Coach - dostupný luxus

Coach, originálna americká značka kožených výrobkov vznikla v roku 1941 priamo v srdci New Yorku na 34. ulici v rodinnej dielni nazvanej Manhattan Leather Bags. Od skromných začiatkov malej rodinnej dielne v meste New York značka prerástla do celosvetovej ikony životného štýlu známej bezchybnou kvalitou, spracovaním a dizajnom.

Zakladateľ značky Coach, Miles Cahn, sa spočiatku inšpiroval neodlúčiteľnou americkou tradíciou baseballu a príjemného pocitu kože ošúchanej baseballovej rukavice, na ktorej sa časom vytvorí patina svedčiaca o minulosti jej nositeľa a ktorá s vekom naberá na kráse. Táto idea inšpiruje značku dodnes a ovplyvňuje každý krok jej tvorivého procesu. Coach prináša pre súčasné generácie „dostupný luxus“. Od začiatku svojho pôsobenia v Severnej Amerike Coach predstavuje alternatívu tradičnému luxusu.

 

Súčasná vízia – definovať vo svete moderný luxus

Je to ambiciózny plán do budúcna a Coach sa naň výnimočne hodí. Znamená výnimočnú príležitosť dať luxusu nový zmysel, slobodu, urobiť ho prijateľným a dostupným pre tých, ktorým záleží viac než na ich statuse.

 

Predstavuje spôsob, ako osláviť a uctiť si individualitu, v ktorom sa mieša história Coach s dizajnovým posolstvom a módnosťou v podobe, ktorá je príťažlivá pre ženy i mužov na celom svete. Coach je zmesou ikonického amerického štýlu v sortimente, ktorý už netvoria len kožené produkty ako kabelky, tašky, obuv, drobné kožené doplnky, ale aj kolekcie odevov, hodinky, víkendové a cestovné doplnky, šatky, okuliare a šperky.

 

Stuart Vevers a Coach

Od roku 2013 je výkonným kreatívnym riaditeľom značky Stuart Vevers, ktorý smeruje Coach späť k jej koreňom s dôrazom na novú interpretáciu moderného luxusu. Štýl prehovára o charaktere, autentickosti, tvorivosti a individualite. Stuart Vevers dodal značke značnú dávku modernosti a trúfalosti, pričom zostáva verný jej základným hodnotám.

 

Svoju kariéru začal prácou pre značku Calvin Klein, neskôr nasledovali značky Bottega Veneta, Givenchy a Louis Vuitton, kde rozvinul svoje skúsenosti s luxusnými produktmi a stal sa jedným z najuznávanejších kreatívnych tvorcov v danej oblasti.

 

Predtým, ako sa pripojil ku Coach, pracoval ako tvorivý riaditeľ pre Loewe (2007-2013) a Mulberry (2005-2008), pričom dosiahol premenu týchto značiek na moderné módne domy, akými sú v súčasnosti. Za svoje úspechy získal v roku 2006 britské módne ocenenie v oblasti doplnkov.

 

Osobné vyznanie Stuarta Veversa

„Coach má v svojom jadre naozaj iné postoje a myslím, že je to spôsobené začiatkom pôsobenia v New Yorku. Vytvára dojem moderného spôsobu znázorňovania luxusu, ktorý na mňa vždy vedel zapôsobiť. Newyorský štýl má v sebe čosi ako mesto samo: je výrazný a spontánny, vytvára pocit energie a nekonečných možností. Zároveň je však uvoľnený a rafinovaný; je v ňom určitá funkčnosť. Práve tento štýl je to, čo ma presvedčilo pridať sa ku Coach. A myslím, že sa prihovára aj k talentovaným ľuďom, ktorí sa ku Coach pripájajú dnes. Myslím si, že domov tejto značky je súčasťou jej duše. Snažil som sa o to, aby Coach odzrkadľoval aj niečo nové. Chcel som vytvoriť niečo, čo bude odrážať autentickosť.” Uvedomujúc si, že Coach je dlhodobo významnou súčasťou americkej módy, načúval som, objavoval, skúmal, premýšľal ale ako vždy, rozhodol som sa inštinktívne. A to je pre mňa dôležité: vedieť, odkiaľ pochádzame, ale využiť svoj inštinkt dizajnéra pri rozhodovaní, čo je správne pre súčasnosť a čo pre budúcnosť Coach.”

 

Viac sa dočítate v aktuálnom čísle Beuty&Woman 

Patrí do vydania: 
Júl - August 2016