boli sme na seba prísni. Ostali sme verní svojim hodnotám. Načúvali sme zákazníkom a získali sme si ich dôveru. Naším cieľom je, aby sa značka TOUS stala najúspešnejšou a najžiadanejšou značkou na svete. Ešte máme pred sebou dlhú cestu, ale sme pripravení a nadšení túto výzvu zvládnuť.“

 

Manželia s dcérami predstavujú novú generáciu podnikateľov, ktorí pociťujú zodpovednosť za dopady svojich aktivít. Rovnaké hodnoty, aké uplatňujú vo svojej rodine, uplatňujú aj vo vzťahu k zamestnancom. V areáli vedenia spoločnosti je škôlka pre deti zamestnancov. Rosa Oriol založila nadáciu Rosy Oriol. Spoločnosť citlivo zrekonštruovala starú textilnú fabriku z 19. storočia, zvýraznila je historickú krásu a pri rekonštrukcii uplatnila kritériá trvalo udržateľného životného prostredia. V budove sú systémy na zvýšenie úspor energií a mnohé fungujú na báze geotermálnej energie.

 

TOUSL♥VERS

milujú značku TOUS. Ich počet neustále narastá. Zaradili sa k nim celebrity ako Kylie Minogue, Jennifer Lopez, Gwyneth Paltrow... Rebríček hodnôt TousL♥vers je totožný s hodnotami TOUS – láska, neha, radosť a mladistvý duch. TousL♥vers vedia, že šperk môže byť súčasne hravý a elegantný. Obľúbené snubné prstene a obrúčky s macíkom sú toho dôkazom. TousL♥vers vedia, že ich značka im poskytne všetko, čo potrebujú. Od šperkov, hodiniek zladených do posledného detailu s kabelkou, peňaženkou, slnečnými okuliarmi, šatkou... tak, že vznikne malé dokonale nežné cink. A poskytne im tak lásku, nehu, hravosť, ktorú potrebujú.

Patrí do vydania: 
Júl - August 2016