Marina Agrafioti - Skutočná krása je v našej duši

Marina Agrafioti sa narodila v Grécku. Po absolvovaní štúdia Business Administration and Marketing Academy začala pracovať v kozmetickom priemysle. V rokoch 1996 až 1998 pracovala vo funkcii Sales manager pre Christian Dior Butique v Prahe. V rokoch 1998 až 2003 pracovala vo funkcii Retail manager pre sieť Diva Parfumeries v Českej Republike. V roku 2003 prišla na Slovensko ako General Manager vtedy ešte Diva Parfumeries.S manželom vytvorili nový druh parfumérií vo veľmi luxusnom a príjemnom štýle so zameraním na špeciálny prístup k zákazníkom. Tento model sa stal veľmi úspešný. Neskôr kúpila českú aj slovenskú sieť parfumérií Diva medzinárodná sieť parfumérií Marionnaud, kde až dodnes pracuje vo funkcii General Manager pre Slovenskú republiku.

Presne si pamätám na naše prvé stretnutie.Bolo to práve v čase, keď „finišovali” práce na otvorení prvej parfumérie Diva v bratislavskom Auparku. Mladá, krásna, vysoká tmavovlasá dáma mi podala ruku, milo sa na mňa usmiala a našla si čas na kávičku, ktorú sme spolu vypili v kaviarni pred novou predajňou. Vedela som o nej, že rozbieha biznis s kozmetikou na Slovensku a že značky, ktoré sa budú v tejto parfumérii predávať sú nanajvýš exkluzívne. Najmä dekoratívna kozmetika Yves Saint Laurent, Shiseido alebo výrobky značiek Narciso Rodriguez či Oscar de la Renta sme mohli prvýkrát na Slovensku vidieť a kúpiť práve v novootvorenej parfumérii Diva. Slávnosť to bola pompézna a na záver aj s ohňostrojom vonku pred Auparkom. Parfuméria praskala vo švíkoch. Stretli sa tu najmä zástupcovia selektívnych kozmetických značiek, ktoré sa v parfumérii dodnes predávajú, a samozrejme, priatelia pani Mariny a jej manžela. Skoro som zabudla na úžasnú tlačovú konferenciu priamo v historickej budove Slovenského národného divadla v Bratislave v súvislosti so slávnostným otvorením parfumérie. Všetko bolo dokonale pripravené. Prvýkrát si ľudia mohli vziať sami do rúk tester parfumu, otestovať ho na koži a rozhodnúť sa o kúpe ihneď alebo aj o pár dní neskôr. Niečo úplne nové, nenásilné a veľmi príjemné.„Vojdeš dnu, všetko si prezrieš a otestuješ bez toho, aby ťa stále niekto otravoval otázkami typu „Prajete si?”. Priznám sa, aj si rada vyskúšam vône alebo krémiky z testerových flakónov a dózičiek sama, a ak mám otázku, viem, že vyškolená poradkyňa je nablízku a ochotne mi poradí pri výbere.”Od otvorenia prvej parfumérie Diva na Slovensku už ubehlo viac ako päť rokov. Pani Marina je rovnako veľmi zaneprázdnená a biznis s kozmetikou ju stále baví. Rozrástla sa aj jej rodina o rozkošného, dnes už trojročného synčeka. Marina Agrafioti sa narodila v Grécku. Po absolvovaní štúdia Business Administration and Marketing Academy začala pracovať v kozmetickom priemysle. V rokoch 1996 až 1998 pracovala vo funkcii Sales manager pre Christian Dior Butique v Prahe. V rokoch 1998 až 2003 pracovala vo funkcii Retail manager pre sieť Diva Parfumeries v Českej Republike. V roku 2003 prišla na Slovensko ako General Manager vtedy ešte Diva Parfumeries. S manželom vytvorili nový druh parfumérií vo veľmi luxusnom a príjemnom štýle so zameraním na špeciálny prístup k zákazníkom. Tento model sa stal veľmi úspešný. Neskôr kúpila českú aj slovenskú sieť parfumérií Diva medzinárodná sieť parfumérií Marionnaud, kde až dodnes pracuje vo funkcii General Manager pre Slovenskú republiku. Pani Marina hodnotí pôsobenie v biznise s krásou na Slovensku ako veľmi šťastné a úspešné obdobie. Veď sa jej splnil najväčší sen, keď sa jej narodil syn, a v budúcnosti by chcela mať väčšiu rodinu a starať sa o dieťa z Nadácie pre deti bez rodičov. „Život je veľmi prázdny”, keď nepomáhate ľuďom, ktorí nemali to šťastie, aby mohli žiť a vyrastať v rodine. Aj keď pracuje pani Marina v biznise krásy, verí, že skutočná krása je v našej duši.

Na Slovensku pôsobíte ako generálna manažérka siete parfumérií Marionnaud. Aké je podľa vás podnikateľské prostredie na Slovensku?

Bizinis na Slovensku je potenciálny, ale nie jednoduchý. Verím v úspech v podnikaní. Keď podnikáte, musíte vnímať krajinu, v ktorej podnikáte, pochopiť mentalitu ľudí a vždy byť flexibilný na alternatívne stratégie, ktoré závisia od toho, ako rýchlo rastie trh.

Ako vnímate slovenskú ženu, zákazníčku parfumérií Marionnaud?

Počas môjho pôsobenia na Slovensku som pochopila, že Slovenky sú veľmi dobre informované o kozmetike a majú veľmi rady služby, ktoré im ponúkame v Marionnaud parfumeries. Predávame veľmi luxusné a kvalitné produkty v starostlivosti o pleť. Taktiež počas sezóny ponúkame viacero kolekcií mejkapov. Na druhej strane našim klientkam poskytujeme vyčerpávajúce informácie a poradenstvo. Lebo nie je možné chcieť od zákazníka, aby si kúpil krém za 300 až 400 Eur a nemal by pritom o produkte komplexné informácie. Aj z tohto dôvodu úzko spolupracujeme so širokou skupinou profesionálnych konzultantov jednotlivých značiek, ktorí sa pravidelne zúčastňujú na našich podujatiach a akciách. Našim zákazníkom sprostredkujeme aj osobné stretnutia a ponúkame im školenia, ako používať produkty. Súčasne im poradíme a odporučíme, ktoré prípravky sú pre nich tie pravé. Som totiž presvedčená, že dobré výsledky v predaji sa nedajú dosiahnuť len reklamou (aj keď jednou z mojich hlavných aktivít je marketing), ale predovšetkým profesionálnym poradenstvom. Komunikácia s klientom a výnimočný servis, to sú dve kľúčové úlohy v Marionnaud parfumériách, ktorými hľadáme a nachádzame cestu k našim zákazníkom.

viac sa dočítate v decembrovom čísle Beauty&Woman, ktoré je už v predaji.

Patrí do vydania: 
December 2008