BMW Z4 Roadster sDrive28i

Nekonečne dlhá predná kapota, krátke previsy karosérie a sedenie takmer na zemi priamo v centre ťažiska sú základné znaky správneho roadstera. BMW má dlhoročné skúsenosti s vývojom a stavbou dvojsedadlových kabrioletov. Veď napríklad model Z3 si ako predchodca Z4-ky zahral hlavnú rolu po boku agenta 007 v bondovke Zlaté oko a o štyri roky neskôr v Jeden svet nestačí predviedol svoje kvality limitovaný roadster BMW Z8.

Úžasný zážitok za skvelú cenu

Základom bezpečnej a príjemnej jazdy vo výkonnom roadsteri sú pohodlné športové sedadlá. Napriek pomerne silnému motoru nemáme do činenia s M-kovou verziou, takže aj vedenie oboch sedadiel je adekvátne športové, ale nie obmedzujúce. Mechanické nastavenia výšky, sklonu a dĺžky sedacej časti sú samozrejmosťou. Bedrová opierka a bočné zovretie sa dolaďuje elektronicky. Stačí ešte prispôsobiť športový volant nastaviteľný v oboch osiach na doladenie ideálneho posedu, zaradiť drive a vyraziť. Pre športové radenie prečnievajú v oblasti palcov spod volantu lopatky sekvenčného radenia prevodových stupňov. Ľavá slúži na podraďovanie, pravá na radenie. V minulosti to tak nebolo a obe plnili funkciu radenia aj podraďovania, čo nebola práve najlepšia kombinácia. Novinkou je osemstupňový automat Steptronic, ktorý značne prispieva k zníženiu priemernej spotreby, no na druhej strane umožňuje bleskovú reakciu na podnet – či už od plynového pedála, alebo priamo na manuálne sekvenčné radenie. Podľa štýlu jazdy sa tlačidlom umiestneným hneď vedľa elegantnej kratučkej radiacej páky navoľuje jeden s troch režimov jazdy Normal, Sport alebo Sport+. Začať treba pekne postupne, ale svoj skutočný potenciál, reakciu na plyn a rýchlosť radenia predvádza Z4 až v poslednom režime, keď sa automaticky deaktivuje aj stabilizačný systém.

 

Viac sa dočítate v novembrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

 

Autor
Oliver Dráb
Patrí do vydania