Postavte na nohy svoju imunitu!

Stres, fyzická a psychická záťaž, nedostatok pohybu a nesprávna životospráva. Všade samé bacily, kýchajúci spolucestujúci v autobuse, kašľajúci kolega a sychravé počasie. Aj to sú hrozby pre váš oslabený imunitný systém. O kvalitu imunitného systému sa však oplatí bojovať po celý rok. Stačí ho správne nastaviť a rozvinúť a počas jesene aj zimy sa budú diať zázraky. Choroby vás budú obchádzať alebo sa ich zbavíte omnoho rýchlejšie.

 

Na jeseň sa telo výrazne oslabuje. Po pekných, letných dňoch, pomaly počasie mení dni na sychravé a upršané. Cítime sa viac unavení, náladoví, a ak sa k tomu pridá aj stres v práci, máme tu problém s imunitou. Týka sa to doslova každého z nás. Predovšetkým sú náchylné deti, ktorých imunitný systém nie je ešte plne rozvinutý a starší ľudia, ktorí naopak, majú už imunitu opotrebovanú. Ako si môžeme imunitu posilniť a celý rok si tak užívať bez starostí?

 

 

Ako si imunitu posilniť?

 

V prvom rade by človek mal spraviť pár zmien v stravovaní. Telo potrebuje dostatok vitamínov a minerálnych látok, ktoré nájdete v ovocí, zelenine a vyskúšajte aj ryby. Ak ich nemáte v organizme, telo je oslabené a náchylne na rôzne ochorenia. Dopĺňajte si aj tekutiny. Neplatí, že pitný režim treba dodržiavať len počas leta, dbajte naň po celý rok. Ďalším dôležitým faktorom je dostatok spánku. Naučte sa zaspávať a vstávať v rovnaký čas. Počas dňa sa vyhýbajte stresu, a ak vás pohltí, zabudnite na nezdravé jedlá a čokoládky v zásuvke stola. Prineste si z domu radšej ovocie alebo zeleninu. Po práci si nájdite čas pre seba a športové aktivity. Či už si pôjdete zabehať, poprechádzať sa alebo zaplávať, nabijete sa energiou a dobrou náladou, ktorú na jeseň iste ocení každý. Aj keď sa vonku možno ochladilo, vyskúšajte otužovať. Doprajte si studenú sprchu a naopak zapoťte sa v saune. Vetrajte tak často ako sa dá a vymeňte vzduch v miestnosti, kde pracujete, kde sa pohybujete, a kde spíte. Takisto pár minút smiechu denne má vplyv na imunitu. Zasmejte sa s priateľmi, s kolegami alebo doma s rodinou na dobrom vtipe, v komickej situácii alebo pri pozeraní filmu, či čítaní knihy. A nezabúdajte na teplé ponožky. Možno sa Vám zdali ako neatraktívny darček, ale predsa len sa hodia a počas sychravých dní ich iste oceníte. Dávajte si pozor na prechladnutie a následné zápaly močových ciest. Obúvajte sa podľa počasia a nie podľa výstrelkov módy. V práci sa môžete vždy prezuť.

 

 

Reštartujte sa enzýmami

 


V ľudskom organizme máme viac ako 3 000 rôznych druhov enzýmov. Niektoré z enzýmov riadia činnosť imunitného systému, a preto pri oslabenej imunite je vhodné podporiť činnosť týchto telu vlastných enzýmov dodaním obdobných enzýmov zvonku. Zaoberá sa tým špeciálna liečebná metóda – systémová enzýmoterapia. Výhodou je, že enzýmy, ktoré využíva, podporujú prirodzený spôsob obrany organizmu namiesto toho, aby len riešili dôsledky už prepuknutého ochorenia. Najznámejším enzýmovým liekom je Wobenzym. Enzýmy vo Wobenzyme pôsobia proti zápalom a opuchom, urýchľujú hojenie po úrazoch a operáciách a posilňujú oslabenú imunitu. Pretože posilnenie oslabenej imunity je dlhodobý proces, zodpovedá tomu aj spôsob podpornej terapie. Tí, ktorí sú náchylní na ochorenia a majú oslabenú imunitu by mali začať s užívaním enzýmového lieku Wobenzym, keď sú ohrození najviac. Teda začína jeseň, zima, obdobie chrípok alebo sú napríklad v strese. Užívať by sa mal niekoľko týždňov. Pokiaľ však už ochorenia človeka sužujú, netreba s užívaním otáľať. Vyplatí sa začať užívať enzýmy okamžite, pretože okrem potrebného posilnenia imunity Wobenzym pomáha tiež rýchlejšie zvládnuť ochorenie dýchacích ciest a skracuje tak dobu liečby. Pri podávaní antiobiotík podporuje ich prienik do tkanív a zvyšuje účinok samotnej liečby. V období rekonvalescencie po skončení ochorenia je účinnou obranou proti ich prípadnému opakovaniu alebo prechodu do chronického stavu.

 

 

Viac na  www.wobenzym.sk

 

 

 

Patrí do vydania: 
November 2014